Liiketalous, aikuiskoulutus, Virrat: H10ALIKO-752
Opetussuunitelman tunnus: 13ALIKOV
- Tutkintonimike
- Tradenomi (AMK)
- Laajuus
- 210 op
- Kesto
- 3.5 vuotta (210 op)
- Aloituslukukausi
- Syksy 2013
Kuvaus
LIIKETOIMINTA JA PALVELUT
Liiketalouden koulutusohjelma (Virrat)
Tutkintonimike Tradenomi
Laajuus ja kesto 210 op, 3,5 vuotta
Toteutusmuoto Päivä-/ilta-/monimuoto-opinnot (pääsääntöisesti iltaisin
ja lauantaisin)
Toimipiste TAMK Virrat
Koulutusjohtaja Ari-Pekka Anttila
Suuntautumisvaihtoehto: Uudistuva yritystoiminta, markkinointi ja talousjohtaminen
[Hakukelpoisuus –linkki hakusivuille]
Koulutusohjelman tuottama osaaminen
Liiketalouden koulutusohjelman tavoitteena on kouluttaa tradenomeja, joilla on vahvat valmiudet liiketalouden asiantuntija- ja esimiestehtäviin. Tutkinnon suorittaneet tradenomit osaavat monipuolisesti liiketalouden keskeiset asiat ja heillä on laaja oman alansa ammatillinen osaaminen, kyky taloudelliseen ajatteluun ja eri liiketoimintaympäristöissä tarvittavat tiedot ja taidot. Liiketalouden koulutusohjelmassa kehitetään valmiuksia yrittäjyyteen, tietoteknisiä ja tiedonhankintataitoja, viestintä-, vuorovaikutus- ja yhteistyötaitoja.
Uudistuvan yritystoiminnan, markkinoinnin ja talousjohtamisen suuntautumisvaihtoehdosta valmistuneet tradenomit ovat asiantuntijoita sekä kotimaisissa että kansainvälisissä markkinoinnin, talousjohtamisen ja liiketoimintatehtävissä. He voivat toimia erilaisissa asiakas- ja liiketoimintaympäristöissä. Tutkinnon suorittaneilla tradenomeilla on valmiudet hoitaa yritysten kansainvälisiä ja kotimaisia talousjohtamis-, markkinointi- ja liiketoimintaoperaatioita sekä kehittää yrityksen markkinointia. Projektinhallintataitoja kehitetään koulutuksen aikana ja tradenomeilla on valmiudet toimia erilaisissa projektitehtävissä.
Tavoitteena on, että työelämän kanssa toteutettavien projektien ja hankkeiden avulla tradenomiksi valmistuvat saavat valmiuksia tehtäviin, joissa edellytetään projektinhallintaitoja sekä päätöksenteko- ja organisointikykyä ja jotka edellyttävät aktiivista otetta eri tehtävien toteuttamisessa. Opiskelu/harjoittelu ulkomailla ja kansainväliset projektit antavat valmiuksia toimia erilaisissa liiketoimintaympäristöissä.
Valmistuvien työelämään sijoittuminen
Tradenomit voivat sijoittua kotimaassa tai ulkomailla erilaisiin liiketoimintatehtäviin sekä taloushallinto- ja markkinointitehtäviin esim. talous-, markkinointi-, myynti-, vienti-, yhteys-, osto- ja tuotepäälliköksi tai
–assistentiksi tai erilaisiin projektitehtäviin. Tradenomit voivat toimia hyvin monenlaisissa työtehtävissä esim. ulkomaankauppaa harjoittavissa yrityksissä tai niille palveluja tarjoavissa yrityksissä ja organisaatioissa. Markkinointiviestinnän ja tapahtumamarkkinoinnin eri tehtävät ovat myös tyypillisiä työtehtäviä. Tradenomit saavat myös hyvät valmiudet harjoittaa yritystoimintaa.
