Nursing ResearchLaajuus (3 op)
Tunnus: 7Q00FP82
Laajuus
3 op
Osaamistavoitteet
Opiskelija
- osaa kuvata tieteellisen tutkimusprosessin hoitotyön tutkimuksessa
- osaa erottaa määrällisen ja laadullisen tutkimuksen lähestymistavat
- osaa valita tutkimusotteeseen sopivat aineistonkeruu- ja analysointimenetelmät
- osaa arvioida tieteellisen tutkimuksen eettisiä periaatteita
- osaa tilastotieteen peruskäsitteet
Sisältö
- viimeaikaiset hoitotieteelliset tutkimukset
- tutkimusetiikka
- tutkimusprosessin vaiheet
- empiirinen tutkimus: määrällinen ja laadullinen
- teoreettinen tutkimus
- tutkimuksen luotettavuus
- tilastotieteen perusteet
Esitietovaatimukset
Suorittanut strukturoidun tiedonhankinnan.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Opiskelija
- osaa kuvata pinnallisesti tutkimusprosessin vaiheet
- osaa tarkastella rajoittuneesti tutkimuksen luotettavuutta ja tutkimuseettisiä kysymyksiä
- osaa rajoittuneesti kuvata teoreettista, määrällistä ja laadullista tutkimusotetta
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Opiskelija
- osaa kuvata tutkimusprosessin monipuolisesti perustellen ja esimerkkejä antaen
- osaa kuvata tutkimuksen luotettavuuteen ja tutkimusetiikkaan liittyviä kysymyksiä monipuolisesti
- tuntee määrällisen ja laadullisen tutkimusotteen periaatteet selkeästi
- kykenee pohtimaan ja arvioimaan eri tilanteisiin soveltuvia tutkimusmenetelmiä
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija
- osaa kuvata hyvin tutkimusprosessin vaiheet
- osaa kuvata tutkimuksen luotettavuutta ja tutkimuseettisiä kysymyksiä
- tuntee teoreettisen, määrällisen ja laadullisen tutkimusotteen periaatteet pääsääntöisesti
Ilmoittautumisaika
02.12.2024 - 06.01.2025
Ajoitus
07.01.2025 - 23.02.2025
Laajuus
3 op
Virtuaaliosuus
1 op
Toteutustapa
67 % Lähiopetus, 33 % Verkossa tapahtuva opiskelu
Yksikkö
Nursing
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Englanti
Koulutus
- Bachelor's Degree Programme in Nursing
Opettaja
- Annukka Huuskonen
Vastuuhenkilö
Annukka Huuskonen
Ryhmät
-
23TOKASADegree Programme in Nursing, TOKASA
Tavoitteet (OJ)
Opiskelija
- osaa kuvata tieteellisen tutkimusprosessin hoitotyön tutkimuksessa
- osaa erottaa määrällisen ja laadullisen tutkimuksen lähestymistavat
- osaa valita tutkimusotteeseen sopivat aineistonkeruu- ja analysointimenetelmät
- osaa arvioida tieteellisen tutkimuksen eettisiä periaatteita
- osaa tilastotieteen peruskäsitteet
Sisältö (OJ)
- viimeaikaiset hoitotieteelliset tutkimukset
- tutkimusetiikka
- tutkimusprosessin vaiheet
- empiirinen tutkimus: määrällinen ja laadullinen
- teoreettinen tutkimus
- tutkimuksen luotettavuus
- tilastotieteen perusteet
Esitietovaatimukset (OJ)
Suorittanut strukturoidun tiedonhankinnan.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
Opiskelija
- osaa kuvata pinnallisesti tutkimusprosessin vaiheet
- osaa tarkastella rajoittuneesti tutkimuksen luotettavuutta ja tutkimuseettisiä kysymyksiä
- osaa rajoittuneesti kuvata teoreettista, määrällistä ja laadullista tutkimusotetta
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
Opiskelija
- osaa kuvata tutkimusprosessin monipuolisesti perustellen ja esimerkkejä antaen
- osaa kuvata tutkimuksen luotettavuuteen ja tutkimusetiikkaan liittyviä kysymyksiä monipuolisesti
- tuntee määrällisen ja laadullisen tutkimusotteen periaatteet selkeästi
- kykenee pohtimaan ja arvioimaan eri tilanteisiin soveltuvia tutkimusmenetelmiä
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
Opiskelija
- osaa kuvata hyvin tutkimusprosessin vaiheet
- osaa kuvata tutkimuksen luotettavuutta ja tutkimuseettisiä kysymyksiä
- tuntee teoreettisen, määrällisen ja laadullisen tutkimusotteen periaatteet pääsääntöisesti
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
OSA 1: Ryhmäkoe. Opettaja jakaa ryhmät perustuen osallistumisaktiivisuuteen tunneilla. Numeraalinen arvio (0-5). Uusinnat ovat yksilötenttejä:
Uusinta 1: in Exam -luokassa, open
Uusinta 2: in Exam -luokassa, open
OSA 2: (Hyväksytty/hylätty) Moodle online kurssin itsenäisen opiskelun jälkeen Exam-tentti.
