Skip to main content

Results with Communication (5 cr)

Code: 8T00DQ96-3016

General information


Enrolment period
02.07.2022 - 26.08.2022
Registration for the implementation has ended.
Timing
31.08.2022 - 07.12.2022
Implementation has ended.
Credits
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
TAMK Languages and Communication
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Hospitality Management
Teachers
Minna Martikainen
Course
8T00DQ96

Objectives (course unit)

Student:
- is able to define the characteristics of text types that are important for study and working life and apply their knowledge of text types in different writing situations
- is able to write a structurally intact, illustrative, factual and comprehensible text
- can use versatile sources critically in his/her field and be able to refer to sources and compile a list of sources
- is able to promote the company's operations by means of communication by him/herself and as a teamwork
- identify their own communication style and development needs as a communicator

Content (course unit)

WHAT are text types and what are the types of text that are important for study and working life?
WHY is it important that communication takes into account the recipient and the situation?
HOW are sources referenced and how are they marked in the text and list of sources?

Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)

The student communicates in an understandable and factual manner, by using templates and instructions. The student finds sources, although their use and reference is limited.
The justification for the allegations is modest.
The construction of the messages is fickle, and there is something to note about the form and style of the language.

Assessment criteria, good (3-4) (course unit)

The student communicates in a structured and illustrative way and targets his / her message according to the recipient and the situation.
The student justifies his / her view.
The student chooses his source appropriately, and the reference naturally links to the rest of the text. Relevant information is clearly conveyed.
The messages are easy to receive and the texts are fairly error-free.

Assessment criteria, excellent (5) (course unit)

The student communicates convincingly, inspiringly and interactively.
The student justifies his / her views in many ways.
The student uses the sources evaluatively and commenting.
The essential information is excellently structured and condensed, and the language and style are mastered.

Location and time

Syyslukukausi 2022, TAMK, pääkampus

Exam schedules

Opintojaksolla ei pidetä tenttiä.

Assessment methods and criteria

Arviointi perustuu tehtäviin ja jatkuvaan näyttöön. Tehtävistä merkittävimpiä pienoistutkielma ja porfolio.

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Lähi- ja etäopetus, yksilö- ja pienryhmätyöskentely

Learning materials

Opettajan jakama oppimateriaali Moodlessa ja TAMKin kirjallisen raportoinnin opas

Student workload

Opintojakson laajuus 5 opintopistettä vaatii 135 tuntia opiskelijan työtä.

Content scheduling

Sisällön kuvaus annetaan kurssin alkaessa.

Completion alternatives

Ei vaihtoehtoisia suoritustapoja

International connections

Mahdollinen yhteistunti kansainvälisen ryhmän kanssa.

Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija ei palauta tehtäviä annetussa aikataulussa. Teksteissä on virheitä ja puutteita, jotka häiritsevät ymmärrettävyyttä. Asettelu ei vastaa ohjeita. Lähdeviitteet puuttuvat kokonaan, tai niiden merkitsemisessä on huomattavan paljon korjattavaa. Viestinnässä ei huomioida tilannetta eikä vastaanottajaa.

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija viestii ymmärrettävästi ja asiatyylisesti jäljitellen malleja ja ohjeita. Opiskelija löytää lähteitä, joskin niiden käyttö ja referointi on vähäistä. Väitteiden perusteleminen on vaatimatonta. Viestien rakentaminen on hapuilevaa, ja kielen muoto- ja tyyliseikoissa on huomautettavaa.

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija viestii jäsentyneesti ja havainnollisesti sekä kohdentaa viestinsä vastaanottajan ja tilanteen mukaisesti. Opiskelija perustelee näkemyksensä. Opiskelija valitsee lähteensä tarkoituksenmukaisesti, ja referointi niveltyy luontevasti muuhun tekstiin. Olennainen tieto välittyy selkeästi. Viestit ovat helposti vastaanotettavia ja tekstit melko virheettömiä.

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija viestii vakuuttavasti, innostavasti ja vuorovaikutteisesti. Opiskelija perustelee näkemyksensä monipuolisesti. Opiskelija käyttää lähteitä arvioivasti ja kommentoiden. Olennainen tieto on erinomaisesti jäsennelty ja tiivistetty, ja kieli ja tyyli on hallittua.

Go back to top of page