Koulutuksen arvoperusta ja ydinsisältö
Liiketalouden alalla toimintaohjeena on vastuullisen liiketoiminnan harjoittaminen. Liiketalouden koulutusohjelma koostuu perusopinnoista ja ammattiopinnoista, joihin sisältyy ammattitaitoa edistävä harjoittelu, opinnäytetyöstä ja vapaasti valittavista opinnoista. Suuntautumisen painopistealueiden ammattiopintoihin sisältyy markkinoinnin suunnittelun ja johtamisen, kansainvälisen markkinoinnin, talous- ja henkilöstöjohtamisen sekä mainosgrafiikan ja visuaalisen markkinoinnin opintoja. Yritystoiminnan eri osa-alueet ja liiketoimintaympäristöt, markkinointi, taloushallinto, informaatioteknologia osa-alueineen, viestintä-, tiedonhankinta- ja tietotekniset taidot ovat keskeisiä opiskeltavia asioita opintojen alkuvaiheissa. Lisäksi opintoihin kuuluu kehittämisprojekti yrityksen/organisaation ja oman kehittymistarpeen mukaan. Harjoittelu muodostuu orientoivasta ja syventävästä suuntautumisalan harjoittelusta. Harjoittelun voi suorittaa kotimaassa tai ulkomailla. Opinnäytetyö tehdään opintojen loppuvaiheessa. Opinnäytetyön tavoitteena on kehittää ja osoittaa opiskelijan valmiuksia soveltaa tietojaan ja taitojaan käytännön tilanteissa sekä valmiuksia kehittää organisaatioiden ja toimialojen toimintaa. Se on opiskelijan näyttö omasta osaamisestaan. Opinnäytetyö on työelämälähtöinen. Ryhmätyötaitoja kehitetään opintojen aikana.
Tradenomit saavat kokonaisvaltaisen kuvan yritystoiminnasta sen osa-alueineen. He perehtyvät kotimaiseen ja kansainväliseen markkinointiin markkinointikeinoineen, kansainväliseen bisnekseen operaatiomuotoineen sekä ulkomaankauppaan menettelyineen ja asiakirjoineen, markkinointiviestintään, markkinointiaineiston laatimiseen, mainosgrafiikkaan, brandi- ja imagomarkkinointiin, internetmarkkinointiin, asiakassuhteiden hoitamiseen sekä markkinoinnin tutkimus- ja suunnitteluprosessiin. He perehtyvät eri markkina-alueisiin sekä niiden liiketoimintaympäristöihin ja bisneskulttuureihin. He saavat valmiudet valita eri liiketoimintaympäristöihin ja tilanteisiin sopivat markkinointikeinot ja toteuttaa markkinointitoimenpiteitä globaaleissa liiketoimintaympäristöissä. Talous- ja henkilöstöjohtamisen opinnoissa perehdytään palkkahallintoon, kustannuslaskentaan, budjetointiin ja analysointiin sekä talousjohtamiseen. Tilinpäätössuunnittelu ja verotus sekä henkilöstöhallinto ja henkilöstöjohtaminen ovat osa opintoja.
Messujen ja markkinointikampanjoidenjärjestäminen, markkinointitutkimusten ja erilaisten projektien suunnittelu ja toteuttaminen sekä osallistuminen kansainvälisiin ohjelmiin ja projekteihin antavat valmistuneille tradenomeille valmiuksia toimia erilaisissa liiketoimintaympäristöissä. Työelämälähtöiset projektit ja opinnäytetyöt sekä yritysten asiantuntijoiden osallistuminen opetukseen tuovat mukaan yritysten näkökulman. Osa ammatillisista opinnoista toteutetaan englannin kielellä. Kansainväliset ohjelmat, esim. ”Digital,social and mobile media in marketing, internet and IT applications & management of M- and E-Business”, jossa 16 korkeakoulun edustajat 12 maasta toimivat yhdessä käyttäen menetelminä presentaatioita, workshop-työskentelyä ym., antavat valmistuville tradenomeille ammatillisia, ongelmanratkaisu-, projektinhallinta-, kommunikaatio- ja esiintymisvalmiuksia sekä totuttavat heidät toimimaan monialaisissa ja –kulttuurisissa ryhmissä, joissa tarvitaan ammatillisen osaamisen lisäksi kulttuurienvälisen viestinnän valmiuksia. Useat muutkin intensiiviohjelmat ja –kurssit sekä kansainväliset projektit kehittävät opiskelijoiden osaamista em. osa-alueilla ja lisäävät valmistuvien opiskelijoiden kompetensseja omalla ammattialallaan. Toimiminen useista maista saapuvien ulkomaisten vaihto-opiskelijoiden ja luennoitsijoiden kanssa lisää myös näitä valmiuksia samoin kuin opiskelu vaihto-opiskelijana ja/tai harjoittelu ulkomailla.
