Skip to main content

Work Community Psychology, Remote Management and Working Life in the Digital Age (5 cr)

Code: 7H00FL09-3003

General information


Enrolment period
23.08.2023 - 08.09.2023
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.08.2023 - 01.12.2023
Implementation has ended.
Credits
5 cr
Virtual portion
3 cr
RDI portion
2 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
MD in Management and Development of Wellbeing Services
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Master's Degree Programme in Development and Management of Health Care and Social Services
Teachers
Hannele Laaksonen
Nasrin Jinia
Shaidul Kazi
Person in charge
Hannele Laaksonen
Course
7H00FL09

Objectives (course unit)

The student
- understands the importance of organizational culture in management and is able to act purposefully as a responsible team leader
- is able to deeply identify leadership from the perspective of psychological concepts and theories
- is able to manage demanding and complex short-distance and remote management communication situations

Content (course unit)

- organizational culture and teamwork
- psychological aspects of management
- remote management and digitalisation
- interaction, communication and work community skills in short-distance and remote management
- multiculturalism and communication

Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)

Student
- is able to search for information related to the topic and use national and international sources
- is able to apply the information gathered at a descriptive level in reviewing current practices and practices;

Assessment criteria, good (3-4) (course unit)

The student
- is able to seek evidence-based knowledge from both national and international sources, and is able evaluate the sources critically
- is able to use the acquired knowledge in critical evaluation and development of current practices

Assessment criteria, excellent (5) (course unit)

The student
- is able to retrieve evidence-based information from a variety of national and international information sources, critically evaluate studies and synthesize the information gathered
- is able to evaluate current practices critically and is able to create new evidence-based practices

Location and time

Ilmoitettu erikeen

Exam schedules

Ilmoitettu kurssilla Moodlessa; tehtävien palautuspäivät

Assessment scale

0-5

Teaching methods

kesken

Learning materials

Kurssikirjat:
Harisalo R. 2020. Katalysoiva puhe. Satucon.
Haslman, Reicher & Platow 2012. Uusi johtamisen psykologia.Gaudeamus Oy.
Laaksonen H & Salin S (toim.) 2019. Iloa ja intoa johtamiseen. Käytännön eväitä sosiaali- ja tereysalan esimiestyöhön. Helsinki: Oppian.
Vilkman U. 2016. Etäjohtaminen: Tulosta joustavalla työllä. Alma Talent.
Aro, A., Feldt, T., Ruohomäki, V. (toim.) 2007. Puheenvuoroja työ- ja organisaatiopsykologiasta. Työ- ja organisaatiopsykologit Ry:n vuosikirja. Helsinki: Edita.
Juuti, P. 2006. Organisaatiokäyttäytyminen. Helsinki: Otava.
Paavola, V. 2010. Työpaikan ikuiset myytit. PS-kustannus.
Perttula & Syväjärvi (toim.) 2012. Johtamisen psykologia. Ihmisten johtaminen muuttuvassa työelämässä. Jyväskylä: PS-kustannus.
Steffen Blaschke & Dennis Schoeneborn 2016. Organization as Communication : Perspectives in Dialogue.Taylor & Francis Group.
Edgar H. Schein & Peter Scheiner 2016. Organizational Culture and Leadership. John Wiley & Sons, Incorporated.
Hannele Laaksonen; Heleena Laitinen; Heikki Hiilamo (toim.) (2020). Sosiaali- ja terveydenhuollon järjestelmä. Helsinki: SanomaPro

- erillinen artikkelipaketti
Laaksonen, H. & Bäckström, T. 2022. Finnish Remote Leadership in Home Care during the Pandemic. Athens Journal of Social Sciences 2022. Open access: https://www.athensjournals.gr/social/2021-4535-AJSS-Laaksonen-05.pdf

Laaksonen, H., Boundy, A., Järvinen, K. & Kivinen, P. 2022. Home care employees’ experiences of collegial peer support during the pandemic. Athens Journal of Social Sciences 2022, 10: 1-20. Open access: https://www.athensjournals.gr/social/2022-4835-AJSS-Laaksonen-05.pdf

Laaksonen, H. & Hietala, S. 2022. Learning from Fun Leadership Experiences. Athens Journal of Social Sciences 2022. Open access: https://www.athensjournals.gr/social/2021-4573-AJSS-EDU-Laaksonen-05.pdf

Laaksonen, H., Boundy, A., Järvinen, K. & Kivinen, P. 2022. Home care employees’ experiences of collegial peer support during the pandemic. Athens Journal of Social Sciences 2022, 10: 1-20. Open access: https://www.athensjournals.gr/social/2022-4835-AJSS-Laaksonen-05.pdf

Boundy, A., Järvinen, J. & Laaksonen, H. 2021. Työyhteisötaidoilla rakennetaan hyvää työyhteisöä. TAMK-journal: https://sites.tuni.fi/tamk-julkaisut/terveys/tyoyhteisotaidoilla-rakennetaan-hyvaa-tyoyhteisoa-boundy-jarvinen-ja-laaksonen/

Bäckström, T. & Laaksonen, H. 2021. Etäjohtamisen kokemuksia kotihoidossa. Terveydenhuollon osastonhoitajat ry. Teos-lehti 2/2021, 13-18.

Hietala, S. & Laaksonen, H. 2021. Hauskat henkilöstöjohtamisen kokemukset ja niistä oppiminen. Terveydenhuollon osastonhoitajat ry. Teos-lehti, 11-15.

Laaksonen, H. 2021. Palaute hyödyttää sekä yksilöä että työyhteisöä. TAMKjournal: https://tamkjournal.tamk.fi/palaute-hyodyttaa-seka-yksiloa-etta-tyoyhteisoa/

Student workload

yht. 135 h

Content scheduling

Ilmoitettu Moodlessa

Completion alternatives

Ei valinnaisia suoritustapoja

Practical training and working life cooperation

Tehtäviin liittyen

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija
- kykenee hakemaan tietoa aihealueeseen liittyen ja käyttämään kansallisia ja kansainvälisiä lähteitä
- kykenee soveltamaan kuvailevalla tasolla keräämäänsä tietoa nykyisten käytäntöjen ja toimintatapojen tarkastelussa

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija
- kykenee hakemaan näyttöön perustuvaa tietoa sekä kansallisista että kansainvälisistä tiedonlähteistä sekä arvioimaan lähteitä kriittisellä otteella
- kykenee käyttämään hankkimaansa tietoa nykyisten toimintatapojen kriittisessä arvioinnissa ja kehittämisessä

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija
- kykenee hakemaan näyttöön perustuvaa tietoa useista kansallisista ja kansainvälisistä tiedonlähteistä, arvioimaan tutkimuksia kriittisellä otteella ja muodostamaan kerätystä tiedosta synteesin
- kykenee kriittisesti arvioimaan nykyisiä käytäntöjä ja luomaan uusia näyttöön perustuvia toimintatapoja

Go back to top of page