Work Community Psychology, Remote Management and Working Life in the Digital Age (5 cr)
Code: 7H00FL09-3003
General information
- Enrolment period
- 23.08.2023 - 08.09.2023
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.08.2023 - 01.12.2023
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- Virtual portion
- 3 cr
- RDI portion
- 2 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- MD in Management and Development of Wellbeing Services
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Master's Degree Programme in Development and Management of Health Care and Social Services
- Teachers
- Hannele Laaksonen
- Nasrin Jinia
- Shaidul Kazi
- Person in charge
- Hannele Laaksonen
- Course
- 7H00FL09
Objectives (course unit)
The student
- understands the importance of organizational culture in management and is able to act purposefully as a responsible team leader
- is able to deeply identify leadership from the perspective of psychological concepts and theories
- is able to manage demanding and complex short-distance and remote management communication situations
Content (course unit)
- organizational culture and teamwork
- psychological aspects of management
- remote management and digitalisation
- interaction, communication and work community skills in short-distance and remote management
- multiculturalism and communication
Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)
Student
- is able to search for information related to the topic and use national and international sources
- is able to apply the information gathered at a descriptive level in reviewing current practices and practices;
Assessment criteria, good (3-4) (course unit)
The student
- is able to seek evidence-based knowledge from both national and international sources, and is able evaluate the sources critically
- is able to use the acquired knowledge in critical evaluation and development of current practices
Assessment criteria, excellent (5) (course unit)
The student
- is able to retrieve evidence-based information from a variety of national and international information sources, critically evaluate studies and synthesize the information gathered
- is able to evaluate current practices critically and is able to create new evidence-based practices
Location and time
Ilmoitettu erikeen
Exam schedules
Ilmoitettu kurssilla Moodlessa; tehtävien palautuspäivät
Assessment scale
0-5
Teaching methods
kesken
Learning materials
Kurssikirjat:
Harisalo R. 2020. Katalysoiva puhe. Satucon.
Haslman, Reicher & Platow 2012. Uusi johtamisen psykologia.Gaudeamus Oy.
Laaksonen H & Salin S (toim.) 2019. Iloa ja intoa johtamiseen. Käytännön eväitä sosiaali- ja tereysalan esimiestyöhön. Helsinki: Oppian.
Vilkman U. 2016. Etäjohtaminen: Tulosta joustavalla työllä. Alma Talent.
Aro, A., Feldt, T., Ruohomäki, V. (toim.) 2007. Puheenvuoroja työ- ja organisaatiopsykologiasta. Työ- ja organisaatiopsykologit Ry:n vuosikirja. Helsinki: Edita.
Juuti, P. 2006. Organisaatiokäyttäytyminen. Helsinki: Otava.
Paavola, V. 2010. Työpaikan ikuiset myytit. PS-kustannus.
Perttula & Syväjärvi (toim.) 2012. Johtamisen psykologia. Ihmisten johtaminen muuttuvassa työelämässä. Jyväskylä: PS-kustannus.
Steffen Blaschke & Dennis Schoeneborn 2016. Organization as Communication : Perspectives in Dialogue.Taylor & Francis Group.
Edgar H. Schein & Peter Scheiner 2016. Organizational Culture and Leadership. John Wiley & Sons, Incorporated.
Hannele Laaksonen; Heleena Laitinen; Heikki Hiilamo (toim.) (2020). Sosiaali- ja terveydenhuollon järjestelmä. Helsinki: SanomaPro
- erillinen artikkelipaketti
Laaksonen, H. & Bäckström, T. 2022. Finnish Remote Leadership in Home Care during the Pandemic. Athens Journal of Social Sciences 2022. Open access: https://www.athensjournals.gr/social/2021-4535-AJSS-Laaksonen-05.pdf
Laaksonen, H., Boundy, A., Järvinen, K. & Kivinen, P. 2022. Home care employees’ experiences of collegial peer support during the pandemic. Athens Journal of Social Sciences 2022, 10: 1-20. Open access: https://www.athensjournals.gr/social/2022-4835-AJSS-Laaksonen-05.pdf
Laaksonen, H. & Hietala, S. 2022. Learning from Fun Leadership Experiences. Athens Journal of Social Sciences 2022. Open access: https://www.athensjournals.gr/social/2021-4573-AJSS-EDU-Laaksonen-05.pdf
Laaksonen, H., Boundy, A., Järvinen, K. & Kivinen, P. 2022. Home care employees’ experiences of collegial peer support during the pandemic. Athens Journal of Social Sciences 2022, 10: 1-20. Open access: https://www.athensjournals.gr/social/2022-4835-AJSS-Laaksonen-05.pdf
Boundy, A., Järvinen, J. & Laaksonen, H. 2021. Työyhteisötaidoilla rakennetaan hyvää työyhteisöä. TAMK-journal: https://sites.tuni.fi/tamk-julkaisut/terveys/tyoyhteisotaidoilla-rakennetaan-hyvaa-tyoyhteisoa-boundy-jarvinen-ja-laaksonen/
Bäckström, T. & Laaksonen, H. 2021. Etäjohtamisen kokemuksia kotihoidossa. Terveydenhuollon osastonhoitajat ry. Teos-lehti 2/2021, 13-18.
Hietala, S. & Laaksonen, H. 2021. Hauskat henkilöstöjohtamisen kokemukset ja niistä oppiminen. Terveydenhuollon osastonhoitajat ry. Teos-lehti, 11-15.
Laaksonen, H. 2021. Palaute hyödyttää sekä yksilöä että työyhteisöä. TAMKjournal: https://tamkjournal.tamk.fi/palaute-hyodyttaa-seka-yksiloa-etta-tyoyhteisoa/
Student workload
yht. 135 h
Content scheduling
Ilmoitettu Moodlessa
Completion alternatives
Ei valinnaisia suoritustapoja
Practical training and working life cooperation
Tehtäviin liittyen
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija
- kykenee hakemaan tietoa aihealueeseen liittyen ja käyttämään kansallisia ja kansainvälisiä lähteitä
- kykenee soveltamaan kuvailevalla tasolla keräämäänsä tietoa nykyisten käytäntöjen ja toimintatapojen tarkastelussa
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija
- kykenee hakemaan näyttöön perustuvaa tietoa sekä kansallisista että kansainvälisistä tiedonlähteistä sekä arvioimaan lähteitä kriittisellä otteella
- kykenee käyttämään hankkimaansa tietoa nykyisten toimintatapojen kriittisessä arvioinnissa ja kehittämisessä
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija
- kykenee hakemaan näyttöön perustuvaa tietoa useista kansallisista ja kansainvälisistä tiedonlähteistä, arvioimaan tutkimuksia kriittisellä otteella ja muodostamaan kerätystä tiedosta synteesin
- kykenee kriittisesti arvioimaan nykyisiä käytäntöjä ja luomaan uusia näyttöön perustuvia toimintatapoja