Skip to main content

Digital Selling and Marketing (5 cr)

Code: 3H00DP14-3007

General information


Enrolment period
07.06.2023 - 25.08.2023
Registration for the implementation has ended.
Timing
24.08.2023 - 12.12.2023
Implementation has ended.
Credits
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Business Administration
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Business Administration
Teachers
Niina Syrjälä
Miina Kivelä
Person in charge
Miina Kivelä
Course
3H00DP14

Objectives (course unit)

During the course the students learn about digital marketing and creating content to various digital platforms.

After completing the course the students
- know how to choose the right channels when planning digital marketing
- know how to plan and implement various content marketing campaigns
- are able to make the most of digital tools when implementing a sales process.

Content (course unit)

How to choose the best channels for digital marketing?
How to create engaging content?
How to succeed in digital marketing?
What are the characteristics of digital sales?
How to use analytics for segmentation?

Prerequisites (course unit)

1st year courses or equivalent knowledge.

Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)

The student knows different digital platforms and can identify and name content types. They know what to take into consideration when planning a digital marketing campaign. The student knows the basics of digital marketing terminology.

Assessment criteria, good (3-4) (course unit)

The student knows how to use the most common digital platforms and is able to create basic content to them. They can plan a modest digital marketing campaign to fixed segments and measure it. The student knows digital marketing terminology widely.

Assessment criteria, excellent (5) (course unit)

The student knows how to use the most common digital platforms independently and is able to learn new ones quickly. The have mastered the art of content creation and know how to set goals and plan ahead. The student can plan, implement and measure digital marketing for fixed segments and also define new segments. They have mastered the digital marketing terminology.

Assessment criteria, pass/fail (course unit)

The student has not demonstrated his/her competence in the manner indicated by the objectives of the course.

Location and time

25.08.2023 14.00 - 17.00 Lähitapaaminen Virroilla
15.09.2023 14.00 - 17.00 Etäopetus: Zoom
13.10.2023 14.00 - 17.00 Etäopetus: Zoom
16.11.2023 08.00 - 11.00 Etäopetus: Zoom
12.12.2023 12.00 - 15.00 Lähitapaaminen Virroilla

Zoom-linkki: https://tuni.zoom.us/j/67983372697

Exam schedules

Opintojaksolla on yksi verkkotentti, jonka saa suorittaa omaan tahtiin deadlineen mennessä. Mikäli opiskelija ei suorita tenttiä ajoissa, pitää uusinta-ajankohta sopia opettajan kanssa erikseen.

Ryhmätehtäviä ei ole mahdollista uusia tai korottaa, jos niistä on saanut hyväksytyn arvosanan

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Opintojakso toteutetaan kahden lähitapaamisen ja kolmen webinaarin avulla. Tämän lisäksi tehdään Moodle-alustalla yksilö- ja ryhmätehtäviä, jotka etenevät kurssin aiheiden mukaisesti.

Opetusmenetelmiä ovat:
luennot (vuorovaikutteiset webinaarit ja lähitapaamiset)
pienryhmätyöskentely - tiimioppiminen
itsenäinen opiskelu
dialogiharjoitukset ja muut tehtävät
reflektointi

Learning materials

Kurssilla on oppimateriaaliksi tarjolla webinaarien lisäksi materiaalilista, jolta voi valita e-kirjoja, kirjoja, videomateriaaleja ja podcasteja. Materiaalit on pääosin ohjeistettu tehtäväkohtaisesti. Lisäksi opintojaksolla on käytössä kurssikirja.

Kurssikirja:
Digimarkkinointi. 2022, Kirjoittajat: Niko Lahtinen, Kimmo Pulkka, Heikki Karjaluoto ja Joel Mero. (Alma Talent)
Kirja löytyy Andorista: https://andor.tuni.fi/permalink/358FIN_TAMPO/1j3mh4m/alma9911293053805973

Student workload

5 opintopistettä

Content scheduling

1. Aloitus: Johdanto digimyyntiin ja markkinointiin, Miten tehdään onnistunutta digitaalista markkinointia?
2. Digimarkkinointi: Miten valitaan yrityksen markkinointiin sopivimmat digitaaliset markkinointikanavat? Miten digitaalisten kanavien kävijätietoja voidaan hyödyntää segmentointiin ja markkinoinnin kohdistamiseen?
3. Digimyynti: Mitkä ovat verkon välityksellä kokonaan tai osittain tapahtuvan myynnin erityispiirteitä? HubSpot (kokonaisvaltainen inbound-markkinointiin, myyntiin ja
asiakaspalveluun suunniteltu järjestelmä) Miten digitaalisuutta voidaan hyödyntää myyntiprosessin eri vaiheissa?
4. Sisällöntuotanto: Miten tuotetaan mielenkiintoista sisältöä digitaalisiin kanaviin?
5. Lopputöiden esittely

Completion alternatives

Kurssin voi suorittaa aiemman osaamisen perustuvan hyväksllukemisen kautta (HyväHot,Pakki).
Hakemus pitää tehdä viimeistään 2 viikkoa ennen kurssin alkamista eli 11.8.2022. Arvioitava näyttö annetaan ennen 23.8.2023. Arvioitavan näytön tarkempi ohjeistus annetaan hakemuksen käsittelyn jälkeen.

Practical training and working life cooperation

Osan opintojaksolla tehtävistä harjoituksista voi yhdistää työelämäcaseihin.

International connections

Osa oppimateriaaleista on englanniksi.

Further information

Ennen opintojakson ensimmäistä tapaamista on Moodlessa tehtäväksi ennakkotehtävä.

Go back to top of page