Uravalmennus ja opintojen ohjaus 2Laajuus (5 op)
Tunnus: 2E00EW82
Laajuus
5 op
Osaamistavoitteet
Opiskelija tietää työsuojelun perusteet, syventää työturvallisuuteen liittyvää osaamistaan ja osaa hakea tietoa näihin liittyvistä laeista ja säädöksistä. Opiskelija osaa toimia työelämän viestintä-ja vuorovaikutustilanteissa. Opiskelija osaa toimia konfliktitilanteissa. Opiskelija osaa toimia alansa ammattieettisten suositusten mukaisesti, osaa toimia tasa-arvoisesti ja noudattaa kestävän kehityksen periaatteita myös opiskeluprojekteissa. Opiskelija pystyy kokoamaan ja analysoimaan työnäytteitään ja kehittymistään vuosiportfoliossa.
Sisältö
Työsuojelu ja työturvallisuus, työyhteisöosaaminen taidot, päätöksentekoprosessit, konfliktin ratkaisu, ryhmätyöskentelyharjoitukset. Media-alan työn eettiset suositukset, ammattieettiset periaatteet, tasa-arvo ja kestävä kehitys. Vuosiportfolion laatiminen.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Opiskelija tuntee työsuojelun, työturvallisuuden ja kestävän kehityksen periaatteet tyydyttävästi. Portfoliossa opiskelija asettaa opinnoilleen tavoitteita mutta osaamisen reflektointi jää pinnalliseksi. Portfolio noudattaa tehtävänantoa tyydyttävästi. Opiskelijan arvio oman portfolion laadusta puuttuu tai on itsereflektion osalta puutteellinen.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Opiskelija tuntee työsuojelun, työturvallisuuden ja kestävän kehityksen periaatteet ja osaa hakea näistä asioista tietoa. Portfoliossa opiskelija osoittaa kykynsä asettaa opinnoilleen tavoitteet ja reflektoida osaamistaan. Se noudattaa tehtävänantoa ja on palautettu ajallaan. Opiskelija arvioi oman portfolionsa laatua pintapuolisesti.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija tuntee työsuojelun, työturvallisuuden ja kestävän kehityksen periaatteet ja osaa aktiivisesti hakea näistä lisätietoa ja soveltaa niitä käytäntöön. Portfoliossa opiskelija osoittaa kykynsä asettaa opinnoilleen tavoitteet ja reflektoida osaamistaan erinomaisesti. Portfolio on sisällöltään ja muodoltaan laadukas. Se noudattaa tehtävänantoa, on huolellisesti laadittu ja on palautettu ajallaan. Opiskelija osaa arvioida oman portfolionsa laatua realistisesti.
Lisätiedot
Arviointi perustuu vuosiportfolion kokonaisuuteen.
Ilmoittautumisaika
02.07.2024 - 30.08.2024
Ajoitus
01.08.2024 - 31.05.2025
Laajuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Media-ala
Toimipiste
TAMK Mediapolis
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
45 - 55
Koulutus
- Media-alan tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Maaret Salminen
- Janne Heinonen
- Pertti Näränen
- Tommi Moilanen
- Tuomas Niemi
- Carolina Pajula
Vastuuhenkilö
Carolina Pajula
Ryhmät
-
23MAMedianomi (AMK) 2023
Tavoitteet (OJ)
Opiskelija tietää työsuojelun perusteet, syventää työturvallisuuteen liittyvää osaamistaan ja osaa hakea tietoa näihin liittyvistä laeista ja säädöksistä. Opiskelija osaa toimia työelämän viestintä-ja vuorovaikutustilanteissa. Opiskelija osaa toimia konfliktitilanteissa. Opiskelija osaa toimia alansa ammattieettisten suositusten mukaisesti, osaa toimia tasa-arvoisesti ja noudattaa kestävän kehityksen periaatteita myös opiskeluprojekteissa. Opiskelija pystyy kokoamaan ja analysoimaan työnäytteitään ja kehittymistään vuosiportfoliossa.
Sisältö (OJ)
Työsuojelu ja työturvallisuus, työyhteisöosaaminen taidot, päätöksentekoprosessit, konfliktin ratkaisu, ryhmätyöskentelyharjoitukset. Media-alan työn eettiset suositukset, ammattieettiset periaatteet, tasa-arvo ja kestävä kehitys. Vuosiportfolion laatiminen.
