Siirry suoraan sisältöön

Kansainvälinen kasvustrategia: Kohdemarkkinan potentiaali ja valintaLaajuus (5 op)

Tunnus: TK00GA81

Laajuus

5 op

Osaamistavoitteet

 Markkinatieto ja markkina-analyysi
 Kontaktit ja verkostot
 Erilaiset liiketoimintakulttuurit
Kurssi perehdyttää opiskelijat kohdemarkkinan potentiaalin arviointiin ja valintaan. Kurssilla tehtävän markkina-analyysin pohjalta opiskelijat osaavat määritellä yleisimmät markkinoille tulotavat ja tehdä erilaisia Go to market päätöksiä ja -toimia. Osallistujat kehittävät kurssilla myyntineuvottelutaitojaan ja oppivat uusia tekniikoita, joita tarvitaan kansainvälisessä liiketoimintaympäristössä. Kurssin käytyään opiskelijat ymmärtävät, miten erilaiset kulttuuriset näkökohdat vaikuttavat kansainväliseen myyntiin ja markkinointiin sekä kansainvälisen markkinointistrategian luomiseen. Kurssin yksi keskeisimpiä opetusmenetelmiä onkin markkina-analyysin teko, jonka myötä opiskelijat auttavat valitsemaansa yritystä tekemään parempia tietoon perustuvia päätöksiä. Markkina-analyysi selvittää yrityksen nykyisen markkinatilanteen kohdemaassa, tulevaisuuden mahdollisuudet, markkinan ostokäyttäytymisen, markkinalla toimivat kilpailijat sekä markkinan päätoimijat. Kokemuksemme mukaan kansainväliset osaajat ovat usein työllistyneet suomalalaiseen yritykseen tekemälle heille ensin markkina-analyysin hyvin hallitsemallaan kieli- tai kulttuurialueella. Markkina-analyysin teko toimii siis hyvin myös verkostoitumisen työkaluna.

Ilmoittautumisaika

30.09.2023 - 29.10.2023

Ajoitus

30.10.2023 - 29.05.2024

Laajuus

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Liiketoiminta

Opetuskielet
  • Englanti
Koulutus
  • Täydennyskoulutus

Tavoitteet (OJ)

 Markkinatieto ja markkina-analyysi
 Kontaktit ja verkostot
 Erilaiset liiketoimintakulttuurit
Kurssi perehdyttää opiskelijat kohdemarkkinan potentiaalin arviointiin ja valintaan. Kurssilla tehtävän markkina-analyysin pohjalta opiskelijat osaavat määritellä yleisimmät markkinoille tulotavat ja tehdä erilaisia Go to market päätöksiä ja -toimia. Osallistujat kehittävät kurssilla myyntineuvottelutaitojaan ja oppivat uusia tekniikoita, joita tarvitaan kansainvälisessä liiketoimintaympäristössä. Kurssin käytyään opiskelijat ymmärtävät, miten erilaiset kulttuuriset näkökohdat vaikuttavat kansainväliseen myyntiin ja markkinointiin sekä kansainvälisen markkinointistrategian luomiseen. Kurssin yksi keskeisimpiä opetusmenetelmiä onkin markkina-analyysin teko, jonka myötä opiskelijat auttavat valitsemaansa yritystä tekemään parempia tietoon perustuvia päätöksiä. Markkina-analyysi selvittää yrityksen nykyisen markkinatilanteen kohdemaassa, tulevaisuuden mahdollisuudet, markkinan ostokäyttäytymisen, markkinalla toimivat kilpailijat sekä markkinan päätoimijat. Kokemuksemme mukaan kansainväliset osaajat ovat usein työllistyneet suomalalaiseen yritykseen tekemälle heille ensin markkina-analyysin hyvin hallitsemallaan kieli- tai kulttuurialueella. Markkina-analyysin teko toimii siis hyvin myös verkostoitumisen työkaluna.

Arviointiasteikko

0-5

Ilmoittautumisaika

04.09.2023 - 03.10.2023

Ajoitus

04.10.2023 - 31.07.2024

Laajuus

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Liiketoiminta

Opetuskielet
  • Englanti
Koulutus
  • Täydennyskoulutus
Opettaja
  • Emmanuel Abruquah
Ryhmät
  • 23SIBL
    International Business and Logistics -training

Tavoitteet (OJ)