Tiastotentti on auki 15.1.-2.3.2025.
Tänä aikana opiskelija voi tehdä tentin kolme kertaa, varauksiin käy sama koodi. Erillistä uusinta-tentti aikaa ei ole. Samalle päivälle ei ole mahdollista tehdä kahta tenttivarausta.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Exam part 1 and 2 passed satisfactorily.
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Kontaktiopetusta, ohjattua opiskelua yksin ja ryhmässä. Online-opiskelua.
Jos opiskelija ei ole läsnä orientaatio-tunnilla eikä ole sopinut poissaolosta etukäteen opettajan kanssa, kurssi-ilmoittautuminen hylätään.
Toteutussuunnitelmaan voi tulla muutoksia vielä ennen kurssin orientaatiota.
Oppimateriaalit
Kurssimateriaali:
(online)
Fain, James. Reading, Understanding, and Applying Nursing Research, 5e. F. A. Davis Company, 2017.
The Finnish Code of Conduct for Research Integrity and Procedures for Handling Alleged Violations of Research Integrity in Finland 2023 (PDF)
Glasper, Edward Alan, and Colin Rees. Nursing and Healthcare Research at a Glance. Wiley Blackwell, 2017.
LIsälukemista:
Curtis E, Drennan J (eds.) (2013) Quantitative health research: Issues and methods. Open University Press, Maidenhead. eBook.
Denzin NK & Lincoln YS (eds.) (2018) The SAGE handbook of qualitative research. SAGE, Los Angeles.
Kyngäs H, Mikkonen K, Kääriäinen M (eds.) (2020) The application of content analysis in nursing science research. © Springer Nature Switzerland AG.
Polit DF & Beck CT (2017) Nursing research: generating and assessing evidence for nursing practice. Wolters Kluwer Health, Philadelphia.
Other material that teacher provides in lessons /in Moodle
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
opintojakso vaatii yhteensä 81 tuntia opiskelua, sisältäen läsnäolo opetuksen, itsenäisen ja ryhmätyöskentelyn, tentit ja tilastotieteen online-kurssin.
Sisällön jaksotus
OSA 1: Hoitotyön tutkimus.
OSA 2: Terveystilastotiede. Online moodle-course
Lisätietoja opiskelijoille
Jos opiskelija ei ole läsnä orientaatio-tunnilla eikä ole sopinut poissaolosta etukäteen opettajan kanssa, kurssi-ilmoittautuminen hylätään.
