Siirry suoraan sisältöön

Customer Service SkillsLaajuus (5 op)

Tunnus: 3H00FE39

Laajuus

5 op

Osaamistavoitteet

Englannin opintojaksolla perehdytään ammatilliseen kielenkäyttöön liike-elämän vuorovaikutustilanteissa. Eurooppalainen viitekehys: tavoitetaitotaso B2.

Opiskelija
- osaa kertoa itsestään, koulutuksestaan, työkokemuksestaan ja -tehtävistään sekä käyttää alansa erikoisterminologiaa,
- osaa viestiä asiakaslähtöisesti erilaisissa suhdeverkostoissa ja asiakaskontakteissa,
- pystyy seuraamaan oman alansa kehitystä ja osallistumaan siihen eri kanavien kautta.

Sisältö

Miten omasta osaamisesta ja työympäristöstä viestitään englanniksi?
Mitä tarvitaan monikulttuurisessa asiakaslähtöisessä vuorovaikutuksessa onnistumiseen englanniksi?
Miten kehittää osaamista ja hankkia tietoa omalta alalta englanniksi?

Esitietovaatimukset

Eurooppalaisen taitotasoasteikon B2-taitotaso.

Opiskeltuaan opintojakson opiskelijat oppivat liiketalouden sanastoa 5 op laajuudelta ja harjaantuvat ammattisanaston käytössä erilaisissa asiakaslähtöisissä suullisissa ja kirjallisissa tilanteissa. Heidän osaamisensa ja valmiutensa kasvaa ja monipuolistuu, mutta englannin kielen taitotaso ei välttämättä muutu.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

The student achieves the required course outcome. The student recognizes the main elements of customer service. The student recognizes the existing challenges in business communication.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

The student achieves the required course outcome. The student recognizes the main elements of customer service. The student recognizes the existing challenges and the significance of intercultural communication competence in business communication.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

The student achieves the required course outcome. The student recognizes the main elements of customer service. The student adopts a communication style according to the existing context and considers cultural features.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

The student is not able to serve customers or carry out a negotiation in English. The student can communicate in English in general terms.

Ilmoittautumisaika

23.11.2022 - 09.01.2023

Ajoitus

01.01.2023 - 31.05.2023

Laajuus

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Liiketalous

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Englanti
Koulutus
  • Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Elena Grigorova
Vastuuhenkilö

Elena Grigorova

Ryhmät
  • 21ALITAM
    Liiketalouden tutkinto-ohjelma 2021, monimuoto, Mänttä-Vilppula

Tavoitteet (OJ)

Englannin opintojaksolla perehdytään ammatilliseen kielenkäyttöön liike-elämän vuorovaikutustilanteissa. Eurooppalainen viitekehys: tavoitetaitotaso B2.

Opiskelija
- osaa kertoa itsestään, koulutuksestaan, työkokemuksestaan ja -tehtävistään sekä käyttää alansa erikoisterminologiaa,
- osaa viestiä asiakaslähtöisesti erilaisissa suhdeverkostoissa ja asiakaskontakteissa,
- pystyy seuraamaan oman alansa kehitystä ja osallistumaan siihen eri kanavien kautta.

Sisältö (OJ)

Miten omasta osaamisesta ja työympäristöstä viestitään englanniksi?
Mitä tarvitaan monikulttuurisessa asiakaslähtöisessä vuorovaikutuksessa onnistumiseen englanniksi?
Miten kehittää osaamista ja hankkia tietoa omalta alalta englanniksi?

Esitietovaatimukset (OJ)

Eurooppalaisen taitotasoasteikon B2-taitotaso.

