Building B2B Relationship and Solutions Selling (5cr)
Code: 3H00DZ93-3002
General information
- Enrolment period
- 01.06.2022 - 22.08.2022
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 19.08.2022 - 04.12.2022
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- RDI portion
- 2 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Business Administration
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 15 - 40
- Degree programmes
- Degree Programme in Business Administration
Objectives (course unit)
The course will focus on B2B sales, where the focus is on finding solutions to drive the customer's business, and systems to support sales.
Students will be able to
- build solutions that improve the customer's business
- identify their own strengths in solution selling
- consider the importance of holistic customer relationship management
- manage customer relationships using appropriate tools and CRM systems.
Content (course unit)
How do I get to know and understand the customer's business?
How do I develop my skills as a solution provider?
What tools and systems do I use to manage my sales?
How can I use different CRM systems to manage customer relationships?
Prerequisites (course unit)
1. and 2. year studies or similar skills and knowledge.
Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)
The student has completed the given tasks. The student knows the basic concepts of solution selling and customer relationship management. The student will be able to apply what he/she has learned at basic level. The student's ability to justify solutions is weak.
Assessment criteria, good (3-4) (course unit)
The student has completed the given tasks. The student masters the basic concepts and key procedures related to solution selling and customer relationship management. The student can solve practical situations related to the subject area and justify his/her solutions.
Assessment criteria, excellent (5) (course unit)
The student has completed the given tasks. The student knows the basic concepts and key procedures related to solution selling and customer relationship management. The student will be able to solve and analyse practical situations related to the subject. The student will be able to provide a comprehensive justification for his/her solutions. Where appropriate, they can also search for information and design solutions to challenging situations.
Location and time
26.08.2022 09.00 - 12.00 H1-25
23.09.2022 12.00 - 14.00 B3-27
27.10.2022 08.00 - 11.00 ZOOM/Etäopetus
10.11.2022 17.00 - 19.00 ZOOM/Etäopetus
25.11.2022 15.00 - 17.00 ZOOM/Etäopetus
Exam schedules
Ei tenttiä.
Yksilötehtävän DL on 3.10. klo 22:00. Myöhästynyt palautus laskee arvosanaa yhdellä numerolla. Yksilötehtävä on viimeistään palautettava 4.12. klo 22:00 mennessä.
Tämän jälkeen (4.12.) yksilötehtävän palautuksia ei oteta enää vastaan.
Case ryhmätehtävän DL on 24.11. klo 22:00.
Assessment methods and criteria
Yksilötehtävä 0-5 (painotus 40%)
Case (ryhmätehtävä) 0-5 (painotus 60%)
Tehtävien tarkemmat arviointikriteerit näkyvät Moodlessa.
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Itsenäistä opiskelua
Tiimioppiminen
Luentoja & keskusteluja
Harjoitustyöt ja -tehtävät
Learning materials
Luentomateriaalit julkaistaan kurssin moodlessa.
Kurssikirja:
Menestys syntyy asiakaskokemuksesta: B2B-johtajan opas (Holma, L., Laasio, K., Ruusuvuori, M., Seppä, S. & Tanner, R. 2021. (saatavana myös e-kirjana)
Suositeltava kirjallisuus:
Saarijärvi, H & Puustinen, P.. 2020. Strategiana asiakaskokemus. (saatavana myös e-kirjana)
Student workload
Opintojakson laajuus 5x27h
Content scheduling
Miten kehitän osaamistani ratkaisumyyjänä?
Mitä työkaluja ja järjestelmiä myynnin johtamisessa käytetään?
Miten eri CRM-järjestelmiä voi hyödyntää asiakkuuksien johtamisessa?
- yksilötehtävä
Miten tutustun ja ymmärrän asiakkaan liiketoimintaa?
- CASE ryhmätehtävä
Completion alternatives
Hyväksilukeminen arvioitavan näytön avulla (osaamiseen perustuva).
Opiskelijan on haettava hyväksilukua HyväHotin kautta (Pakki) viimeistään 19.8.2022.
Kurssin opettajat käsittelevät hakemukset ja jos hakemus hyväksytään, niin arvioitava näyttö annetaan 24.8. keskiviikkona klo 17:00-19:00.
Arvioitavan näytön toteutustapa ilmoitetaan hakijalle hakemuksen käsittelyn jälkeen.
Arviointiasteikko on 0-5.
Practical training and working life cooperation
-
International connections
Osa kurssilla käytettävistä oppimateriaaleista kansainvälisiä (englanniksi).