Ilmoittautumisaika
02.04.2024 - 15.08.2024
Ajoitus
01.08.2024 - 28.10.2024
Laajuus
3 op
Virtuaaliosuus
1 op
Toteutustapa
67 % Lähiopetus, 33 % Verkossa tapahtuva opiskelu
Yksikkö
Nursing
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Englanti
Koulutus
- Bachelor's Degree Programme in Nursing
Opettaja
- Annukka Huuskonen
Vastuuhenkilö
Annukka Huuskonen
Ryhmät
-
22NURSEDegree Programme in Nursing
Tavoitteet (OJ)
Opiskelija
- osaa kuvata tieteellisen tutkimusprosessin hoitotyön tutkimuksessa
- osaa erottaa määrällisen ja laadullisen tutkimuksen lähestymistavat
- osaa valita tutkimusotteeseen sopivat aineistonkeruu- ja analysointimenetelmät
- osaa arvioida tieteellisen tutkimuksen eettisiä periaatteita
- osaa tilastotieteen peruskäsitteet
Sisältö (OJ)
- viimeaikaiset hoitotieteelliset tutkimukset
- tutkimusetiikka
- tutkimusprosessin vaiheet
- empiirinen tutkimus: määrällinen ja laadullinen
- teoreettinen tutkimus
- tutkimuksen luotettavuus
- tilastotieteen perusteet
Esitietovaatimukset (OJ)
Suorittanut strukturoidun tiedonhankinnan.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
Opiskelija
- osaa kuvata pinnallisesti tutkimusprosessin vaiheet
- osaa tarkastella rajoittuneesti tutkimuksen luotettavuutta ja tutkimuseettisiä kysymyksiä
- osaa rajoittuneesti kuvata teoreettista, määrällistä ja laadullista tutkimusotetta
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
Opiskelija
- osaa kuvata tutkimusprosessin monipuolisesti perustellen ja esimerkkejä antaen
- osaa kuvata tutkimuksen luotettavuuteen ja tutkimusetiikkaan liittyviä kysymyksiä monipuolisesti
- tuntee määrällisen ja laadullisen tutkimusotteen periaatteet selkeästi
- kykenee pohtimaan ja arvioimaan eri tilanteisiin soveltuvia tutkimusmenetelmiä
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
Opiskelija
- osaa kuvata hyvin tutkimusprosessin vaiheet
- osaa kuvata tutkimuksen luotettavuutta ja tutkimuseettisiä kysymyksiä
- tuntee teoreettisen, määrällisen ja laadullisen tutkimusotteen periaatteet pääsääntöisesti
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
PART 1: Group exam during the last session, 27.08.2024 (numeric, F, 1-5) Group division bases on activeness in class.
Retake 1: in Exam area, open 18.9.-2.10.2024
Retake 2: in Exam area, open 17.10.-31.10. 2024
PART 2: (Pass/fail) completion of the online Moodle course and passing electronic Exam on statistics.
Exam will be open 15.8.-15.10.2024.
During this time, you have chance for two re-takes - you can reserve exam time three times with the same code. Please note that it is not possible to have two reservations for the same exam on same day.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Exam part 1 and 2 passed satisfactorily.
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Lectures will be as contact lectures, guided work independently and in groups, learning by experience, group work.
If student is not present in the orientation lesson, nor has informed teacher about the absence, their enrolment to the implementation will be cancelled.
The implementation plan may be modified before the orientation lesson
Oppimateriaalit
Books:
(online)
Fain, James. Reading, Understanding, and Applying Nursing Research, 5e. F. A. Davis Company, 2017.
The Finnish Code of Conduct for Research Integrity and Procedures for Handling Alleged Violations of Research Integrity in Finland 2023 (PDF)
Glasper, Edward Alan, and Colin Rees. Nursing and Healthcare Research at a Glance. Wiley Blackwell, 2017.
Extra readings
Curtis E, Drennan J (eds.) (2013) Quantitative health research: Issues and methods. Open University Press, Maidenhead. eBook.
Denzin NK & Lincoln YS (eds.) (2018) The SAGE handbook of qualitative research. SAGE, Los Angeles.
Kyngäs H, Mikkonen K, Kääriäinen M (eds.) (2020) The application of content analysis in nursing science research. © Springer Nature Switzerland AG.
Polit DF & Beck CT (2017) Nursing research: generating and assessing evidence for nursing practice. Wolters Kluwer Health, Philadelphia.
Other material that teacher provides in lessons /in Moodle
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Total study hours 81 h.
Includes lectures, and online studies, group work, Independent study throughout the course (includes, for example, e-learning, course literature studying)
Sisällön jaksotus
PART 1: Nursing research. Contact lessons
PART 2: Health statistics. Online moodle-course
Lisätietoja opiskelijoille
Online-lessons will be held through Teams. The link for each lesson is available in the timetable.
