Skip to main content

Master's Degree in Social Services: 18yso Master's Degree in Social Services_COPY

Code: 16YSO

Degree title
Master of Social Services
Credits
90 ects
Duration
1.5 years (90 cr)
Start semester
Autumn 2018

Description

Sosionomi (ylempi AMK)
Sosiaali- ja terveysalan ylempi ammattikorkeakoulututkinto
Hakukelpoisuus http://www.tamk.fi.
KOULUTUKSEN TUOTTAMA OSAAMINEN
Sosiaalialan ylemmän ammattikorkeakoulutuksen tavoitteena on kehittää sosiaalialan työkäytäntöjä tuottamalla erityisosaamista sosiaalityön ja palveluohjauksen asiantuntijatehtäviin. Koulutus tuottaa valmiuksia tutkimukselliseen kehittämiseen sekä sosiaalialan innovaatiotoimintaan myös kansainvälisissä toimintaympäristöissä.
Koulutus noudattaa korkeakoulututkinnoille asetettuja kansallisia (NQF) ja eurooppalaisia (EQF) tavoitteita.
VALMISTUVIEN TYÖELÄMÄÄN SIJOITTUMINEN
Sosiaalialan ylempi ammattikorkeakoulutus tuottaa sosionomi (ylempi AMK) –tutkintonimikkeen. Sosiaalialan ylempi ammattikorkeakoulututkinto antaa saman kelpoisuuden julkiseen virkaan tai tehtävään kuin muu ylempi korkeakoulututkinto.
Sosiaalialan ylempi korkeakoulututkinto antaa valmiuksia uudistaa ja kehittää sosiaalialan ammatillista asiantuntijuutta. Ylemmän korkeakoulututkinnon suorittanut voi sijoittua vaativiin sosiaalialan asiakastehtäviin, esimiestehtäviin, palvelujen suunnittelu- ja johtotehtäviin, palvelujen kehittäjiksi ja koordinaattoreiksi. Tutkinto antaa valmiuksia organisaation strategiseen kehittämiseen sekä henkilöstövoimavarojen ja osaamisen johtamiseen. Tutkinnon suorittanut voi sijoittua kehittämis-, koulutus- ja johtotehtäviin myös kansainvälisillä työmarkkinoilla.
KOULUTUKSEN ARVOPERUSTA JA YDINSISÄLTÖ
Sosiaalialan työtä ohjaavat YK.n ihmisoikeuksia koskevat periaatteet. Nämä periaatteet muodostavat tutkinnon arvoperustan.
1. Ihmisarvo ja oikeudenmukaisuus
2. Yksilön itsemäärämisoikeuden ja yksityisyyden kunnioittaminen
3. Sosiaalisen osallisuuden edistäminen yhteisöissä ja yhteiskunnassa
4. Syrjinnän ja väkivallan vastustaminen
5. Köyhyyden vähentäminen
Koulutuksessa keskeisiä opiskeltavia aiheita ovat sosiaalityöhön, huono-osaisuuteen, palvelurakenteisiin sekä palveluohjaukseen liittyvät sisällöt. Hyvinvointipalveluiden johtamisen ja kehittämisen osaaminen monimutkaistuvissa ja kansainvälisissä toimintaympäristöissä muodostaa laajimman kokonaisuuden.
OPETUKSEN TOTEUTTAMINEN
Tutkinto on mahdollista suorittaa 1,5 vuodessa ja se on mahdollista toteuttaa työn ohessa. Opiskelijan ohjaus tapahtuu kontakti- ja verkko-ohjauksena. Oppimista tuetaan monipuolisin pedagogisin keinoin käyttäen henkilökohtaisen ohjauksen lisäksi ryhmä- ja vertaisohjausta. Koulutuksen pedagogiset lähtökohdat perustuvat elinikäisen oppimisen periaatteille, jolloin opiskelijalla on päävastuu oman oppimisensa etenemisestä.
Sosiaalialan koulutusohjelma (90 op) muodostuu opintojaksoista (60 op) sekä opinnäytetyöstä (30 op). Opintojen mitoituksen perusyksikkö on opintopiste, joka vastaa noin 27 tunnin työmäärää. Yhden lukuvuoden laskennallinen opintopistemäärä on 60 op.
KOULUTUKSEN TUOTTAMA OSAAMINEN ERI OPINTOVUOSINA
Ensimmäisenä vuonna opinnot keskittyvät sosiaalityön teoreettisiin lähtökohtiin, palveluohjaukseen sekä toimintaympäristön ajankohtaisiin erityiskysymyksiin. Toisen vuoden keskiössä ovat johtamisosaaminen, tutkimuksellinen kehittämistoiminta sekä opinnäytetyön toteuttaminen. Kansainvälistymistä tuetaan opinnoissa eri tavoin.

Show study timings by academic year, semester or period

Code Name Credits (cr) 2018-2019 2019-2020 Autumn 2018 Spring 2019 Autumn 2019 1. / 2018 2. / 2018 3. / 2019 4. / 2019 1. / 2019 2. / 2019
Total 90

TAMK Generic Competences

TAMK’s generic competences mean such competences that every graduating student of TAMK should have. These competences are mainly learnt inside courses with the support of diverse teaching methods, but the fields of study may also offer specific courses on some of the themes.

Ethical Competence

- is able to take responsibility for one’s own actions and their consequences
- is able to work according to the ethical principles of the field
- is able to take other people into account in one’s work
- is able to apply the principles of equality
- is able to apply the principles of sustainable development
- is capable of social influencing using one’s know-how and based on ethical values.

Theories of Social Work and Social Work Approaches
Changing Operational Environment and Health and Social Service System
Case Management of Social Services, Network, Multiprofessionality
Contemporary Social Work research related to deprivation
International and Multicultural Social Work
Innovation Competence

- is capable of creative problem solving and development of working methods
- is able to work in projects
- is able to conduct research and development projects applying the existing knowledge and methods of the field
- is able to find customer-oriented, sustainable and profitable solutions.

Evidence-Based Practice
Quantitative Research Methods, Effectiveness (incl. SPSS)
Qualitative and Action-based Research and Development Methods
Future Research, Foresight and Innovation
Customer Relationship Management
Project Competence
Technology Know How Management
Business in Social and Health Care
The Development of Activities through Service Design
IInternationalisation Competence

- possesses language skills necessary for one’s work and for professional development in the field
- is capable of multicultural cooperation
- can take into account the effects of and opportunities for internationalisation development in one’s own field.

Changing Operational Environment and Health and Social Service System
International and Multicultural Social Work
Learning Competence

- is able to evaluate and develop one’s competence and learning style
- is able to retrieve and analyse information and evaluate it critically
- is capable of taking responsibility for learning and sharing of knowledge in teams.

Research Prosess and Research Methods
Master Thesis Seminars
Independent Study of Thesis, Presentation of Thesis
Academic English and Negotiation Skills
Working Community Competence

is able to operate as a member of a work community and promote its wellbeing
- is able to operate in communicative and interactive situations in working life
- is able to utilise information and communications technology in one’s field
- is able to create personal contacts in working life and work in networks
- is capable of decision making in unpredicted situations
- has abilities for leadership and independent work as an expert
- possesses entrepreneurial skills.

Customer Relationship Management
Project Competence
Technology Know How Management
Leadership and HRM
Foundations of Financial Management
Strategy and Change Management, as well as Communication
Unclassified

Due to the timing of optional and elective courses, credit accumulation per semester / academic year may vary.

Go back to top of page