Skip to main content

Research Methods and Statistics (4cr)

Code: 7K00FC36-3003

General information


Enrolment period
01.07.2021 - 30.11.2022
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.10.2021 - 31.12.2022
Implementation has ended.
Credits
4 cr
Virtual portion
4 cr
Mode of delivery
Online learning
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 60
Teachers
Sari Räisänen
Milla Hiitti
Minna Törnävä
Course
7K00FC36

Objectives (course unit)

Student
- knows the bases, methods and future challenges of evidence based practice
- knows the approaches of quantitative and qualitative research
- chooses appropriate data collection and analysis methods according to the study approach
- knows ethical guidelines in scientific research

Content (course unit)

- the bases, conditions and methods of evidence based practice
- empirical research: quantitative and qualitative
- theoretical research
- scientific data collection and analysis methods and their use

Assessment criteria, pass/fail (course unit)

ADMITTED
- the student can describe well the steps of the research process and apply them in the research process
- the student knows the principles of quantitative and qualitative research clearly and is able to apply different research methods
- the student has a clear knowledge of the methods of collecting and analyzing quantitative and qualitative data
- the student can apply various methods of collecting and analyzing quantitative and qualitative data

ABANDONED
- the student is not familiar with the stages of the research process and cannot apply different research methods
- the student's knowledge of research techniques and research methods is fragmented.

Exam schedules

Ei erillistä lopputenttiä

Assessment methods and criteria

Numeraalinen arviointi (0-5). Kurssin hyväksyttyyn suoritukseen edellytetään kaikkien kurssitehtävien tekemistä annettujen ohjeiden mukaan.

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Itseohjautuva verkkokurssi Moodlessa. Kirjallisuuteen tutustuminen, välitehtävät ja kirjalliset tehtävät.

Learning materials

- Heikkilä T. (2014). Tilastollinen tutkimus. Helsinki: Edita.
- Hirsijärvi S, Remes P & Sajavaara P. (2015) Tutki ja kirjoita. 20. painos. Bookwell Oy, Porvoo.
- Tuomi J & Sarajärvi A (2018). Laadullinen tutkimus ja sisällönanalyysi. Tammi.
- Luentomateriaali Moodlessa

Student workload

4 op, joka tarkoittaa 108 tuntia opiskelijan työskentelyä.

Completion alternatives

Ei ole.

Further information

Toteutussuunnitelman tiedot voivat täydentyä tarvittaessa.

Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

- opiskelijan tuntemus tutkimusprosessin vaiheista on hajanaista
- opiskelijan tietämys tutkimusotteista ja tutkimusmetodeista on hajanaista
- opiskelija ei tiedä erilaisia aineistonkeruu ja -analysointimenetelmiä
- opiskelija ei osaa arvioida tutkimuksen eettisyyttä ja luotettavuutta

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

- opiskelija osaa kuvata tutkimusprosessin vaiheet toteavalla tasolla
- opiskelija tuntee määrällisen ja laadullisen tutkimusotteen periaatteet toteavalla tasolla
- opiskelija tuntee määrällisen ja laadullisen aineiston keruun ja analysoinnin menetelmien perusteet toteavalla tasolla
- opiskelija osaa arvioida tutkimuksen eettisyyttä ja luotettavuutta toteavalla tasolla

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

- opiskelija osaa kuvata tutkimusprosessin vaiheet jäsennellysti
- opiskelija tuntee määrällisen ja laadullisen tutkimusotteen keskeiset elementit ja ymmärtää niiden erot soveltaen tietoaan jäsennellysti ammatillisessa kontekstissa
- opiskelija tuntee erilaisia määrällisen ja laadullisen aineiston keruun ja analysoinnin menetelmiä ja ymmärtää niiden valinnan merkityksen tutkimusprosessissa
- opiskelija osaa arvioida tutkimuksen eettisyyttä ja luotettavuutta jäsennellysti

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

- opiskelija osaa kuvata laaja-alaisesti tutkimusprosessin vaiheet
- opiskelija tuntee määrällisen ja laadullisen tutkimusotteen periaatteet laaja-alaisesti ja osaa arvioida erilaisia tutkimusmenetelmiä ammatillisessa kontekstissa
- opiskelija tuntee erilaisia määrällisen ja laadullisen aineiston keruun ja analysoinnin menetelmiät laaja-alaisesti sekä osaa arvioida ja perustella niihin liittyviä valintoja
- opiskelija osaa arvioida tutkimuksen eettisyyttä ja luotettavuutta jäsennellysti ja kriittisesti

Go back to top of page