If student is not present in the orientation lesson, nor has informed beforehand teacher about the absence, their enrolment to the course will be cancelled.
Ilmoittautumisaika
23.04.2024 - 06.08.2024
Ajoitus
01.08.2024 - 28.10.2024
Laajuus
3 op
Virtuaaliosuus
1 op
Toteutustapa
67 % Lähiopetus, 33 % Verkossa tapahtuva opiskelu
Yksikkö
Nursing
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Englanti
Koulutus
- Bachelor's Degree Programme in Nursing
Opettaja
- Annukka Huuskonen
Vastuuhenkilö
Annukka Huuskonen
Ryhmät
-
22NURKENDegree Programme in Nursing
Tavoitteet (OJ)
Opiskelija
- osaa kuvata tieteellisen tutkimusprosessin hoitotyön tutkimuksessa
- osaa erottaa määrällisen ja laadullisen tutkimuksen lähestymistavat
- osaa valita tutkimusotteeseen sopivat aineistonkeruu- ja analysointimenetelmät
- osaa arvioida tieteellisen tutkimuksen eettisiä periaatteita
- osaa tilastotieteen peruskäsitteet
Sisältö (OJ)
- viimeaikaiset hoitotieteelliset tutkimukset
- tutkimusetiikka
- tutkimusprosessin vaiheet
- empiirinen tutkimus: määrällinen ja laadullinen
- teoreettinen tutkimus
- tutkimuksen luotettavuus
- tilastotieteen perusteet
Esitietovaatimukset (OJ)
Suorittanut strukturoidun tiedonhankinnan.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
Opiskelija
- osaa kuvata pinnallisesti tutkimusprosessin vaiheet
- osaa tarkastella rajoittuneesti tutkimuksen luotettavuutta ja tutkimuseettisiä kysymyksiä
- osaa rajoittuneesti kuvata teoreettista, määrällistä ja laadullista tutkimusotetta
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
Opiskelija
- osaa kuvata tutkimusprosessin monipuolisesti perustellen ja esimerkkejä antaen
- osaa kuvata tutkimuksen luotettavuuteen ja tutkimusetiikkaan liittyviä kysymyksiä monipuolisesti
- tuntee määrällisen ja laadullisen tutkimusotteen periaatteet selkeästi
- kykenee pohtimaan ja arvioimaan eri tilanteisiin soveltuvia tutkimusmenetelmiä
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
Opiskelija
- osaa kuvata hyvin tutkimusprosessin vaiheet
- osaa kuvata tutkimuksen luotettavuutta ja tutkimuseettisiä kysymyksiä
- tuntee teoreettisen, määrällisen ja laadullisen tutkimusotteen periaatteet pääsääntöisesti
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Group exam during the last session, 28.08.2024 (numeric, F, 1-5) Group division bases on activeness in class.
Retake 1: in Exam area, open 18.9.-2.10.2024
Retake 2: in Exam area, open 17.10.-31.10. 2024
PART 2: (Pass/fail) completion of the online Moodle course and passing electronic Exam on statistics.
Exam will be open 15.8.-15.10.2024
During this time, you have chance for two re-takes - you can reserve exam time three times with the same code. Please note that it is not possible to have two reservations for the same exam on same day.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Exam part 1 and 2 passed satisfactorily.
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Lectures will be as contact lectures, guided work independently and in groups, learning by experience, group work.
If student is not present in the orientation lesson, nor has informed teacher about the absence, their enrolment to the implementation will be cancelled.
The implementation plan may be modified before the orientation lesson
Oppimateriaalit
Books:
(online)
Fain, James. Reading, Understanding, and Applying Nursing Research, 5e. F. A. Davis Company, 2017.
The Finnish Code of Conduct for Research Integrity and Procedures for Handling Alleged Violations of Research Integrity in Finland 2023 (PDF)
Glasper, Edward Alan, and Colin Rees. Nursing and Healthcare Research at a Glance. Wiley Blackwell, 2017.
