Skip to main content

Comprehensive Support for Well-Being and Interaction (5cr)

Code: 7S00GV45-3003

General information


Enrolment period
07.12.2024 - 28.02.2025
Registration for the implementation has ended.
Timing
06.01.2025 - 30.05.2025
Implementation has ended.
Credits
5 cr
Virtual portion
1 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Social Services
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Social Services
Teachers
Anni Arola
Sanna Keskikuru
Sosionomi Virtuaalihenkilö
Tuija Laakso
Hanneli Sinisalo
Hanna Sahinoja
Anni Arola
Person in charge
Tuija Laakso
Course
7S00GV45

Objectives (course unit)

In this course, we explore and practice interpersonal encounters. The focus lies on establishing communication and collaborative relationships, understanding the various dimensions of human well-being, and providing support accordingly.

Upon completing this course, the student will be able to:
• Recognize the different dimensions of well-being and create effective communication and collaborative relationships
• Justify the social significance of well-being within its entirety
• Evaluate, support, and enhance an individual’s functional capacity
• Successfully engage with individuals in various life situations
• Identify and understand the starting points and different stages of the communication process

Content (course unit)

• Consider holistic functional capacity
• Assess functional capacity using appropriate tools
• Take health, safety, and well-being into account in diverse environments
• Apply effective communication and interaction processes to support and enhance functional capacity
• Understand key legislation related to these interactions
• Engage in practical exercises related to encounters

Assessment criteria, pass/fail (course unit)

Student
• demonstrates achievement of the course objective
• applies relationships between phenomena and concepts in their work and can provide theoretical justifications
• defines problems and tasks, and justifies solutions and choices based on knowledge
• reflects on their own actions, competencies, and areas for development, including feedback received

Not Approved:

Student
• fails to demonstrate achievement of the course objectives
• does not apply relationships between phenomena and concepts in their work, nor can they provide theoretical justifications
• is unable to reflect on their own actions, competencies, or areas for development

Location and time

kts. lukujärjestys

Exam schedules

Ryhmätehtävä kurssin aikana

Assessment methods and criteria

Opetukseen osallistuminen, (poissaolot korvattava)
Ryhmätehtävä, kts. erillinen ohjeistus Moodlessa.
Arviointi HYV/HYL, hyväksytty suoritus edellyttää hyvän arvosanan (3) tasoa.

Assessment scale

Pass/Fail

Teaching methods

Kurssiin kuuluu opetusta, välitehtäviä ja arvioitava ryhmätehtävä arviointi hyv/hyl. Hyväksytty edellyttää 3 tasoa.

Läsnäolo kaikissa opetuksissa, korvaavat tehtävät poissoloista. Huom! Fyysisen toimintakyvyn ja SoteVirtuallabin opetusta ei voi korvata tehtävällä, jos et pääse oman ryhmän kerralle osallistu toisen ryhmän opetukseen.

Learning materials

PÄIVITETÄÄN

"I do those things to pass the time": Active ageing during fourth age.: Hilla Kiuru ja Heli Valokivi 2022.

INNOSTAVA VANHUUS: Leena Kurki 2008

KULTTUURIHYVINVOINNIN KÄSIKIRJA Pia Houni, Isto Turpeinen, Johanna Vuolasto 2021. Soveltuvin osin

KIINTYMYYSSUHTEET ELÄMÄNKAARESSA Jari Sinkkonen 2018, soveltuvin osin, kappale "Kiintymyssuhteet keski-iässä ja vanhuudessa"

+ muut opettajien tuntimateriaalit

Student workload

5op= 135h
lähiopetus 12h
ryhmätehtävä ja kirjallisuus 27h
itsenäinen työ 96h

Content scheduling

Aikataulu:

24.1. Orientaatio ja sosiaalinen toimintakyky 

3.3. Psyykkinen toimintakyky koko ryhmä

viikko 14 SoteVirtuallab, teknologia toimintakyvyn ja hyvinvoinnin tukena opetus lukkarin mukaanryhmät A, B, C

3.4. Moniammatillinen tehtävä itsenäisesti pienryhmissä

viikko 19 Fyysinen toimintakyky ja turvalliseen liikkumiseen tukeminen lukkarin mukaan ryhmät A, B, C

7.5. Päätösseminaari 

Completion alternatives

ei ole

Assessment criteria - pass/fail (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Tamkin arviointikehikko

Go back to top of page