Lisätiedot (OJ)
Arviointi perustuu vuosiportfolion kokonaisuuteen.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
Opiskelija tuntee työsuojelun, työturvallisuuden ja kestävän kehityksen periaatteet tyydyttävästi. Portfoliossa opiskelija asettaa opinnoilleen tavoitteita mutta osaamisen reflektointi jää pinnalliseksi. Portfolio noudattaa tehtävänantoa tyydyttävästi. Opiskelijan arvio oman portfolion laadusta puuttuu tai on itsereflektion osalta puutteellinen.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
Opiskelija tuntee työsuojelun, työturvallisuuden ja kestävän kehityksen periaatteet ja osaa hakea näistä asioista tietoa. Portfoliossa opiskelija osoittaa kykynsä asettaa opinnoilleen tavoitteet ja reflektoida osaamistaan. Se noudattaa tehtävänantoa ja on palautettu ajallaan. Opiskelija arvioi oman portfolionsa laatua pintapuolisesti.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
Opiskelija tuntee työsuojelun, työturvallisuuden ja kestävän kehityksen periaatteet ja osaa aktiivisesti hakea näistä lisätietoa ja soveltaa niitä käytäntöön. Portfoliossa opiskelija osoittaa kykynsä asettaa opinnoilleen tavoitteet ja reflektoida osaamistaan erinomaisesti. Portfolio on sisällöltään ja muodoltaan laadukas. Se noudattaa tehtävänantoa, on huolellisesti laadittu ja on palautettu ajallaan. Opiskelija osaa arvioida oman portfolionsa laatua realistisesti.
Arviointiasteikko
0-5
Ilmoittautumisaika
02.07.2023 - 31.08.2023
Ajoitus
01.08.2023 - 31.05.2024
Laajuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Media-ala
Toimipiste
TAMK Mediapolis
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
40 - 55
Koulutus
- Media-alan tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Maaret Salminen
- Petteri Rajanti
- Tommi Moilanen
- Janne Heinonen
- Tuomas Niemi
- Carolina Pajula
- Maija Joensuu
- Teppo Nuutinen
Vastuuhenkilö
Carolina Pajula
Ryhmät
-
22MAMedianomi (AMK) 2022
Tavoitteet (OJ)
Opiskelija tietää työsuojelun perusteet, syventää työturvallisuuteen liittyvää osaamistaan ja osaa hakea tietoa näihin liittyvistä laeista ja säädöksistä. Opiskelija osaa toimia työelämän viestintä-ja vuorovaikutustilanteissa. Opiskelija osaa toimia konfliktitilanteissa. Opiskelija osaa toimia alansa ammattieettisten suositusten mukaisesti, osaa toimia tasa-arvoisesti ja noudattaa kestävän kehityksen periaatteita myös opiskeluprojekteissa. Opiskelija pystyy kokoamaan ja analysoimaan työnäytteitään ja kehittymistään vuosiportfoliossa.
Sisältö (OJ)
Työsuojelu ja työturvallisuus, työyhteisöosaaminen taidot, päätöksentekoprosessit, konfliktin ratkaisu, ryhmätyöskentelyharjoitukset. Media-alan työn eettiset suositukset, ammattieettiset periaatteet, tasa-arvo ja kestävä kehitys. Vuosiportfolion laatiminen.
Lisätiedot (OJ)
Arviointi perustuu vuosiportfolion kokonaisuuteen.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
Opiskelija tuntee työsuojelun, työturvallisuuden ja kestävän kehityksen periaatteet tyydyttävästi. Portfoliossa opiskelija asettaa opinnoilleen tavoitteita mutta osaamisen reflektointi jää pinnalliseksi. Portfolio noudattaa tehtävänantoa tyydyttävästi. Opiskelijan arvio oman portfolion laadusta puuttuu tai on itsereflektion osalta puutteellinen.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
Opiskelija tuntee työsuojelun, työturvallisuuden ja kestävän kehityksen periaatteet ja osaa hakea näistä asioista tietoa. Portfoliossa opiskelija osoittaa kykynsä asettaa opinnoilleen tavoitteet ja reflektoida osaamistaan. Se noudattaa tehtävänantoa ja on palautettu ajallaan. Opiskelija arvioi oman portfolionsa laatua pintapuolisesti.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
Opiskelija tuntee työsuojelun, työturvallisuuden ja kestävän kehityksen periaatteet ja osaa aktiivisesti hakea näistä lisätietoa ja soveltaa niitä käytäntöön. Portfoliossa opiskelija osoittaa kykynsä asettaa opinnoilleen tavoitteet ja reflektoida osaamistaan erinomaisesti. Portfolio on sisällöltään ja muodoltaan laadukas. Se noudattaa tehtävänantoa, on huolellisesti laadittu ja on palautettu ajallaan. Opiskelija osaa arvioida oman portfolionsa laatua realistisesti.