Extra readings
Curtis E, Drennan J (eds.) (2013) Quantitative health research: Issues and methods. Open University Press, Maidenhead. eBook.
Denzin NK & Lincoln YS (eds.) (2018) The SAGE handbook of qualitative research. SAGE, Los Angeles.
Kyngäs H, Mikkonen K, Kääriäinen M (eds.) (2020) The application of content analysis in nursing science research. © Springer Nature Switzerland AG.
Polit DF & Beck CT (2017) Nursing research: generating and assessing evidence for nursing practice. Wolters Kluwer Health, Philadelphia.
Other material that teacher provides in lessons /in Moodle
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Total study hours 81 h.
Includes lectures, and online studies, group work, Independent study throughout the course (includes, for example, e-learning, course literature studying)
Sisällön jaksotus
PART 1: Nursing research. Contact lessons
PART 2: Health statistics. Online moodle-course
Lisätietoja opiskelijoille
Online-lessons will be held through Teams. The link for each lesson is available in the timetable.
Implementation plan will be edited and specified prior to the beginning of the course.
If student is not present in the orientation lesson, nor has informed beforehand teacher about the absence, their enrolment to the course will be cancelled.
Ilmoittautumisaika
02.12.2023 - 18.03.2024
Ajoitus
01.01.2024 - 01.04.2024
Laajuus
3 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Nursing
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Englanti
Koulutus
- Sairaanhoitajan kaksikielinen tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Annukka Huuskonen
Vastuuhenkilö
Annukka Huuskonen
Ryhmät
-
22TOKASADegree Programme in Nursing, TOKASA
Tavoitteet (OJ)
Opiskelija
- osaa kuvata tieteellisen tutkimusprosessin hoitotyön tutkimuksessa
- osaa erottaa määrällisen ja laadullisen tutkimuksen lähestymistavat
- osaa valita tutkimusotteeseen sopivat aineistonkeruu- ja analysointimenetelmät
- osaa arvioida tieteellisen tutkimuksen eettisiä periaatteita
- osaa tilastotieteen peruskäsitteet
Sisältö (OJ)
- viimeaikaiset hoitotieteelliset tutkimukset
- tutkimusetiikka
- tutkimusprosessin vaiheet
- empiirinen tutkimus: määrällinen ja laadullinen
- teoreettinen tutkimus
- tutkimuksen luotettavuus
- tilastotieteen perusteet
Esitietovaatimukset (OJ)
Suorittanut strukturoidun tiedonhankinnan.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
Opiskelija
- osaa kuvata pinnallisesti tutkimusprosessin vaiheet
- osaa tarkastella rajoittuneesti tutkimuksen luotettavuutta ja tutkimuseettisiä kysymyksiä
- osaa rajoittuneesti kuvata teoreettista, määrällistä ja laadullista tutkimusotetta
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
Opiskelija
- osaa kuvata tutkimusprosessin monipuolisesti perustellen ja esimerkkejä antaen
- osaa kuvata tutkimuksen luotettavuuteen ja tutkimusetiikkaan liittyviä kysymyksiä monipuolisesti
- tuntee määrällisen ja laadullisen tutkimusotteen periaatteet selkeästi
- kykenee pohtimaan ja arvioimaan eri tilanteisiin soveltuvia tutkimusmenetelmiä
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
Opiskelija
- osaa kuvata hyvin tutkimusprosessin vaiheet
- osaa kuvata tutkimuksen luotettavuutta ja tutkimuseettisiä kysymyksiä
- tuntee teoreettisen, määrällisen ja laadullisen tutkimusotteen periaatteet pääsääntöisesti
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
PART 1: Group exam during the last session,
21.02.2024 08.30 - 11.45 B6-31a Group exam (numeric, F, 1-5)
If a student is abscent from a lesson, there will be an exam question regarding the missed topic within the same exam.
Retake 1: in Exam area, open 11.-20.3.2024
Retake 2: in Exam area, open 1.4.-14.4. 2024
PART 2: (Pass/fail) complettion of the online Moodle course and passing electronic Exam on statistics. Exam will be open 20.2.-1.4.2024. During this time, you have chance for two re-takes - you can reserve exam time three times with the same code. Please note that it is not possble to have two reservations for the same exam on same day.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Exam part 1 and 2 passed satisfactorily.
