Markkinointiviestintä, brändit ja imagomarkkinointiLaajuus (5 op)
Opintojakson tunnus: HA14B-10
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 5 op
Sisältö
Opintojakson tyyppi
Pakollinen
Opintojakson taso
Ammattiopinnot
Opintojakson tavoite
Opiskelija saa valmiudet ajanmukaisen markkinointiviestinnän kokonaisvaltaiseen suunnitteluun ja toteuttamiseen sekä osaa käyttää markkinointiviestinnän eri keinoja sekä sisäisille että ulkoisille kotimaassa tai kansainvälisissä toimintaympäristöissä toimiville kohderyhmille. Opiskelija perehtyy markkinointiviestintäkampanjoiden suunnitteluun, toteutukseen ja seurantaan. Opiskelija osallistuu markkinointiviestintäkampanjan suunnitteluun, toteutukseen ja seurantaan sekä laatii markkinointiviestintäsuunnitelman. Opiskelija perehtyy markkinointiviestintään liittyvään markkinointioikeuteen ja alan sääntöihin. Brandit ja imagomarkkinointi ovat erityishuomion kohteina. Opiskelija ottaa huomioon markkinoinnin ja markkinointiviestinnän kohteet, tavoitteet ja vaatimukset sekä tuotteet/palvelut. Opiskelija osaa ottaa huomioon markkinointiviestintään liittyvän lainsäädännön ja alan säännöt kampanjoita suunnitellessaan ja toteuttaessaan.
Opintojakson sisältö
* henkilökohtainen myyntityö
* mainonta: mainonnan eri muodot ja keinot
* SP
* PR
* suoramarkkinointi
* brandit ja imagomarkkinointi
* markkinointiviestintäkampanjat
Opetusmenetelmät
Luennot, harjoitukset, projektit, kampanjasuunnitteluun ja toteutukseen osallistuminen, case studies, osa virtuaalitoteutuksena.
Arviointimenetelmät
Aktiivinen osallistuminen kontaktiopetukseen, harjoitusten ja case-tehtävien suorittaminen ja niiden käsittelyyn osallistuminen, projekteihin sekä kampanjasuunnitteluun ja toteutukseen osallistuminen, esseet.
Edellytys opintojaksolle pääsemiseksi
Ei vaadita edeltäviä opintoja
Kirjallisuus
Sovitaan opintojakson alussa.
Opettajan nimi
Pirkko Varis
Opetusvuosi
1. opintovuosi
Kevät- vai syyskaudella/ Periodit joissa opintojakso menee
kevätlukukausi, periodit 3-4.
Opetuskieli
Suomi ja englanti