Arviointiasteikko
0-5
Ilmoittautumisaika
10.06.2022 - 31.08.2022
Ajoitus
22.08.2022 - 31.05.2023
Laajuus
5 op
Virtuaaliosuus
2 op
Toteutustapa
60 % Lähiopetus, 40 % Verkossa tapahtuva opiskelu
Yksikkö
Media-ala
Toimipiste
TAMK Mediapolis
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Media-alan tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Petteri Rajanti
- Maaret Salminen
- Pertti Näränen
- Tommi Moilanen
- Tuomas Niemi
- Carolina Pajula
- Maija Joensuu
Vastuuhenkilö
Carolina Pajula
Ryhmät
-
21MAMedianomi (AMK) 2021
Tavoitteet (OJ)
Opiskelija tietää työsuojelun perusteet, syventää työturvallisuuteen liittyvää osaamistaan ja osaa hakea tietoa näihin liittyvistä laeista ja säädöksistä. Opiskelija osaa toimia työelämän viestintä-ja vuorovaikutustilanteissa. Opiskelija osaa toimia konfliktitilanteissa. Opiskelija osaa toimia alansa ammattieettisten suositusten mukaisesti, osaa toimia tasa-arvoisesti ja noudattaa kestävän kehityksen periaatteita myös opiskeluprojekteissa. Opiskelija pystyy kokoamaan ja analysoimaan työnäytteitään ja kehittymistään vuosiportfoliossa.
Sisältö (OJ)
Työsuojelu ja työturvallisuus, työyhteisöosaaminen taidot, päätöksentekoprosessit, konfliktin ratkaisu, ryhmätyöskentelyharjoitukset. Media-alan työn eettiset suositukset, ammattieettiset periaatteet, tasa-arvo ja kestävä kehitys. Vuosiportfolion laatiminen.
Lisätiedot (OJ)
Arviointi perustuu vuosiportfolion kokonaisuuteen.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
Opiskelija tuntee työsuojelun, työturvallisuuden ja kestävän kehityksen periaatteet tyydyttävästi. Portfoliossa opiskelija asettaa opinnoilleen tavoitteita mutta osaamisen reflektointi jää pinnalliseksi. Portfolio noudattaa tehtävänantoa tyydyttävästi. Opiskelijan arvio oman portfolion laadusta puuttuu tai on itsereflektion osalta puutteellinen.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
Opiskelija tuntee työsuojelun, työturvallisuuden ja kestävän kehityksen periaatteet ja osaa hakea näistä asioista tietoa. Portfoliossa opiskelija osoittaa kykynsä asettaa opinnoilleen tavoitteet ja reflektoida osaamistaan. Se noudattaa tehtävänantoa ja on palautettu ajallaan. Opiskelija arvioi oman portfolionsa laatua pintapuolisesti.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
Opiskelija tuntee työsuojelun, työturvallisuuden ja kestävän kehityksen periaatteet ja osaa aktiivisesti hakea näistä lisätietoa ja soveltaa niitä käytäntöön. Portfoliossa opiskelija osoittaa kykynsä asettaa opinnoilleen tavoitteet ja reflektoida osaamistaan erinomaisesti. Portfolio on sisällöltään ja muodoltaan laadukas. Se noudattaa tehtävänantoa, on huolellisesti laadittu ja on palautettu ajallaan. Opiskelija osaa arvioida oman portfolionsa laatua realistisesti.
Arviointiasteikko
0-5
Ilmoittautumisaika
09.06.2021 - 31.12.2021
Ajoitus
23.08.2021 - 31.05.2022
Laajuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Media-ala
Toimipiste
TAMK Mediapolis
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Media-alan tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Maaret Salminen
- Petteri Rajanti
- Tommi Moilanen
- Tuomas Niemi
- Carolina Pajula
- Teppo Nuutinen
- Helena Ruohotie
Vastuuhenkilö
Tuomas Niemi
Ryhmät
-
20MAMedianomi (AMK) 2020
Tavoitteet (OJ)
Opiskelija tietää työsuojelun perusteet, syventää työturvallisuuteen liittyvää osaamistaan ja osaa hakea tietoa näihin liittyvistä laeista ja säädöksistä. Opiskelija osaa toimia työelämän viestintä-ja vuorovaikutustilanteissa. Opiskelija osaa toimia konfliktitilanteissa. Opiskelija osaa toimia alansa ammattieettisten suositusten mukaisesti, osaa toimia tasa-arvoisesti ja noudattaa kestävän kehityksen periaatteita myös opiskeluprojekteissa. Opiskelija pystyy kokoamaan ja analysoimaan työnäytteitään ja kehittymistään vuosiportfoliossa.