Ammattiopinnot koostuvat 140 opintopisteestä.
80 op muodostuu seuraavista opinnoista: yritystoiminta 15 op, markkinointi 15 op, taloushallinto 15 op, informaatioteknologia- ja talousmatematiikka 14 op, viestintä- ja kommunikaatiotaidot 15 op ja tutkimusosaaminen 6 op.
Erityispainopisteinä olevat ammattiopinnot muodostuvat seuraavista opinnoista, 60 op:
Markkinoinnin suunnittelu ja johtaminen & kansainvälinen markkinointi 20 op
o Markkinointitutkimus, markkinoinnin suunnittelu ja johtaminen 5 op
o Markkinointiprojekti/marketing project 3 op
o Marketing and international business 2 op
o International marketing 5 op
o International business cultures &
cross-cultural project management 5 op
Talous- ja henkilöstöjohtaminen 20 op
Palkkahallinto 5 op
Kustannuslaskenta, budjetointi ja
analysointi sekä talousjohtaminen 6 op
Tilinpäätössuunnittelu ja verotus 5 op
Henkilöstöhallinto ja henkilöstöjohtaminen 4 op
Mainosgrafiikka ja visuaalinen markkinointi 15 op
o Visuaalinen ilmaisu ja mainosgrafiikka 10 op
o Visuaalinen markkinointi 5 op
Kehittämisprojekti 5 op
Opetuksen toteuttaminen
Opinnot etenevät siten, että opintojen alkuvaiheissa perehdytään liiketoiminnan kannalta keskeisiin ydinalueisiin ja seuraavina vuosina markkinoinnin ja kansainvälisten liiketoimintojen, talous- ja henkilöstöjohtamisen sekä mainosgrafiikan ja visuaalisen markkinoinnin kannalta keskeisiin osaamisen erityisalueisiin. Vuosi on jaettu periodeihin ja yhden lukuvuoden aikana opintoja kertyy n. 60 opintopistettä. Opintopisteitä kertyy myös vapaasti valittavista opinnoista, harjoitteluista ja opinnäytetyön tekemisestä. Tutkinnon kokonaislaajuus on 210 opintopistettä. Opintojen vuosijakotaulukosta käyvät ilmi kunkin vuoden opinnot.
Erityispainopisteopinnot alkavat toisena vuotena ja jatkuvat opintojen loppuun asti. Niissä syvennytään oman alan erityistietoihin ja –taitoihin. Työelämälähtöiset projektit ja opinnäytetyöt ja yritysten asiantuntijoiden osallistuminen opetukseen monipuolistavat opiskelua. Messujen järjestäminen, markkinointikampanjoiden, markkinointitutkimusten ja erilaisten talousjohtamisen ja –hallinnon projektien suunnittelu ja toteuttaminen sekä osallistuminen kansainvälisiin ohjelmiin ja projekteihin syventävät opiskelijoiden osaamista omalla ammattialallaan. Mainosgrafiikkaopinnoissa laaditaan yrityksille mainosmateriaalia ja ratkaisuja internet- ja mediamarkkinointiin.
Opintojen aikana käytetään hyväksi monipuolisesti erilaisia opetusmenetelmiä ja pedagogisia ratkaisuja. Kontaktiopetusta tuetaan nykyaikaisten oppimisympäristöjen avulla. Myös sosiaalisen median erilaisia keinoja ja virtuaaliopintoja käytetään hyväksi ja opinnoissa yhdistetään kontaktiopetusta ja muita menetelmiä. Opiskelijat ovat työssä opiskelunsa aikana ja työelämän tarpeista nousevia projekteja ja kehittämishankkeita toteutetaan opintojen aikana. Erilaisia kansainvälisiä oppimisympäristöjä ja projekteja hyödynnetään opinnoissa.