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Lectures will be as contact lectures, guided work independently and in groups, learning by experience, group work.
Participation to the orientation lesson is mandatory.
Oppimateriaalit
Books:
(online)
Fain, James. Reading, Understanding, and Applying Nursing Research, 5e. F. A. Davis Company, 2017.
The Finnish Code of Conduct for Research Integrity and Procedures for Handling Alleged Violations of Research Integrity in Finland 2023 (PDF)
Glasper, Edward Alan, and Colin Rees. Nursing and Healthcare Research at a Glance. Wiley Blackwell, 2017.
Extra readings
Curtis E, Drennan J (eds.) (2013) Quantitative health research: Issues and methods. Open University Press, Maidenhead. eBook.
Denzin NK & Lincoln YS (eds.) (2018) The SAGE handbook of qualitative research. SAGE, Los Angeles.
Kyngäs H, Mikkonen K, Kääriäinen M (eds.) (2020) The application of content analysis in nursing science research. © Springer Nature Switzerland AG.
Polit DF & Beck CT (2017) Nursing research: generating and assessing evidence for nursing practice. Wolters Kluwer Health, Philadelphia.
Other material that teacher provides in lessons /in Moodle
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Total study hours 81 h.
Includes lectures, and online studies, group work, Independent study throughout the course (includes, for example, e-learning, course literature studying)
Sisällön jaksotus
PART 1: Nursing research. Contact lessons
06.02.2024 08.30 - 11.45 C4-09a orientation and research process
12.02.2024 08.30 - 14.00 C4-09a types of research, ethics and reliability
21.02.2024 08.30 - 11.45 B6-31a Group exam
PART 2: Health statistics. Online moodle-course
Lisätietoja opiskelijoille
Implementation plan will be edited and specified prior to the beginning of the course.
Participation to the orientation lesson is mandatory.
Ilmoittautumisaika
02.12.2023 - 09.01.2024
Ajoitus
01.01.2024 - 25.02.2024
Laajuus
3 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Nursing
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Englanti
Koulutus
- Bachelor's Degree Programme in Nursing
Opettaja
- Annukka Huuskonen
Vastuuhenkilö
Annukka Huuskonen
Ryhmät
-
22NURFILDegree Programme in Nursing
Tavoitteet (OJ)
Opiskelija
- osaa kuvata tieteellisen tutkimusprosessin hoitotyön tutkimuksessa
- osaa erottaa määrällisen ja laadullisen tutkimuksen lähestymistavat
- osaa valita tutkimusotteeseen sopivat aineistonkeruu- ja analysointimenetelmät
- osaa arvioida tieteellisen tutkimuksen eettisiä periaatteita
- osaa tilastotieteen peruskäsitteet
Sisältö (OJ)
- viimeaikaiset hoitotieteelliset tutkimukset
- tutkimusetiikka
- tutkimusprosessin vaiheet
- empiirinen tutkimus: määrällinen ja laadullinen
- teoreettinen tutkimus
- tutkimuksen luotettavuus
- tilastotieteen perusteet
Esitietovaatimukset (OJ)
Suorittanut strukturoidun tiedonhankinnan.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
Opiskelija
- osaa kuvata pinnallisesti tutkimusprosessin vaiheet
- osaa tarkastella rajoittuneesti tutkimuksen luotettavuutta ja tutkimuseettisiä kysymyksiä
- osaa rajoittuneesti kuvata teoreettista, määrällistä ja laadullista tutkimusotetta
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
Opiskelija
- osaa kuvata tutkimusprosessin monipuolisesti perustellen ja esimerkkejä antaen
- osaa kuvata tutkimuksen luotettavuuteen ja tutkimusetiikkaan liittyviä kysymyksiä monipuolisesti
- tuntee määrällisen ja laadullisen tutkimusotteen periaatteet selkeästi
- kykenee pohtimaan ja arvioimaan eri tilanteisiin soveltuvia tutkimusmenetelmiä
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
Opiskelija
- osaa kuvata hyvin tutkimusprosessin vaiheet
- osaa kuvata tutkimuksen luotettavuutta ja tutkimuseettisiä kysymyksiä
- tuntee teoreettisen, määrällisen ja laadullisen tutkimusotteen periaatteet pääsääntöisesti
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Lectures will be as contact lectures, guided work independently and in groups, learning by experience, group work.
