Kansainvälinen kasvustrategia: Kohdemarkkinan potentiaali ja valintaLaajuus (5 op)
Tunnus: TK00GA81
Laajuus
5 op
Osaamistavoitteet
Markkinatieto ja markkina-analyysi
Kontaktit ja verkostot
Erilaiset liiketoimintakulttuurit
Kurssi perehdyttää opiskelijat kohdemarkkinan potentiaalin arviointiin ja valintaan. Kurssilla tehtävän markkina-analyysin pohjalta opiskelijat osaavat määritellä yleisimmät markkinoille tulotavat ja tehdä erilaisia Go to market päätöksiä ja -toimia. Osallistujat kehittävät kurssilla myyntineuvottelutaitojaan ja oppivat uusia tekniikoita, joita tarvitaan kansainvälisessä liiketoimintaympäristössä. Kurssin käytyään opiskelijat ymmärtävät, miten erilaiset kulttuuriset näkökohdat vaikuttavat kansainväliseen myyntiin ja markkinointiin sekä kansainvälisen markkinointistrategian luomiseen. Kurssin yksi keskeisimpiä opetusmenetelmiä onkin markkina-analyysin teko, jonka myötä opiskelijat auttavat valitsemaansa yritystä tekemään parempia tietoon perustuvia päätöksiä. Markkina-analyysi selvittää yrityksen nykyisen markkinatilanteen kohdemaassa, tulevaisuuden mahdollisuudet, markkinan ostokäyttäytymisen, markkinalla toimivat kilpailijat sekä markkinan päätoimijat. Kokemuksemme mukaan kansainväliset osaajat ovat usein työllistyneet suomalalaiseen yritykseen tekemälle heille ensin markkina-analyysin hyvin hallitsemallaan kieli- tai kulttuurialueella. Markkina-analyysin teko toimii siis hyvin myös verkostoitumisen työkaluna.
Ilmoittautumisaika
30.09.2023 - 29.10.2023
Ajoitus
30.10.2023 - 29.05.2024
Laajuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Liiketoiminta
Opetuskielet
- Englanti
Koulutus
- Täydennyskoulutus
Tavoitteet (OJ)
Markkinatieto ja markkina-analyysi
Kontaktit ja verkostot
Erilaiset liiketoimintakulttuurit
Kurssi perehdyttää opiskelijat kohdemarkkinan potentiaalin arviointiin ja valintaan. Kurssilla tehtävän markkina-analyysin pohjalta opiskelijat osaavat määritellä yleisimmät markkinoille tulotavat ja tehdä erilaisia Go to market päätöksiä ja -toimia. Osallistujat kehittävät kurssilla myyntineuvottelutaitojaan ja oppivat uusia tekniikoita, joita tarvitaan kansainvälisessä liiketoimintaympäristössä. Kurssin käytyään opiskelijat ymmärtävät, miten erilaiset kulttuuriset näkökohdat vaikuttavat kansainväliseen myyntiin ja markkinointiin sekä kansainvälisen markkinointistrategian luomiseen. Kurssin yksi keskeisimpiä opetusmenetelmiä onkin markkina-analyysin teko, jonka myötä opiskelijat auttavat valitsemaansa yritystä tekemään parempia tietoon perustuvia päätöksiä. Markkina-analyysi selvittää yrityksen nykyisen markkinatilanteen kohdemaassa, tulevaisuuden mahdollisuudet, markkinan ostokäyttäytymisen, markkinalla toimivat kilpailijat sekä markkinan päätoimijat. Kokemuksemme mukaan kansainväliset osaajat ovat usein työllistyneet suomalalaiseen yritykseen tekemälle heille ensin markkina-analyysin hyvin hallitsemallaan kieli- tai kulttuurialueella. Markkina-analyysin teko toimii siis hyvin myös verkostoitumisen työkaluna.
Arviointiasteikko
0-5
Ilmoittautumisaika
04.09.2023 - 03.10.2023
Ajoitus
04.10.2023 - 31.07.2024
Laajuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Liiketoiminta
Opetuskielet
- Englanti
Koulutus
- Täydennyskoulutus
Opettaja
- Emmanuel Abruquah
Ryhmät
-
23SIBLInternational Business and Logistics -training
Tavoitteet (OJ)
Markkinatieto ja markkina-analyysi
Kontaktit ja verkostot
Erilaiset liiketoimintakulttuurit
Kurssi perehdyttää opiskelijat kohdemarkkinan potentiaalin arviointiin ja valintaan. Kurssilla tehtävän markkina-analyysin pohjalta opiskelijat osaavat määritellä yleisimmät markkinoille tulotavat ja tehdä erilaisia Go to market päätöksiä ja -toimia. Osallistujat kehittävät kurssilla myyntineuvottelutaitojaan ja oppivat uusia tekniikoita, joita tarvitaan kansainvälisessä liiketoimintaympäristössä. Kurssin käytyään opiskelijat ymmärtävät, miten erilaiset kulttuuriset näkökohdat vaikuttavat kansainväliseen myyntiin ja markkinointiin sekä kansainvälisen markkinointistrategian luomiseen. Kurssin yksi keskeisimpiä opetusmenetelmiä onkin markkina-analyysin teko, jonka myötä opiskelijat auttavat valitsemaansa yritystä tekemään parempia tietoon perustuvia päätöksiä. Markkina-analyysi selvittää yrityksen nykyisen markkinatilanteen kohdemaassa, tulevaisuuden mahdollisuudet, markkinan ostokäyttäytymisen, markkinalla toimivat kilpailijat sekä markkinan päätoimijat. Kokemuksemme mukaan kansainväliset osaajat ovat usein työllistyneet suomalalaiseen yritykseen tekemälle heille ensin markkina-analyysin hyvin hallitsemallaan kieli- tai kulttuurialueella. Markkina-analyysin teko toimii siis hyvin myös verkostoitumisen työkaluna.