Koulutusohjelman tuottama osaaminen eri opintovuosina
1. vuosi
Ensimmäisenä opintovuonna opiskelijat perehtyvät yritystoiminnan kannalta keskeisiin ydinalueisiin ja liiketoimintaympäristöihin sekä tuloksellisen liiketoiminnan osatekijöihin. Opiskelijat kehittävät omia ammatillisia valmiuksiaan. Yritystoiminta, markkinointi, taloushallinto ja informaatioteknologia osa-alueineen, viestintä-, tiedonhankinta- ja tietotekniset taidot ovat keskeisiä osaamiseen liittyviä opiskeltavia asioita. Ensimmäisen vuoden teemana on yritystoiminta osa-alueineen ja liiketoimintaympäristöt.
2. vuosi
Opiskelijat syventävät osaamistaan markkinointiviestinnän ja muiden markkinoinnin kilpailukeinojen sekä markkinointiin liittyvien erityisalueiden, muun muassa b-to-b –markkinoinnin alueilla. Markkinointiviestintä, brandit ja imagomarkkinointi sekä visuaalinen ilmaisu ja mainosgrafiikka ovat keskeisiä toisen vuoden opintoja ja esitteen, mainoksen tai muun mainosjulkaisun suunnittelu ja toteutus on osa opiskelua. Markkinointiprojektina toteutetaan markkinointikampanja esim. messut. Johdon laskentatoimi- sekä tilinpäätössuunnittelu- ja verotusopintojen avulla perehdytään ja laajennetaan talousjohtamisen osa-aluetta. Toisen vuoden opintojen aikana syvennetään liiketoimintaosaamista, viestintätaitoja eri kielillä, tiedonhankinta- ja tietoteknisiä taitoja sekä perehdytään tutkimusosaamiseen. Kansainväliseen markkinointiin ja bisneskulttuureihin perehdytään sekä opinnoissa että osallistumalla kansainvälisiin projekteihin. Opiskelijat syventävät osaamistaan kaikissa em. osa-alueissa. Opiskelijavaihto ja/tai harjoittelu ulkomailla laajentavat opiskelijan mahdollisuuksia yksilölliseen opiskeluohjelmaan.
Vuositeemat:
markkinointi ja markkinointiviestintä
visuaalinen ilmaisu ja mainosgrafiikka
international marketing
marketing and international business
international business cultures & cross-cultural project management
marketing communications, internet marketing and media communication
intensive programme “Digital,social and mobile media in marketing, internet and IT applications & management of M- and E-Business”, other intensive programmes, courses and international projects
markkinointiprojekti
johdon laskentatoimi, verotus sekä tilinpäätössuunnittelu ja verotus
3. vuosi
Kolmantena opintovuotena painopiste on markkinointitutkimuksen sekä markkinoinnin suunnittelun ja johtamisen opinnoissa. Kansainvälinen intensiiviohjelma ja kansainväliset projektit ovat osa opintoja. Talous- ja henkilöstöjohtamisen opinnoissa painopiste on seuraavissa osa-alueissa: kustannuslaskenta, budjetointi ja analysointi sekä talousjohtaminen ja palkkahallinto. Opiskelijavaihto ja/tai harjoittelu ulkomailla laajentavat opiskelijan mahdollisuuksia eriyttää opintojaan painopisteen mukaisissa opinnoissa. Kehittämisprojekti toteutetaan yrityksen/organisaation ja oman kehittymistarpeen mukaan. Opinnäytetyöskentely on kiinteä osa opintoja. Osaamisen ja kompetenssien kehittyminen em. osa-alueilla on 3. opintovuoden tavoitteena.
