Research Methods and Statistics (4cr)
Code: 7K00FC36-3003
General information
- Enrolment period
- 01.07.2021 - 30.11.2022
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.10.2021 - 31.12.2022
- Implementation has ended.
- Credits
- 4 cr
- Virtual portion
- 4 cr
- Mode of delivery
- Online learning
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 60
- Teachers
- Sari Räisänen
- Milla Hiitti
- Minna Törnävä
- Course
- 7K00FC36
Objectives (course unit)
Student
- knows the bases, methods and future challenges of evidence based practice
- knows the approaches of quantitative and qualitative research
- chooses appropriate data collection and analysis methods according to the study approach
- knows ethical guidelines in scientific research
Content (course unit)
- the bases, conditions and methods of evidence based practice
- empirical research: quantitative and qualitative
- theoretical research
- scientific data collection and analysis methods and their use
Assessment criteria, pass/fail (course unit)
ADMITTED
- the student can describe well the steps of the research process and apply them in the research process
- the student knows the principles of quantitative and qualitative research clearly and is able to apply different research methods
- the student has a clear knowledge of the methods of collecting and analyzing quantitative and qualitative data
- the student can apply various methods of collecting and analyzing quantitative and qualitative data
ABANDONED
- the student is not familiar with the stages of the research process and cannot apply different research methods
- the student's knowledge of research techniques and research methods is fragmented.
Exam schedules
Ei erillistä lopputenttiä
Assessment methods and criteria
Numeraalinen arviointi (0-5). Kurssin hyväksyttyyn suoritukseen edellytetään kaikkien kurssitehtävien tekemistä annettujen ohjeiden mukaan.
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Itseohjautuva verkkokurssi Moodlessa. Kirjallisuuteen tutustuminen, välitehtävät ja kirjalliset tehtävät.
Learning materials
- Heikkilä T. (2014). Tilastollinen tutkimus. Helsinki: Edita.
- Hirsijärvi S, Remes P & Sajavaara P. (2015) Tutki ja kirjoita. 20. painos. Bookwell Oy, Porvoo.
- Tuomi J & Sarajärvi A (2018). Laadullinen tutkimus ja sisällönanalyysi. Tammi.
- Luentomateriaali Moodlessa
Student workload
4 op, joka tarkoittaa 108 tuntia opiskelijan työskentelyä.
Completion alternatives
Ei ole.
Further information
Toteutussuunnitelman tiedot voivat täydentyä tarvittaessa.
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
- opiskelijan tuntemus tutkimusprosessin vaiheista on hajanaista
- opiskelijan tietämys tutkimusotteista ja tutkimusmetodeista on hajanaista
- opiskelija ei tiedä erilaisia aineistonkeruu ja -analysointimenetelmiä
- opiskelija ei osaa arvioida tutkimuksen eettisyyttä ja luotettavuutta
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
- opiskelija osaa kuvata tutkimusprosessin vaiheet toteavalla tasolla
- opiskelija tuntee määrällisen ja laadullisen tutkimusotteen periaatteet toteavalla tasolla
- opiskelija tuntee määrällisen ja laadullisen aineiston keruun ja analysoinnin menetelmien perusteet toteavalla tasolla
- opiskelija osaa arvioida tutkimuksen eettisyyttä ja luotettavuutta toteavalla tasolla
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
- opiskelija osaa kuvata tutkimusprosessin vaiheet jäsennellysti
- opiskelija tuntee määrällisen ja laadullisen tutkimusotteen keskeiset elementit ja ymmärtää niiden erot soveltaen tietoaan jäsennellysti ammatillisessa kontekstissa
- opiskelija tuntee erilaisia määrällisen ja laadullisen aineiston keruun ja analysoinnin menetelmiä ja ymmärtää niiden valinnan merkityksen tutkimusprosessissa
- opiskelija osaa arvioida tutkimuksen eettisyyttä ja luotettavuutta jäsennellysti
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
- opiskelija osaa kuvata laaja-alaisesti tutkimusprosessin vaiheet
- opiskelija tuntee määrällisen ja laadullisen tutkimusotteen periaatteet laaja-alaisesti ja osaa arvioida erilaisia tutkimusmenetelmiä ammatillisessa kontekstissa
- opiskelija tuntee erilaisia määrällisen ja laadullisen aineiston keruun ja analysoinnin menetelmiät laaja-alaisesti sekä osaa arvioida ja perustella niihin liittyviä valintoja
- opiskelija osaa arvioida tutkimuksen eettisyyttä ja luotettavuutta jäsennellysti ja kriittisesti