 Markkinatieto ja markkina-analyysi
 Kontaktit ja verkostot
 Erilaiset liiketoimintakulttuurit
Kurssi perehdyttää opiskelijat kohdemarkkinan potentiaalin arviointiin ja valintaan. Kurssilla tehtävän markkina-analyysin pohjalta opiskelijat osaavat määritellä yleisimmät markkinoille tulotavat ja tehdä erilaisia Go to market päätöksiä ja -toimia. Osallistujat kehittävät kurssilla myyntineuvottelutaitojaan ja oppivat uusia tekniikoita, joita tarvitaan kansainvälisessä liiketoimintaympäristössä. Kurssin käytyään opiskelijat ymmärtävät, miten erilaiset kulttuuriset näkökohdat vaikuttavat kansainväliseen myyntiin ja markkinointiin sekä kansainvälisen markkinointistrategian luomiseen. Kurssin yksi keskeisimpiä opetusmenetelmiä onkin markkina-analyysin teko, jonka myötä opiskelijat auttavat valitsemaansa yritystä tekemään parempia tietoon perustuvia päätöksiä. Markkina-analyysi selvittää yrityksen nykyisen markkinatilanteen kohdemaassa, tulevaisuuden mahdollisuudet, markkinan ostokäyttäytymisen, markkinalla toimivat kilpailijat sekä markkinan päätoimijat. Kokemuksemme mukaan kansainväliset osaajat ovat usein työllistyneet suomalalaiseen yritykseen tekemälle heille ensin markkina-analyysin hyvin hallitsemallaan kieli- tai kulttuurialueella. Markkina-analyysin teko toimii siis hyvin myös verkostoitumisen työkaluna.

Arviointiasteikko

0-5

Ilmoittautumisaika

11.09.2022 - 10.10.2022

Ajoitus

11.10.2022 - 31.12.2022

Laajuus

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Liiketoiminta

Opetuskielet
  • Suomi

Tavoitteet (OJ)

 Markkinatieto ja markkina-analyysi
 Kontaktit ja verkostot
 Erilaiset liiketoimintakulttuurit
Kurssi perehdyttää opiskelijat kohdemarkkinan potentiaalin arviointiin ja valintaan. Kurssilla tehtävän markkina-analyysin pohjalta opiskelijat osaavat määritellä yleisimmät markkinoille tulotavat ja tehdä erilaisia Go to market päätöksiä ja -toimia. Osallistujat kehittävät kurssilla myyntineuvottelutaitojaan ja oppivat uusia tekniikoita, joita tarvitaan kansainvälisessä liiketoimintaympäristössä. Kurssin käytyään opiskelijat ymmärtävät, miten erilaiset kulttuuriset näkökohdat vaikuttavat kansainväliseen myyntiin ja markkinointiin sekä kansainvälisen markkinointistrategian luomiseen. Kurssin yksi keskeisimpiä opetusmenetelmiä onkin markkina-analyysin teko, jonka myötä opiskelijat auttavat valitsemaansa yritystä tekemään parempia tietoon perustuvia päätöksiä. Markkina-analyysi selvittää yrityksen nykyisen markkinatilanteen kohdemaassa, tulevaisuuden mahdollisuudet, markkinan ostokäyttäytymisen, markkinalla toimivat kilpailijat sekä markkinan päätoimijat. Kokemuksemme mukaan kansainväliset osaajat ovat usein työllistyneet suomalalaiseen yritykseen tekemälle heille ensin markkina-analyysin hyvin hallitsemallaan kieli- tai kulttuurialueella. Markkina-analyysin teko toimii siis hyvin myös verkostoitumisen työkaluna.

Arviointiasteikko

0-5

Ilmoittautumisaika

02.07.2022 - 31.07.2022

Ajoitus

11.10.2022 - 31.05.2023

Laajuus

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Liiketoiminta

Opetuskielet
  • Englanti
Koulutus
  • Täydennyskoulutus
Opettaja
  • Emmanuel Abruquah
Ryhmät
  • 22SIBL
    International Business and Logistics -training

Tavoitteet (OJ)

 Markkinatieto ja markkina-analyysi
 Kontaktit ja verkostot
 Erilaiset liiketoimintakulttuurit
Kurssi perehdyttää opiskelijat kohdemarkkinan potentiaalin arviointiin ja valintaan. Kurssilla tehtävän markkina-analyysin pohjalta opiskelijat osaavat määritellä yleisimmät markkinoille tulotavat ja tehdä erilaisia Go to market päätöksiä ja -toimia. Osallistujat kehittävät kurssilla myyntineuvottelutaitojaan ja oppivat uusia tekniikoita, joita tarvitaan kansainvälisessä liiketoimintaympäristössä. Kurssin käytyään opiskelijat ymmärtävät, miten erilaiset kulttuuriset näkökohdat vaikuttavat kansainväliseen myyntiin ja markkinointiin sekä kansainvälisen markkinointistrategian luomiseen. Kurssin yksi keskeisimpiä opetusmenetelmiä onkin markkina-analyysin teko, jonka myötä opiskelijat auttavat valitsemaansa yritystä tekemään parempia tietoon perustuvia päätöksiä. Markkina-analyysi selvittää yrityksen nykyisen markkinatilanteen kohdemaassa, tulevaisuuden mahdollisuudet, markkinan ostokäyttäytymisen, markkinalla toimivat kilpailijat sekä markkinan päätoimijat. Kokemuksemme mukaan kansainväliset osaajat ovat usein työllistyneet suomalalaiseen yritykseen tekemälle heille ensin markkina-analyysin hyvin hallitsemallaan kieli- tai kulttuurialueella. Markkina-analyysin teko toimii siis hyvin myös verkostoitumisen työkaluna.

Arviointiasteikko

0-5