Opiskeltuaan opintojakson opiskelijat oppivat liiketalouden sanastoa 5 op laajuudelta ja harjaantuvat ammattisanaston käytössä erilaisissa asiakaslähtöisissä suullisissa ja kirjallisissa tilanteissa. Heidän osaamisensa ja valmiutensa kasvaa ja monipuolistuu, mutta englannin kielen taitotaso ei välttämättä muutu.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

The student achieves the required course outcome. The student recognizes the main elements of customer service. The student recognizes the existing challenges in business communication.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

The student achieves the required course outcome. The student recognizes the main elements of customer service. The student recognizes the existing challenges and the significance of intercultural communication competence in business communication.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

The student achieves the required course outcome. The student recognizes the main elements of customer service. The student adopts a communication style according to the existing context and considers cultural features.

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)

The student is not able to serve customers or carry out a negotiation in English. The student can communicate in English in general terms.

Aika ja paikka

Four sessions online in Zoom, company presentations face-to-face in Mänttä-Vilppula:
20.01.2023 13.00 - 16.00 External room : Online
24.02.2023 13.00 - 16.30 External room : Online
24.03.2023 13.00 - 16.30 External room : Online
21.04.2023 13.00 - 16.30 External room : Online
26.05.2023 13.00 - 16.30 External room : Mänttä-Vilppula

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

There is no exam but to pass the course the student should have attended 80% of the contact lessons and completed the required tasks and activities (see Methods and grounds for evaluation).

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

The assessment is based on successful completion of the following tasks and activities:
• Written tasks throughout the course (product reviews, emails, enquiries, complaints)
• Oral activities (company presentation at the trade fair, customer interaction video)
• Course participation (participation in class activities, contribution to discussions, independent work tasks)

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Lectures, discussions, pair and group work, independent study.

Oppimateriaalit

Materials in Moodle

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Total course – 5 cr x 27 h = 135 h study hours incl.:
• contact lessons – 5 x 4 h = 20 h
• independent study – 115 h

Sisällön jaksotus

• Oral skills (presentations, telephone communication, video conferencing, social interaction)
• Writing skills (emails, enquiries, social media posts)
• Grammar as needed

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

If the student has completed corresponding studies at another university or university of applied sciences or has extensive work experience where the working language is English, he/she may apply for credit transfer or recognition of competence through Hyvähot/Creta system.

Such cases have to be discussed with the teacher at the beginning of the course, and the student may be required to complete additional assignments to demonstrate his/her knowledge and skills.

Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

- pronunciation is not always correct but acceptable for communication
- comprehension of key points of limited professional material is fairly good and with tools for studies
- basic knowledge is acquired and shared
- basic and unclear expressions are used in communication but main message is shared and
- transmitted with some professional touch
- communication seems clumsy and limited but some attention is paid to interaction
- all separately defined course requirements contributing to the final grade are met

Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

- pronunciation sounds clear and quite natural
- comprehension of key points as well as details of professional material is good and acquired
- knowledge can be implemented
- clear professional expressions are used and the number of mistakes is limited
- communication seems professional and interpersonal skills are quite good
- all separately defined course requirements contributing to the final grade are met

Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

- pronunciation sounds clear and natural with different nuances in tone
- comprehension of key points as well as details of demanding professional material is good and
- acquired knowledge can be implemented with ease
- fluent and proficient language is used with a good sense of style and register
- communication seems professional, interactive and efficient with very few mistakes made
- all separately defined course requirements contributing to the final grade are met

Ilmoittautumisaika

24.11.2021 - 14.01.2022

Ajoitus

03.01.2022 - 22.05.2022

Laajuus

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Liiketalous

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

15 - 40

Koulutus
  • Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Elena Grigorova
Vastuuhenkilö

Elena Grigorova

Ryhmät
  • 20ALITAI
    Liiketalouden tutkinto-ohjelma 2020, monimuoto, Ikaalinen

Tavoitteet (OJ)

Englannin opintojaksolla perehdytään ammatilliseen kielenkäyttöön liike-elämän vuorovaikutustilanteissa. Eurooppalainen viitekehys: tavoitetaitotaso B2.

