Solution Selling Development Projects in the Technology Industry (5cr)
Code: 3H00HK19-3001
General information
- Enrolment period
- 24.11.2025 - 03.02.2026
- Registration for the implementation has begun.
- Timing
- 02.02.2026 - 24.04.2026
- The implementation has not yet started.
- Credits
- 5 cr
- Virtual portion
- 3 cr
- RDI portion
- 4 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Business Administration
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 60
- Teachers
- Teppo Yrjönkoski
- Minna Heikinheimo
- Teollisuusteknologia Virtuaalihenkilö
- Person in charge
- Minna Heikinheimo
- Course
- 3H00HK19
Objectives (course unit)
The student
- is able to work in a team and build a team to support a sales development project for a company
- is able to lead a customer project together with the team
- is able to document the phases of the project and present and analyze its results
- is able to describe their own professional development, learning, and future areas for improvement.
Content (course unit)
- Company-specific development projects in multidisciplinary teams:
- How to design a successful and timely sales development project for a company?
- How to implement a successful sales development project for a company?
- How to measure the results of the project?
- Developing into a solution professional and communicating one’s own expertise
- Advanced and current briefings on the solution selling environment
Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)
The student knows the main phases of a development project. The student is able to work as part of a team in a multidisciplinary project. The student has difficulties in analyzing and justifying the decisions made. The student is able to reflect to some extent on their professional development in the field of solution selling.
Assessment criteria, good (3-4) (course unit)
The student is able to identify the phases of a development project. The student can set goals and metrics for the project, solve practical challenges related to the subject area, and justify their solutions. The student is capable of working constructively in a multidisciplinary team to achieve a common goal. The student can analyze their own professional development in the field of solution selling.
Assessment criteria, excellent (5) (course unit)
The student is able to apply what they have learned in the project course to practical situations. The student can set realistic and achievable goals and metrics for the project, solve practical challenges related to the subject area, and analyze the achieved results comprehensively. The student demonstrates excellent collaboration skills in a multidisciplinary team to achieve a common goal. The student is able to thoroughly analyze their own professional development in the field of solution selling.
Location and time
3.2. klo 14-16, 2 h kurssin avaus TAMK pääkampus.
17.2. klo 14-16, 2 h toimeksiantaja selvillä Zoom
3.3. klo 14-16, suunnitelman sparraus TAMK pääkampus.
31.3. klo 14-16 välipalaute projektille Zoom
21.4. klo 14-16:45 projektien tulosten esitykset TAMK pääkampus.
Exam schedules
Uusinnoissa noudatetaan liiketalouden tutkinto-ohjelman uusintakäytäntöä (ks. Tutkintosääntö 27 §) . Hylätyn oppimistehtävän (raportti, essee, ryhmätyö, esitys, tms.) voi uusia opintojakson päättymisen jälkeen. Uusinnasta tulee sopia opintojakson opettajan kanssa heti hylätyn arvioinnin saamisen jälkeen tai viimeistään 3 kk opintojakson päättymisen jälkeen (=toteutussuunnitelmaan kirjattu päättymispäivä). Jos opintojakso loppuu touko-kesäkuussa, tulee opettajaan olla yhteydessä 4 kk:n kuluessa. Mikäli opiskelija ei ole annetun aikarajan puitteissa yhteydessä opettajaan tai mikäli opiskelija ei palauta tehtävää opettajan kanssa erikseen sovitun aikarajan mukaisesti, tulee opiskelijan ilmoittautua kurssille uudelleen. Jos opintojakso on jäänyt selvästi kesken tai opiskelijalta puuttuu useita oppimistehtäviä, opintojakso tulee suorittaa uudelleen.
Assessment methods and criteria
Projektitehtävän raportti ja esitys arvioidaan numeerisesti 0-5 asteikolla. (60% arvosanasta)
Kirjaessee arvioidaan numeerisesti 0-5 asteikolla. (40% arvosanasta)
Kurssin välitehtävät arvioidaan hyväksytty/hylätty.
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Blended (sekä lähi-, että etäopetusta)
• Alustukset, valmennus ja tuntiharjoitukset
• Mentorointi
• Yritysprojektit monialaisissa tiimeissä
Learning materials
Ilmoitetaan kurssi-Moodlessa kurssin aluksi.
Student workload
Kurssi on 5 op kokonaisuus. 1 op vastaa 27 h työtä.
Completion alternatives
Voit hakea toteutuksen hyväksilukemista aiemmin hankitun osaamisen tai opintojen perusteella.
Hyväksiluvun hakeminen osaamisella:
Hyväksilukua haetaan HyväHot-hakemuksella, joka löytyy PAKKI-opiskelijan työpöydän tehtäväpalkista. Lähetä HyväHot-hakemus viimeistään 20.1.2026 ja valitse sen käsittelijäksi opintojakson vastuuopettaja. Vastuuopettaja ilmoittaa HyväHot-päätöksessään osaamisen osoittamistavan (näyttö) ja muut lisätiedot.
Hyväksiluvun hakeminen opintojen perusteella:
Hyväksilukua haetaan HyväHot-hakemuksella, joka löytyy PAKKI-opiskelijan työpöydän tehtäväpalkista. Valitse HyväHot-hakemuksen käsittelijäksi opintojakson vastuuopettaja.
Practical training and working life cooperation
Kehittämisprojektit tehdään yrityksille tiimeissä.
Työelämäyhteistyötä hyödynnetään myös vierailuiden muodossa.
International connections
Osa kurssin materiaalista saattaa olla englanniksi.
Further information
Jos sinulla on yksilökohtaisia opetusjärjestelyitä, ilmoita näistä kurssin opettajille kurssin alkaessa.