Vuositeemat:
markkinointitutkimus ja suunnittelu
markkinoinnin suunnittelu ja johtaminen
kustannuslaskenta, budjetointi ja analysointi sekä talousjohtaminen
palkkahallinto
digital, social and mobile media in marketing and interactive marketing
visuaalinen markkinointi
4. vuosi syksy
Harjoittelu, opinnäytetyön valmistuminen ja vapaasti valittavia opintoja.
Vapaasti valittavien opintojen avulla opiskelijat voivat täydentää tietojaan, taitojaan ja osaamistaan. Opiskelijoille tarjoutuu mahdollisuus esim. kehittää kielitaitoaan ja lisätä osaamistaan opintoja tukevissa asioissa.
Opintojen rakenne
Perusopinnot 10 op
Ammattiopinnot 140 op
Harjoittelu 30 op
Vapaasti valittavat opinnot 15 op
Opinnäytetyö 15 op
Yhteensä 210 op
Koulutusohjelman lukusuunnitelma/opinto-ohjelma (linkki toisun opsiin)
Valitse opintojen ajoitus-, rakenne- tai jäsentelynäkymä
Näytä opintojen ajoitukset lukuvuosittain, lukukausittain tai periodeittain
Tunnus | Opinnon nimi | Laajuus (op) | 2013-2014 | 2014-2015 | 2015-2016 | 2016-2017 | Syksy 2013 | Kevät 2014 | Syksy 2014 | Kevät 2015 | Syksy 2015 | Kevät 2016 | Syksy 2016 | 1. / 2013 | 2. / 2013 | 3. / 2014 | 4. / 2014 | 1. / 2014 | 2. / 2014 | 3. / 2015 | 4. / 2015 | 1. / 2015 | 2. / 2015 | 3. / 2016 | 4. / 2016 | 1. / 2016 | 2. / 2016 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
13ALIKOV-1000 |
PERUSOPINNOT
(Valitaan kaikki ) |
10 | |||||||||||||||||||||||||
13ALIKOV-1001 |
Viestintätaidot
(Valitaan kaikki ) |
5 | |||||||||||||||||||||||||
Y029-8 | Viestintätaidot | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | 1.3 | 1.3 | 1.3 | 1.3 | ||||||||||||||||||
13ALIKOV-1002 |
Oppiminen ja asiantuntijuuteen kasvu
(Valitaan kaikki ) |
5 | |||||||||||||||||||||||||
Y030A-10 | Orientaatio opiskeluun ja sisäiseen yrittäjyyteen | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | |||||||||||||||||||||
Y030B-10 | Informaatiotekniikka | 3 | 3 | 1.5 | 1.5 | 0.8 | 0.8 | 0.8 | 0.8 | ||||||||||||||||||
13ALIKOV-1003 |
AMMATTIOPINNOT
(Valitaan kaikki ) |
140 | |||||||||||||||||||||||||
13ALIKOV-1004 |
Informaatioteknologia ja talousmatematiikka
(Valitaan kaikki ) |
14 | |||||||||||||||||||||||||
HA10A-10 | Informaatioteknologia | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | 1.3 | 1.3 | 1.3 | 1.3 | ||||||||||||||||||
HA10B-10 | Mainosgrafiikkaohjelmat | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | 1.3 | 1.3 | 1.3 | 1.3 | ||||||||||||||||||
HA10C-10 | Talous- ja finanssimatematiikka | 4 | 4 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||||||||||||
13ALIKOV-1005 |
Viestintä- ja kommunikaatiotaidot
(Valitaan kaikki ) |
15 | |||||||||||||||||||||||||
HA11A-10 | English for Work and Business | 3 | 3 | 1.5 | 1.5 | 0.8 | 0.8 | 0.8 | 0.8 | ||||||||||||||||||
HA11B-10 | Svenska i affärslivet | 3 | 3 | 1.5 | 1.5 | 0.8 | 0.8 | 0.8 | 0.8 | ||||||||||||||||||