Opiskelija
- osaa kertoa itsestään, koulutuksestaan, työkokemuksestaan ja -tehtävistään sekä käyttää alansa erikoisterminologiaa,
- osaa viestiä asiakaslähtöisesti erilaisissa suhdeverkostoissa ja asiakaskontakteissa,
- pystyy seuraamaan oman alansa kehitystä ja osallistumaan siihen eri kanavien kautta.

Sisältö (OJ)

Miten omasta osaamisesta ja työympäristöstä viestitään englanniksi?
Mitä tarvitaan monikulttuurisessa asiakaslähtöisessä vuorovaikutuksessa onnistumiseen englanniksi?
Miten kehittää osaamista ja hankkia tietoa omalta alalta englanniksi?

Esitietovaatimukset (OJ)

Eurooppalaisen taitotasoasteikon B2-taitotaso.

Opiskeltuaan opintojakson opiskelijat oppivat liiketalouden sanastoa 5 op laajuudelta ja harjaantuvat ammattisanaston käytössä erilaisissa asiakaslähtöisissä suullisissa ja kirjallisissa tilanteissa. Heidän osaamisensa ja valmiutensa kasvaa ja monipuolistuu, mutta englannin kielen taitotaso ei välttämättä muutu.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

The student achieves the required course outcome. The student recognizes the main elements of customer service. The student recognizes the existing challenges in business communication.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

The student achieves the required course outcome. The student recognizes the main elements of customer service. The student recognizes the existing challenges and the significance of intercultural communication competence in business communication.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

The student achieves the required course outcome. The student recognizes the main elements of customer service. The student adopts a communication style according to the existing context and considers cultural features.

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)

The student is not able to serve customers or carry out a negotiation in English. The student can communicate in English in general terms.

Aika ja paikka

Ikaalinen/Hämeenkyrö or online depending on the corona pandemic situation.

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

There is no exam but to pass the course the student should have attended 80% of the contact lessons and completed the required tasks and activities (see Methods and grounds for evaluation).

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

The assessment is based on successful completion of the following tasks and activities:
• Written tasks throughout the course (product reviews, emails, enquiries, complaints)
• Oral activities (company presentation at the trade fair, customer interaction video)
• Course participation (participation in class activities, contribution to discussions, independent work tasks)

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Contact teaching, discussions, pair and group work, independent study.

Oppimateriaalit

Materials in Moodle

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Total course – 5 cr x 27 h = 135 h study hours incl.:
• contact lessons – 5 x 4 h = 20 h
• independent study – 115 h

Sisällön jaksotus

• Oral skills (presentations, telephone communication, video conferencing, social interaction)
• Writing skills (emails, enquiries, social media posts)
• Grammar as needed

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

If the student has completed corresponding studies at another university or university of applied sciences or has extensive work experience where the working language is English, he/she may apply for credit transfer or recognition of competence through Hyvähot/Creta system.

Such cases have to be discussed with the teacher at the beginning of the course, and the student may be required to complete additional assignments to demonstrate his/her knowledge and skills.

Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

- pronunciation is not always correct but acceptable for communication
- comprehension of key points of limited professional material is fairly good and with tools for studies
- basic knowledge is acquired and shared
- basic and unclear expressions are used in communication but main message is shared and
- transmitted with some professional touch
- communication seems clumsy and limited but some attention is paid to interaction
- all separately defined course requirements contributing to the final grade are met

Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

- pronunciation sounds clear and quite natural
- comprehension of key points as well as details of professional material is good and acquired
- knowledge can be implemented
- clear professional expressions are used and the number of mistakes is limited
- communication seems professional and interpersonal skills are quite good
- all separately defined course requirements contributing to the final grade are met

Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

- pronunciation sounds clear and natural with different nuances in tone
- comprehension of key points as well as details of demanding professional material is good and
- acquired knowledge can be implemented with ease
- fluent and proficient language is used with a good sense of style and register
- communication seems professional, interactive and efficient with very few mistakes made
- all separately defined course requirements contributing to the final grade are met