Go to Market - Multichannel Launching of Products (5 cr)
Code: 3H00FE37-3002
General information
- Enrolment period
- 23.11.2022 - 19.01.2023
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 19.01.2023 - 26.05.2023
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- Virtual portion
- 4 cr
- RDI portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Business Administration
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 15 - 30
- Degree programmes
- Degree Programme in Business Administration
Objectives (course unit)
During this course, the launch of a new or renewed product or service will be carried out.
The student is able to
- implement the design and implementation of the launch of a new or renewed product or service on the basis of a company's assignment or own idea.
Content (course unit)
What does a successful launch encompass?
How are the launch operations carried out?
Prerequisites (course unit)
Previous modules completed or equivalent knowledge.
Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)
The student is able to design and implement a simple campaign.
Assessment criteria, good (3-4) (course unit)
The student is able to design and implement the launch project.
Assessment criteria, excellent (5) (course unit)
The student is able to plan and implement (according to the objectives drawn up) a successful launch project and bring a new or renewed product or service to the market. He will be able to evaluate the results of the launch and identify the areas of development.
Assessment criteria, pass/fail (course unit)
The student is not able to plan or implement the launch project in practice.
Location and time
Independent project work + contact days
Exam schedules
Perinteistä tenttiä ei ole. Projektista palautetaan suunnitelma ja raportti, ja se myös esitellään ryhmälle.
Mahdolliset uusinnat ja rästisuoritukset sovittava tapauskohtaisesti vuoden sisällä.
Assessment methods and criteria
Aktiivisuus/läsnäolo - vaikutus kokonaisarvosanaan +/-1
Ennakkotehtävä hyväksytty - hylätty
Projektisuunnitelma hyväksytty - hylätty
Projektiraportti 0 - 5
Projektin esittäminen (opit) - vaikutus kokonaisarvosanaan +/-1
Assessment scale
0-5
Teaching methods
The Go to market combines customer profiling, marketing strategic alignments, exploitation of digitality in launching a product or service. During the spring, a project will be implemented in which a new or renewed product or service will be released to the market. Methods of learning include
lectures, information strikes, sparring
tasks independently or in a group
-literature and other information acquisition
project design, implementation, and evaluation.
Learning materials
Vinkkejä jaetaan Moodlessa ja kerrotaan kontakteissa; aikaisemman projektinhallinnan kurssin materiaalit hyödynnettävissä uudelleen.
Student workload
Jokainen op = 27 h opiskelijan työtä eli 5 op = 135 h. Se jakautunee seuraavasti:
- 10 h kontaktipäivissä yhteistä oppimista
- 10 h projektisuunnitelma
- 100 h projektissa työskentely (tuotteesta ja palvelusta riippuen esimerkiksi valokuvausta, markkinointitekstien kirjoittamista, some-kanavissa julkaisemista ja julkaisujen seuraamista, asiakaskyselyjä, palautteita)
- 10 h raportin kirjoittaminen ja esittämiseen valmistautuminen
- 5 h sparrausta ja oppimisen reflektointia
Content scheduling
Tammikuu: aloitus, projekti-ideat
Helmikuu: projektisuunnitelma
Maalis- ja huhtikuu: projektin toteutusta
Toukokuu: projektin raportointi ja esittäminen
Completion alternatives
Valinnaisista suoritustavoista on neuvoteltava etukäteen valmentajien kanssa.
Jos sinulla on aiempaa osaamista tuotelanseerausprojektista, tee Pakin Hyvähotissa hakemus mahdollisuudesta osaamisen näyttöön. Osoita hakemus Hannalle tai Kirsille. Jos hakemus hyväksytään, saat tarkemmat ohjeet raportointiin ja esittämiseen.
Practical training and working life cooperation
Projekti on työelämälähtöinen, mahdollisesti omaan yritystoimintaan kytkeytyvä.
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija ei ole osallistunut kontaktipäiviin. Hän ei ole palauttanut vaadittavia tehtäviä hyväksyttävästi. Projekti on teoreettinen eikä sitä ole toteutettu käytännössä.
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija on yksin tai yhdessä muiden kanssa suunnitellut, toteuttanut ja raportoinut lanseerausprojektin. Oppimistulokset ovat vähäisiä.
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija on yksin tai yhdessä muiden kanssa suunnitellut, toteuttanut ja raportoinut lanseerausprojektin ja osoittaa oppineensa niiden tekemisestä lanseeraamisessa ja projektityöskentelyssä tarvittavia tietoja ja taitoja; ks. OPS. Työ on tehty huolellisesti ja teoriatiedolla perustellen.
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija on yksin tai yhdessä muiden kanssa suunnitellut, toteuttanut ja raportoinut lanseerausprojektin ja osoittaa oppineensa niiden tekemisestä lanseeraamisessa ja projektityöskentelyssä tarvittavia tietoja ja taitoja; ks. OPS. Työ on tehty huolellisesti ja tosissaan, toimet on perusteltu kattavasti eri lähteistä peräisin olevalla tutkimustiedolla. Opit ovat realistisisa ja oivaltavia.