HA11C-10 | Business English | 3 | 3 | 1.5 | 1.5 | 0.8 | 0.8 | 0.8 | 0.8 | ||||||||||||||||||
HA11D-10 | Business Communication | 3 | 3 | 1.5 | 1.5 | 0.8 | 0.8 | 0.8 | 0.8 | ||||||||||||||||||
HA11E-10 | Svensk affärskommunikation | 3 | 3 | 1.5 | 1.5 | 0.8 | 0.8 | 0.8 | 0.8 | ||||||||||||||||||
13ALIKOV-1006 |
Taloushallinto
(Valitaan kaikki ) |
15 | |||||||||||||||||||||||||
HA12A-10 | Kirjanpito ja tietotekninen laskentatoimi | 7 | 7 | 3.5 | 3.5 | 1.8 | 1.8 | 1.8 | 1.8 | ||||||||||||||||||
HA12B-10 | Johdon laskentatoimi | 4 | 4 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||||||||||||
HA12C-10 | Verotus | 4 | 4 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||||||||||||
13ALIKOV-1007 |
Yritystoiminta
(Valitaan kaikki ) |
15 | |||||||||||||||||||||||||
HA13A-10 | Yritystoiminta | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | 1.3 | 1.3 | 1.3 | 1.3 | ||||||||||||||||||
HA13B-10 | Yritystoiminnan oikeus | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | 1.3 | 1.3 | 1.3 | 1.3 | ||||||||||||||||||
HA13C-10 | Yritystoiminnan johtaminen | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | 1.3 | 1.3 | 1.3 | 1.3 | ||||||||||||||||||
13ALIKOV-1008 |
Markkinointi
(Valitaan kaikki ) |
15 | |||||||||||||||||||||||||
HA14A-10 | Kokonaisvaltainen markkinointi ja kilpailukeinot | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | 1.3 | 1.3 | 1.3 | 1.3 | ||||||||||||||||||
HA14B-10 | Markkinointiviestintä, brändit ja imagomarkkinointi | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | 1.3 | 1.3 | 1.3 | 1.3 | ||||||||||||||||||
HA14C-10 | Marketing Communications, Internet Marketing and Media Communication | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | 1.3 | 1.3 | 1.3 | 1.3 | ||||||||||||||||||
13ALIKOV-1009 |
Tutkimusosaaminen
(Valitaan kaikki ) |
6 | |||||||||||||||||||||||||
HA15A-10 | Tutkimusosaaminen | 6 | 6 | 3 | 3 | 1.5 | 1.5 | 1.5 | 1.5 | ||||||||||||||||||
13ALIKOV-1010 |
Markkinoinnin suunnittelu ja johtaminen & kansainvälinen markkinointi
(Valitaan kaikki ) |
20 | |||||||||||||||||||||||||
HA100A-10 | Markkinointitutkimus, markkinoinnin suunnittelu ja johtaminen | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | 1.3 | 1.3 | 1.3 | 1.3 | ||||||||||||||||||
HA100B-10 | Markkinointiprojekti/Marketing Project | 3 | 3 | 1.5 | 1.5 | 0.8 | 0.8 | 0.8 | 0.8 | ||||||||||||||||||
HA100C-10 | Marketing and International Business (markkinointi ja kansainväliset liiketoiminnot) | 2 | 2 | 1 | 1 | 0.5 | 0.5 | 0.5 | 0.5 | ||||||||||||||||||
HA100D-10 | International Marketing (kansainvälinen markkinointi) | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | 1.3 | 1.3 | 1.3 | 1.3 | ||||||||||||||||||