Participation to the orientation lesson is mandatory.
If a student is abscent from a lesson, there will be an exam question regarding the missed topic within the same exam.
Sisällön jaksotus
PART 1: Nursing research. Contact lessons
9.1. Research process
16.01. Research Methods
17.01. Ethics and reliability
25.01. Group exam
PART 2: Health statistics. Online moodle-course
Lisätietoja opiskelijoille
Implementation plan will be edited and specified prior to the beginning of the course.
Participation to the orientation lesson is mandatory.
Ilmoittautumisaika
01.01.2023 - 28.04.2023
Ajoitus
20.03.2023 - 04.06.2023
Laajuus
3 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Nursing
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Englanti
Koulutus
- Bachelor's Degree Programme in Nursing
Opettaja
- Lily Nosraty
Vastuuhenkilö
Sanna Laiho
Ryhmät
-
21NURKENDegree Programme in Nursing
Tavoitteet (OJ)
Opiskelija
- osaa kuvata tieteellisen tutkimusprosessin hoitotyön tutkimuksessa
- osaa erottaa määrällisen ja laadullisen tutkimuksen lähestymistavat
- osaa valita tutkimusotteeseen sopivat aineistonkeruu- ja analysointimenetelmät
- osaa arvioida tieteellisen tutkimuksen eettisiä periaatteita
- osaa tilastotieteen peruskäsitteet
Sisältö (OJ)
- viimeaikaiset hoitotieteelliset tutkimukset
- tutkimusetiikka
- tutkimusprosessin vaiheet
- empiirinen tutkimus: määrällinen ja laadullinen
- teoreettinen tutkimus
- tutkimuksen luotettavuus
- tilastotieteen perusteet
Esitietovaatimukset (OJ)
Suorittanut strukturoidun tiedonhankinnan.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
Opiskelija
- osaa kuvata pinnallisesti tutkimusprosessin vaiheet
- osaa tarkastella rajoittuneesti tutkimuksen luotettavuutta ja tutkimuseettisiä kysymyksiä
- osaa rajoittuneesti kuvata teoreettista, määrällistä ja laadullista tutkimusotetta
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
Opiskelija
- osaa kuvata tutkimusprosessin monipuolisesti perustellen ja esimerkkejä antaen
- osaa kuvata tutkimuksen luotettavuuteen ja tutkimusetiikkaan liittyviä kysymyksiä monipuolisesti
- tuntee määrällisen ja laadullisen tutkimusotteen periaatteet selkeästi
- kykenee pohtimaan ja arvioimaan eri tilanteisiin soveltuvia tutkimusmenetelmiä
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
Opiskelija
- osaa kuvata hyvin tutkimusprosessin vaiheet
- osaa kuvata tutkimuksen luotettavuutta ja tutkimuseettisiä kysymyksiä
- tuntee teoreettisen, määrällisen ja laadullisen tutkimusotteen periaatteet pääsääntöisesti
Arviointiasteikko
0-5
Ilmoittautumisaika
01.01.2023 - 19.02.2023
Ajoitus
01.01.2023 - 31.07.2023
Laajuus
3 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Nursing
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Englanti
Koulutus
- Bachelor's Degree Programme in Nursing
Opettaja
- Lily Nosraty
Vastuuhenkilö
Sanna Laiho
Ryhmät
-
21NURSEDegree Programme in Nursing
Tavoitteet (OJ)
Opiskelija
- osaa kuvata tieteellisen tutkimusprosessin hoitotyön tutkimuksessa
- osaa erottaa määrällisen ja laadullisen tutkimuksen lähestymistavat
- osaa valita tutkimusotteeseen sopivat aineistonkeruu- ja analysointimenetelmät
- osaa arvioida tieteellisen tutkimuksen eettisiä periaatteita
- osaa tilastotieteen peruskäsitteet
Sisältö (OJ)
