Striimaus ja projektinhallinta: 22KSTRIIMI
Tunnus: STRIIMAPROJHAL
Kuvaus
Tavoitteet
Koulutuksen tavoitteena on vahvistaa luovilta aloilta valmistuneiden ammatillista osaamista, työelämätaitoja, digitaalista osaamista ja parantaa heidän asemaansa työmarkkinoilla.
Kohderyhmä
Koulutuksen kohderyhmänä ovat korkeasti koulutetut luovien alojen työttömät tai työttömyysuhan alaiset henkilöt. Koulutus sopii henkilöille, joilla on esimerkiksi media-alan, kuvallisen ilmaisun, esittävän taiteen, musiikin alan, muotoilun tai taideteollisuusalan korkeakoulututkinto ja joilla on tavoitteena luovalle alalle työllistyminen tai oman yrityksen perustaminen. Aikaisempaa osaamista striimauksesta, digitaalisesta myynnistä ja markkinoinnista ei tarvita.
Osaamistavoitteet
Tavoitteena on, että opintojen jälkeen kaikki koulutuksen käyneet opiskelijat työskentelevät yrityksissä, joissa opiskelijat pääsevät hyödyntämään vahvuuksiaan ja tässä koulutuksessa oppimaansa sisältöä. Kouluttajan arvion mukaan kaikille opiskelijoille löydetään työharjoittelupaikka. Pitkän aikajänteen tuloksiin päästään systemaattisen ryhmäohjauksen, henkilökohtaisen ohjauksen ja seurannan avulla.
Opetussuunnitelman kehittäminen ja työelämäyhteistyö
Opintojen aikana luovan alan osaajat tutustuvat laajasti luovien alojen työllisyystilanteeseen ja erilaisiin työllistymisen mahdollisuuksiin: palkkatyö, yrittäjyys tai hybridi –malli.
Tässä koulutuksessa striimauksen opetuksesta vastaa Akun tehdas. Akun tehdas on vuodesta 2003 toiminut monipuolinen osaamiskeskittymä, jonka tiloissa toimii iso joukko AV-alan yrityksiä. Akun tehdas onkin yksi Suomen merkittävimpiä tapahtuma-alan yrityskeskittymiä, joka hallitsee kaiken tapahtumatekniikkaan liittyvän suunnittelun ja tuotannon: äänentoiston, valot, lavarakenteet, esiintymislavat sekä kuvatekniikan kameroista videotykkeihin, valkokankaisiin ja LED-screeneihin
Lisätiedot
Koulutuksen järjestää Tampereen ammattikorkeakoulu. Koulutuksen vastuuopettaja on media-alan lehtori, Carolina Pajula, TAMK
Toteutus kestää noin 6 kuukautta ajalla 14.3.2022- 15.9.2022. Koulutus koostuu neljästä moduulista sekä työssäoppimisjaksosta.
Valitse opintojen ajoitus-, rakenne- tai jäsentelynäkymä
Näytä opintojen ajoitukset lukuvuosittain, lukukausittain tai periodeittain
Tunnus | Opinnon nimi | Laajuus (op) | 2021-2022 | 2022-2023 | Kevät 2022 | Syksy 2022 | 3. / 2022 | 4. / 2022 | 1. / 2022 | 2. / 2022 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
TK00FW52 | Striimauksen perusteet | 5 | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | ||||
TK00FW53 | Digitaalinen myynti ja markkinointi | 3 | 3 | 3 | 1.5 | 1.5 | ||||
TK00FW54 | Tulevaisuuden työelämätaidot | 5 | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | ||||
TK00FW55 | Projektinhallinnan perusteet | 5 | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | ||||
TK00FW56 | Työssäoppimisjakso | 10 | 10 | 10 | 5 | 5 | ||||
Yhteensä | 28 | 18 | 10 | 18 | 10 | 9 | 9 | 5 | 5 |
Lukukausi- ja lukuvuosikohtaiset opintopistekertymät vaihtelevat valinnaisten ja vapaasti valittavien opintojen ajoituksesta johtuen.
Tunnus | Opinnon nimi | Laajuus (op) |
---|---|---|
TK00FW52 | Striimauksen perusteet | 5 |
TK00FW53 | Digitaalinen myynti ja markkinointi | 3 |
TK00FW54 | Tulevaisuuden työelämätaidot | 5 |
TK00FW55 | Projektinhallinnan perusteet | 5 |
TK00FW56 | Työssäoppimisjakso | 10 |