Skip to main content

Planning, Implementation and Evaluation of TeachingLaajuus (5 cr)

Course unit code: 1L00CC14

General information


Credits
5 cr

Objectives

Osallistuja hallitsee konstruktiivisesti linjakkaan opetuksen mallin
(constructive alignment) ja osaa soveltaa oppimaansa oman opetuksensa suunnitteluun, toteutukseen ja oppimisen arviointiin. Hän osaa asettaa opettamansa kurssin tavoitteet, rajata kurssin keskeiset sisällöt, valita tarkoituksenmukaiset opetus- ja arviointimenetelmät ja laatia arviointikriteerit linjakkaan opetuksen mallin mukaisesti.

SISÄLTÖ:
- opetuksen suunnittelu
- osaamistavoitteiden asettaminen
- opetettavien sisältöjen valinta, ydinainesanalyysi
- opetusmenetelmät, opetuksen toteutus
- oppimisen arviointi ja arviointikriteerit
- linjakas opetus
- pienten ja suurten ryhmien opetus
- massa- ja ryhmäopetuksen kehittäminen

TOTEUTUS JA TYÖTAVAT: Osallistuminen lähiopetukseen ja
pienryhmätyöskentelyyn. Osallistuja tekee kehittämistehtävän, jossa hän suunnittelee opettamansa opintojakson tavoitteet, toteutuksen ja arvioinnin linjakkaan opetuksen mallin mukaisesti. Tämän pohjalta hän myös toteuttaa opetustilanteen ja saa siitä palautetta. Opiskelija antaa vertaispalautetta muiden kurssilaisten opetuksesta ja aloittaa harjoittelupäiväkirjan kirjoittamisen.

ARVIOINTI: Hyväksytty suoritus edellyttää osallistumista lähiopetuspäiviin ja pienryhmätyöskentelyyn sekä kehittämistehtävän laatimisen ja sen pohjalta suunnitellun opetustilanteen toteuttamisen. Arvioinnissa kiinnitetään huomiota osallistujan kykyyn soveltaa linjakkaan opetuksen mallia opetuksensa suunnittelussa ja toteutuksessa. Arvioinnissa voidaan soveltaa vertais- tai
itsearviointia.

Opintojakso arvioidaan asteikolla hyväksytty-täydennettävä-hylätty

Content

SISÄLTÖ:
- opetuksen suunnittelu
- osaamistavoitteiden asettaminen
- opetettavien sisältöjen valinta, ydinainesanalyysi
- opetusmenetelmät, opetuksen toteutus
- oppimisen arviointi ja arviointikriteerit
- linjakas opetus
- pienten ja suurten ryhmien opetus
- massa- ja ryhmäopetuksen kehittäminen

Go back to top of page