HA100E-10 | International Business Cultures and Cross-cultural Project Management | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | 1.3 | 1.3 | 1.3 | 1.3 | ||||||||||||||||||
13ALIKOV-1011 |
Talous- ja henkilöstöjohtaminen
(Valitaan kaikki ) |
20 | |||||||||||||||||||||||||
HA111-10 | Henkilöstöhallinto ja henkilöstöjohtaminen | 4 | 4 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||||||||||||
HA112-10 | Palkkahallinto | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | 1.3 | 1.3 | 1.3 | 1.3 | ||||||||||||||||||
HA113-10 | Kustannuslaskenta, budjetointi ja analysointi sekä talousjohtaminen | 6 | 6 | 3 | 3 | 1.5 | 1.5 | 1.5 | 1.5 | ||||||||||||||||||
HA114-10 | Tilinpäätössuunnittelu ja verotus | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | 1.3 | 1.3 | 1.3 | 1.3 | ||||||||||||||||||
13ALIKOV-1012 |
Mainosgrafiikka ja visuaalinen markkinointi
(Valitaan kaikki ) |
15 | |||||||||||||||||||||||||
HA121-10 | Visuaalinen ilmaisu ja mainosgrafiikka | 10 | 10 | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | 2.5 | 2.5 | ||||||||||||||||||
HA122-10 | Visuaalinen markkinointi | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | 1.3 | 1.3 | 1.3 | 1.3 | ||||||||||||||||||
13ALIKOV-1013 |
Kehittämisprojekti
(Valitaan kaikki ) |
5 | |||||||||||||||||||||||||
HA130A-10 | Kehittämisprojekti | 5 | |||||||||||||||||||||||||
13ALIKOV-1014 |
VAPAASTI VALITTAVAT OPINNOT
(Valitaan opintopisteitä: 15) |
15 | |||||||||||||||||||||||||
V582-8 | Marketing Communications and CRM | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | 1.3 | 1.3 | 1.3 | 1.3 | ||||||||||||||||||
3H00CA21 | TRADIGME - Tradigital Media Marketing & Online Business with Social Media | 5 | |||||||||||||||||||||||||
3H00CD40 | Business Innovation Focussed on Experience-based Products/Services | 3 | |||||||||||||||||||||||||
13ALIKOV-1015 |
HARJOITTELU
(Valitaan kaikki ) |
30 | |||||||||||||||||||||||||
H901A-10 | Orientoiva liikealan harjoittelu | 15 | 15 | 7.5 | 7.5 | 3.8 | 3.8 | 3.8 | 3.8 | ||||||||||||||||||
H902A-10 | Syventävä suuntautumisalan harjoittelu | 15 | 15 | 15 | 7.5 | 7.5 | |||||||||||||||||||||
13ALIKOV-1016 |
OPINNÄYTETYÖ
(Valitaan kaikki ) |
15 | |||||||||||||||||||||||||
H910A-10 | Opinnäytetyö | 15 | 10 | 5 | 5 | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | 2.5 | 2.5 | 2.5 | 2.5 | ||||||||||||||
Yhteensä | 210 | 60 | 58 | 57 | 20 | 31 | 29 | 29 | 29 | 28.5 | 28.5 | 20 | 16 | 16 | 15 | 15 | 14.9 | 14.9 | 14.9 | 14.9 | 14.6 | 14.6 | 14.6 | 14.6 | 10 | 10 |
Lukukausi- ja lukuvuosikohtaiset opintopistekertymät vaihtelevat valinnaisten ja vapaasti valittavien opintojen ajoituksesta johtuen.
Todistusjäsentely - amk-tutkinto (EQF 6)
Jäsentely, jossa voidaan tuoda näkyväksi opintojaksojen jakautuminen asetuksen mukaisesti perus- tai ammattiopintoihin, harjoitteluun, opinnäytetyöhön tai vapaasti valittaviin opintoihin.