Sisältö (OJ)
Työsuojelu ja työturvallisuus, työyhteisöosaaminen taidot, päätöksentekoprosessit, konfliktin ratkaisu, ryhmätyöskentelyharjoitukset. Media-alan työn eettiset suositukset, ammattieettiset periaatteet, tasa-arvo ja kestävä kehitys. Vuosiportfolion laatiminen.
Lisätiedot (OJ)
Arviointi perustuu vuosiportfolion kokonaisuuteen.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
Opiskelija tuntee työsuojelun, työturvallisuuden ja kestävän kehityksen periaatteet tyydyttävästi. Portfoliossa opiskelija asettaa opinnoilleen tavoitteita mutta osaamisen reflektointi jää pinnalliseksi. Portfolio noudattaa tehtävänantoa tyydyttävästi. Opiskelijan arvio oman portfolion laadusta puuttuu tai on itsereflektion osalta puutteellinen.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
Opiskelija tuntee työsuojelun, työturvallisuuden ja kestävän kehityksen periaatteet ja osaa hakea näistä asioista tietoa. Portfoliossa opiskelija osoittaa kykynsä asettaa opinnoilleen tavoitteet ja reflektoida osaamistaan. Se noudattaa tehtävänantoa ja on palautettu ajallaan. Opiskelija arvioi oman portfolionsa laatua pintapuolisesti.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
Opiskelija tuntee työsuojelun, työturvallisuuden ja kestävän kehityksen periaatteet ja osaa aktiivisesti hakea näistä lisätietoa ja soveltaa niitä käytäntöön. Portfoliossa opiskelija osoittaa kykynsä asettaa opinnoilleen tavoitteet ja reflektoida osaamistaan erinomaisesti. Portfolio on sisällöltään ja muodoltaan laadukas. Se noudattaa tehtävänantoa, on huolellisesti laadittu ja on palautettu ajallaan. Opiskelija osaa arvioida oman portfolionsa laatua realistisesti.
Aika ja paikka
Kerran kuussa koko lukuvuoden ajan kontaktiopetustapaaminen sekä erikseen sovitut tutorryhmän tapaamiset. Itsenäistä työskentelyä teema-aineistojen parissa.
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Asiantuntija-alustuksia ja kontaktiopetusta kerran kuukaudessa koko lukuvuoden ajan. Itsenäistä työskentelyä Moodlen teema-aineistojen ja tehtävien parissa. Opiskelija kokoaa lukuvuoden päätteeksi työelämälähtöisen, ammatillisen osaamisportfolion.Tutoryhmän tapaamisia.
Oppimateriaalit
Asiantuntijaluennot ja teema-aineistot Moodlessa.
Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opiskelija tuntee työsuojelun, työturvallisuuden ja kestävän kehityksen periaatteet tyydyttävästi. Portfoliossa opiskelija asettaa opinnoilleen tavoitteita mutta osaamisen reflektointi jää pinnalliseksi. Portfolio noudattaa tehtävänantoa tyydyttävästi. Opiskelijan arvio oman portfolion laadusta puuttuu tai on itsereflektion osalta puutteellinen.
Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opiskelija tuntee työsuojelun, työturvallisuuden ja kestävän kehityksen periaatteet ja osaa hakea näistä asioista tietoa. Portfoliossa opiskelija osoittaa kykynsä asettaa opinnoilleen tavoitteet ja reflektoida osaamistaan. Se noudattaa tehtävänantoa ja on palautettu ajallaan. Opiskelija arvioi oman portfolionsa laatua pintapuolisesti.
Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opiskelija tuntee työsuojelun, työturvallisuuden ja kestävän kehityksen periaatteet ja osaa aktiivisesti hakea näistä lisätietoa ja soveltaa niitä käytäntöön. Portfoliossa opiskelija osoittaa kykynsä asettaa opinnoilleen tavoitteet ja reflektoida osaamistaan erinomaisesti. Portfolio on sisällöltään ja muodoltaan laadukas. Se noudattaa tehtävänantoa, on huolellisesti laadittu ja on palautettu ajallaan. Opiskelija osaa arvioida oman portfolionsa laatua realistisesti.