- viimeaikaiset hoitotieteelliset tutkimukset
- tutkimusetiikka
- tutkimusprosessin vaiheet
- empiirinen tutkimus: määrällinen ja laadullinen
- teoreettinen tutkimus
- tutkimuksen luotettavuus
- tilastotieteen perusteet
Esitietovaatimukset (OJ)
Suorittanut strukturoidun tiedonhankinnan.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
Opiskelija
- osaa kuvata pinnallisesti tutkimusprosessin vaiheet
- osaa tarkastella rajoittuneesti tutkimuksen luotettavuutta ja tutkimuseettisiä kysymyksiä
- osaa rajoittuneesti kuvata teoreettista, määrällistä ja laadullista tutkimusotetta
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
Opiskelija
- osaa kuvata tutkimusprosessin monipuolisesti perustellen ja esimerkkejä antaen
- osaa kuvata tutkimuksen luotettavuuteen ja tutkimusetiikkaan liittyviä kysymyksiä monipuolisesti
- tuntee määrällisen ja laadullisen tutkimusotteen periaatteet selkeästi
- kykenee pohtimaan ja arvioimaan eri tilanteisiin soveltuvia tutkimusmenetelmiä
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
Opiskelija
- osaa kuvata hyvin tutkimusprosessin vaiheet
- osaa kuvata tutkimuksen luotettavuutta ja tutkimuseettisiä kysymyksiä
- tuntee teoreettisen, määrällisen ja laadullisen tutkimusotteen periaatteet pääsääntöisesti
Arviointiasteikko
0-5
Ilmoittautumisaika
02.12.2021 - 31.08.2022
Ajoitus
01.01.2022 - 31.05.2022
Laajuus
3 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Nursing
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Englanti
Koulutus
- Bachelor's Degree Programme in Nursing
Opettaja
- Lily Nosraty
Vastuuhenkilö
Sanna Laiho
Ryhmät
-
22NURFILTOPDegree Programme in Nursing
Tavoitteet (OJ)
Opiskelija
- osaa kuvata tieteellisen tutkimusprosessin hoitotyön tutkimuksessa
- osaa erottaa määrällisen ja laadullisen tutkimuksen lähestymistavat
- osaa valita tutkimusotteeseen sopivat aineistonkeruu- ja analysointimenetelmät
- osaa arvioida tieteellisen tutkimuksen eettisiä periaatteita
- osaa tilastotieteen peruskäsitteet
Sisältö (OJ)
- viimeaikaiset hoitotieteelliset tutkimukset
- tutkimusetiikka
- tutkimusprosessin vaiheet
- empiirinen tutkimus: määrällinen ja laadullinen
- teoreettinen tutkimus
- tutkimuksen luotettavuus
- tilastotieteen perusteet
Esitietovaatimukset (OJ)
Suorittanut strukturoidun tiedonhankinnan.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
Opiskelija
- osaa kuvata pinnallisesti tutkimusprosessin vaiheet
- osaa tarkastella rajoittuneesti tutkimuksen luotettavuutta ja tutkimuseettisiä kysymyksiä
- osaa rajoittuneesti kuvata teoreettista, määrällistä ja laadullista tutkimusotetta
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
Opiskelija
- osaa kuvata tutkimusprosessin monipuolisesti perustellen ja esimerkkejä antaen
- osaa kuvata tutkimuksen luotettavuuteen ja tutkimusetiikkaan liittyviä kysymyksiä monipuolisesti
- tuntee määrällisen ja laadullisen tutkimusotteen periaatteet selkeästi
- kykenee pohtimaan ja arvioimaan eri tilanteisiin soveltuvia tutkimusmenetelmiä
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
Opiskelija
- osaa kuvata hyvin tutkimusprosessin vaiheet
- osaa kuvata tutkimuksen luotettavuutta ja tutkimuseettisiä kysymyksiä
- tuntee teoreettisen, määrällisen ja laadullisen tutkimusotteen periaatteet pääsääntöisesti
Arviointiasteikko
0-5