Tunnus | Opinnon nimi | Laajuus (op) |
---|---|---|
13ALIKOV-1000 |
PERUSOPINNOT
(Valitaan kaikki ) |
10 |
13ALIKOV-1001 |
Viestintätaidot
(Valitaan kaikki ) |
5 |
Y029-8 | Viestintätaidot | 5 |
13ALIKOV-1002 |
Oppiminen ja asiantuntijuuteen kasvu
(Valitaan kaikki ) |
5 |
Y030A-10 | Orientaatio opiskeluun ja sisäiseen yrittäjyyteen | 2 |
Y030B-10 | Informaatiotekniikka | 3 |
13ALIKOV-1003 |
AMMATTIOPINNOT
(Valitaan kaikki ) |
140 |
13ALIKOV-1004 |
Informaatioteknologia ja talousmatematiikka
(Valitaan kaikki ) |
14 |
HA10A-10 | Informaatioteknologia | 5 |
HA10B-10 | Mainosgrafiikkaohjelmat | 5 |
HA10C-10 | Talous- ja finanssimatematiikka | 4 |
13ALIKOV-1005 |
Viestintä- ja kommunikaatiotaidot
(Valitaan kaikki ) |
15 |
HA11A-10 | English for Work and Business | 3 |
HA11B-10 | Svenska i affärslivet | 3 |
HA11C-10 | Business English | 3 |
HA11D-10 | Business Communication | 3 |
HA11E-10 | Svensk affärskommunikation | 3 |
13ALIKOV-1006 |
Taloushallinto
(Valitaan kaikki ) |
15 |
HA12A-10 | Kirjanpito ja tietotekninen laskentatoimi | 7 |
HA12B-10 | Johdon laskentatoimi | 4 |
HA12C-10 | Verotus | 4 |
13ALIKOV-1007 |
Yritystoiminta
(Valitaan kaikki ) |
15 |
HA13A-10 | Yritystoiminta | 5 |
HA13B-10 | Yritystoiminnan oikeus | 5 |
HA13C-10 | Yritystoiminnan johtaminen | 5 |
13ALIKOV-1008 |
Markkinointi
(Valitaan kaikki ) |
15 |
HA14A-10 | Kokonaisvaltainen markkinointi ja kilpailukeinot | 5 |
HA14B-10 | Markkinointiviestintä, brändit ja imagomarkkinointi | 5 |
HA14C-10 | Marketing Communications, Internet Marketing and Media Communication | 5 |
13ALIKOV-1009 |
Tutkimusosaaminen
(Valitaan kaikki ) |
6 |
HA15A-10 | Tutkimusosaaminen | 6 |
13ALIKOV-1010 |
Markkinoinnin suunnittelu ja johtaminen & kansainvälinen markkinointi
(Valitaan kaikki ) |
20 |
HA100A-10 | Markkinointitutkimus, markkinoinnin suunnittelu ja johtaminen | 5 |
HA100B-10 | Markkinointiprojekti/Marketing Project | 3 |
HA100C-10 | Marketing and International Business (markkinointi ja kansainväliset liiketoiminnot) | 2 |
HA100D-10 | International Marketing (kansainvälinen markkinointi) | 5 |
HA100E-10 | International Business Cultures and Cross-cultural Project Management | 5 |
13ALIKOV-1011 |
Talous- ja henkilöstöjohtaminen
(Valitaan kaikki ) |
20 |
HA111-10 | Henkilöstöhallinto ja henkilöstöjohtaminen | 4 |
HA112-10 | Palkkahallinto | 5 |
HA113-10 | Kustannuslaskenta, budjetointi ja analysointi sekä talousjohtaminen | 6 |
HA114-10 | Tilinpäätössuunnittelu ja verotus | 5 |
13ALIKOV-1012 |
Mainosgrafiikka ja visuaalinen markkinointi
(Valitaan kaikki ) |
15 |
HA121-10 | Visuaalinen ilmaisu ja mainosgrafiikka | 10 |
HA122-10 | Visuaalinen markkinointi | 5 |
13ALIKOV-1013 |
Kehittämisprojekti
(Valitaan kaikki ) |
5 |
HA130A-10 | Kehittämisprojekti | 5 |
13ALIKOV-1014 |
VAPAASTI VALITTAVAT OPINNOT
(Valitaan opintopisteitä: 15 ) |
15 |
V582-8 | Marketing Communications and CRM | 5 |
3H00CA21 | TRADIGME - Tradigital Media Marketing & Online Business with Social Media | 5 |
3H00CD40 | Business Innovation Focussed on Experience-based Products/Services | 3 |
13ALIKOV-1015 |
HARJOITTELU
(Valitaan kaikki ) |
30 |
H901A-10 | Orientoiva liikealan harjoittelu | 15 |
H902A-10 | Syventävä suuntautumisalan harjoittelu | 15 |
13ALIKOV-1016 |
OPINNÄYTETYÖ
(Valitaan kaikki ) |
15 |
H910A-10 | Opinnäytetyö | 15 |