Siirry suoraan sisältöön

Saksa kauppakumppanina ja messumaana (3op)

Toteutuksen tunnus: V208-10-2003

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
05.02.2012 - 11.03.2012
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
12.03.2012 - 01.06.2012
Toteutus on päättynyt.
Laajuus
3 op
Virtuaaliosuus
3 op
Toteutustapa
Verkossa tapahtuva opiskelu
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
suomi
Paikat
10 - 30
Opettajat
Merja Ritola
Opintojakso
V208-10

Osaamistavoitteet (Opintojakso)

Opintojakson tavoite
Opiskelija
- osaa toimia saksalaisten kanssa yrityselämässä tunnistaen maan erityispiirteet
- osaa hakea ajankohtaista tietoa Saksan talouselämästä ja markkinoista
-tuntee oman ammattialan Saksassa järjestettäviä messuja
-tiedostaa suomalaisen ja saksalaisen kulttuurin eroja ja yhtäläisyyksiä

Sisältö (Opintojakso)

Opintojakson sisältö
Saksan maantuntemus ja ajankohtaiset tapahtumat, Saksassa järjestettävät messut, kulttuuritietous.

Opetusmenetelmät
Tabulan kautta toteutettava virtuaaliopintojakso. Erilaisia opintojakson sisältöön liittyviä tehtäviä. Opiskelija esimerkiksi perehtyy itsenäisesti yhteen Saksan kanssa kauppaa käyvään suomalaiseen yritykseen, käy tutustumassa yritykseen paikan päällä tai tekee puhelinhaastattelun yrityksessä saksankielistä kauppaa harjoittavan henkilön kanssa. Moodlen keskustelualueen kautta ryhmä pääsee perehtymiin toistensa yrityksiin ja saa laajempaa kokonaiskuvaa Saksaan suuntuvasta ulkomaankaupasa.

Opettaja
Merja Ritola, merja.ritola@tamk.fi

Arviointimenetelmät
Opintojakso arvioidaan asteikolla hyväksytty-hylätty. Arviointi suoritaan opiskelijan tehtävien perusteella.

Edellytys pääsemiseksi
Opintojaksolle osallistuminen ei edellytä pohjaopintoja.

Kirjallisuus
Määritellään opintojakson alussa.

Opetuskieli
Suomi

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

harjoitukset|itsenäinen verkko-opiskelu|ohjattu verkko-opiskelu

Lisätietoja opiskelijoille

Ajankohta
Opintojakson toteutus on periodissa 4 keväällä 2012.

Opintojakso alkaa viikolla 11 eli ma 12.3. alkavalla viikolla ja loppuu viikolla 21 (pe 25.5.).

Oppimistavoitteet
osaa toimia saksalaisten kanssa yrityselämässä tunnistaen maan erityispiirteet
osaa hakea ajankohtaista tietoa Saksan talouselämästä ja markkinoista
tuntee oman ammattialan Saksassa järjestettäviä messuja

Tieto virtuaalisuudesta opiskelijalle
Tämä opintojakso on 100% virtuaalinen Moodlessa toteutettava opintojakso.

Opintojakson toteutukselta kerätään palautetta
Opintojaksopalautejärjestelmän kautta

Siirry alkuun