Saksa kauppakumppanina ja messumaana (3op)
Toteutuksen tunnus: V208-10-2003
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 05.02.2012 - 11.03.2012
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 12.03.2012 - 01.06.2012
- Toteutus on päättynyt.
- Laajuus
- 3 op
- Virtuaaliosuus
- 3 op
- Toteutustapa
- Verkossa tapahtuva opiskelu
- Toimipiste
- TAMK Pääkampus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 10 - 30
- Opettajat
- Merja Ritola
- Opintojakso
- V208-10
Osaamistavoitteet (Opintojakso)
Opintojakson tavoite
Opiskelija
- osaa toimia saksalaisten kanssa yrityselämässä tunnistaen maan erityispiirteet
- osaa hakea ajankohtaista tietoa Saksan talouselämästä ja markkinoista
-tuntee oman ammattialan Saksassa järjestettäviä messuja
-tiedostaa suomalaisen ja saksalaisen kulttuurin eroja ja yhtäläisyyksiä
Sisältö (Opintojakso)
Opintojakson sisältö
Saksan maantuntemus ja ajankohtaiset tapahtumat, Saksassa järjestettävät messut, kulttuuritietous.
Opetusmenetelmät
Tabulan kautta toteutettava virtuaaliopintojakso. Erilaisia opintojakson sisältöön liittyviä tehtäviä. Opiskelija esimerkiksi perehtyy itsenäisesti yhteen Saksan kanssa kauppaa käyvään suomalaiseen yritykseen, käy tutustumassa yritykseen paikan päällä tai tekee puhelinhaastattelun yrityksessä saksankielistä kauppaa harjoittavan henkilön kanssa. Moodlen keskustelualueen kautta ryhmä pääsee perehtymiin toistensa yrityksiin ja saa laajempaa kokonaiskuvaa Saksaan suuntuvasta ulkomaankaupasa.
Opettaja
Merja Ritola, merja.ritola@tamk.fi
Arviointimenetelmät
Opintojakso arvioidaan asteikolla hyväksytty-hylätty. Arviointi suoritaan opiskelijan tehtävien perusteella.
Edellytys pääsemiseksi
Opintojaksolle osallistuminen ei edellytä pohjaopintoja.
Kirjallisuus
Määritellään opintojakson alussa.
Opetuskieli
Suomi
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
harjoitukset|itsenäinen verkko-opiskelu|ohjattu verkko-opiskelu
Lisätietoja opiskelijoille
Ajankohta
Opintojakson toteutus on periodissa 4 keväällä 2012.
Opintojakso alkaa viikolla 11 eli ma 12.3. alkavalla viikolla ja loppuu viikolla 21 (pe 25.5.).
Oppimistavoitteet
osaa toimia saksalaisten kanssa yrityselämässä tunnistaen maan erityispiirteet
osaa hakea ajankohtaista tietoa Saksan talouselämästä ja markkinoista
tuntee oman ammattialan Saksassa järjestettäviä messuja
Tieto virtuaalisuudesta opiskelijalle
Tämä opintojakso on 100% virtuaalinen Moodlessa toteutettava opintojakso.
Opintojakson toteutukselta kerätään palautetta
Opintojaksopalautejärjestelmän kautta