Arviointiasteikko
0-5
Ilmoittautumisaika
11.09.2022 - 10.10.2022
Ajoitus
11.10.2022 - 31.12.2022
Laajuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Liiketoiminta
Opetuskielet
- Suomi
Tavoitteet (OJ)
Markkinatieto ja markkina-analyysi
Kontaktit ja verkostot
Erilaiset liiketoimintakulttuurit
Kurssi perehdyttää opiskelijat kohdemarkkinan potentiaalin arviointiin ja valintaan. Kurssilla tehtävän markkina-analyysin pohjalta opiskelijat osaavat määritellä yleisimmät markkinoille tulotavat ja tehdä erilaisia Go to market päätöksiä ja -toimia. Osallistujat kehittävät kurssilla myyntineuvottelutaitojaan ja oppivat uusia tekniikoita, joita tarvitaan kansainvälisessä liiketoimintaympäristössä. Kurssin käytyään opiskelijat ymmärtävät, miten erilaiset kulttuuriset näkökohdat vaikuttavat kansainväliseen myyntiin ja markkinointiin sekä kansainvälisen markkinointistrategian luomiseen. Kurssin yksi keskeisimpiä opetusmenetelmiä onkin markkina-analyysin teko, jonka myötä opiskelijat auttavat valitsemaansa yritystä tekemään parempia tietoon perustuvia päätöksiä. Markkina-analyysi selvittää yrityksen nykyisen markkinatilanteen kohdemaassa, tulevaisuuden mahdollisuudet, markkinan ostokäyttäytymisen, markkinalla toimivat kilpailijat sekä markkinan päätoimijat. Kokemuksemme mukaan kansainväliset osaajat ovat usein työllistyneet suomalalaiseen yritykseen tekemälle heille ensin markkina-analyysin hyvin hallitsemallaan kieli- tai kulttuurialueella. Markkina-analyysin teko toimii siis hyvin myös verkostoitumisen työkaluna.
Arviointiasteikko
0-5
Ilmoittautumisaika
02.07.2022 - 31.07.2022
Ajoitus
11.10.2022 - 31.05.2023
Laajuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Liiketoiminta
Opetuskielet
- Englanti
Koulutus
- Täydennyskoulutus
Opettaja
- Emmanuel Abruquah
Ryhmät
-
22SIBLInternational Business and Logistics -training
Tavoitteet (OJ)
Markkinatieto ja markkina-analyysi
Kontaktit ja verkostot
Erilaiset liiketoimintakulttuurit
Kurssi perehdyttää opiskelijat kohdemarkkinan potentiaalin arviointiin ja valintaan. Kurssilla tehtävän markkina-analyysin pohjalta opiskelijat osaavat määritellä yleisimmät markkinoille tulotavat ja tehdä erilaisia Go to market päätöksiä ja -toimia. Osallistujat kehittävät kurssilla myyntineuvottelutaitojaan ja oppivat uusia tekniikoita, joita tarvitaan kansainvälisessä liiketoimintaympäristössä. Kurssin käytyään opiskelijat ymmärtävät, miten erilaiset kulttuuriset näkökohdat vaikuttavat kansainväliseen myyntiin ja markkinointiin sekä kansainvälisen markkinointistrategian luomiseen. Kurssin yksi keskeisimpiä opetusmenetelmiä onkin markkina-analyysin teko, jonka myötä opiskelijat auttavat valitsemaansa yritystä tekemään parempia tietoon perustuvia päätöksiä. Markkina-analyysi selvittää yrityksen nykyisen markkinatilanteen kohdemaassa, tulevaisuuden mahdollisuudet, markkinan ostokäyttäytymisen, markkinalla toimivat kilpailijat sekä markkinan päätoimijat. Kokemuksemme mukaan kansainväliset osaajat ovat usein työllistyneet suomalalaiseen yritykseen tekemälle heille ensin markkina-analyysin hyvin hallitsemallaan kieli- tai kulttuurialueella. Markkina-analyysin teko toimii siis hyvin myös verkostoitumisen työkaluna.
Arviointiasteikko
0-5