Retail Trade Environment and Competitive Tools (5 cr)
Code: 3H00EM61-3004
General information
- Enrolment period
- 03.06.2024 - 31.05.2025
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.08.2024 - 31.07.2025
- Implementation is running.
- Credits
- 5 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- RDI portion
- 3 cr
- Mode of delivery
- Online learning
- Unit
- Business Administration
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Business Administration
Objectives (course unit)
Trade and entrepreneurship studies are a study module organized by The K-Retailers’ Association. These e-learning studies cover retail sector and retailer entrepreneurship in Finland. The course Retail Trade Environment and Competitive Tools is one of three courses in this module, dealing with retail in-dustry, customers, distribution channels and competitive tools in retail sector.
The students
- can form a general view on retail trade and its importance in Finland
- can describe the different fields of business in retail trade and the target groups’ behavior and spending
- know the role and duties of supply chain in retail trade
- understand competition tools of retail trade
- can define the role of a retail entrepreneur in a chain store business.
Content (course unit)
What are the basic concepts of retail trade in Finland?
What special characteristic des the customers of retail sector have?
What is the role of a store as part of supply chain?
What is K-retailer entrepreneurship?
What are the competitive tools of a store?
Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)
The student is able to prove they have the command of the most essential basic concepts of
retail trade.
Assessment criteria, good (3-4) (course unit)
The student is able to prove they have the command of basic concepts of retail trade and they
recognize the basic principles of retail trade.
Assessment criteria, excellent (5) (course unit)
The student is able to prove they have the command of basic concepts of retail trade and understand the basic principles of retail trade.
Location and time
Verkossa toteutettava opintojakso. Opiskelija voi ilmoittautua ja aloittaa opintojakson haluamanaan ajankohtana
Exam schedules
Tentit ja tehtävät suoritetaan alustalla itse valittuna ajankohtana.
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Verkkokurssi. Kurssi on kokonaan verkossa K-kauppiasliiton kanssa yhteistyössä suoritettava opintojakso ja tehdään K-kauppiasliiton Moodle-alustalla, josta löytyvät tarvittavat materiaalit sekä tehtävät ja tentit. Opintoihin kuuluvat niin ikään opiskelijan suorittamat tehtävät K-kaupoissa.
HUOM. Ilmoittaudu opintojaksolle Pakissa ja lähetä lisäksi sähköpostia tuula.niemi@tuni.fi saadaksesi tunnukset verkkoalustalle. Avoimen AMKin opiskelijat saavat tunnukset noin viikko ilmoittautumisen jälkeen sähköpostilla.
Learning materials
Tehtävät ja materiaalitiedot löytyvät verkosta ja opintojakson Moodle-alustalta, jonne opiskelija saa tunnukset, kun ilmoittautuminen on hyväksytty.
Student workload
5 op = noin 135 h opiskelijan työtä.
Content scheduling
Verkkokurssi, opiskelija voi jaksottaa ja aikatauluttaa tehtävät ja tentit haluamallaan tavalla.
Completion alternatives
Ei valinnaisia suoritustapoja.
Practical training and working life cooperation
Opintojakso suoritetaan yhteistyössä K-kauppiasliiton kanssa.
Further information
Opintojakso kuuluu Kauppa & yrittäjyys kokonaisuuteen (15op) , joka koostuu kolmesta erillisestä opintojaksosta.
1. Kaupan toimintaympäristö ja kilpailukeinot (5op)
2. Osaston henkilöstön ja myynnin johtaminen (5op)
3. Tunnusluvut ja johtaminen (5op)
Opintojaksot suoritetaan järjestyksessä ja seuraavan opintojakson voi aloittaa vasta kun edellinen opintojakso on hyväksytysti suoritettu. Opiskelija voi itse päättää, montako opintojaksoa hän suorittaa kokonaisuudesta.