Skip to main content

Development Work (5 cr)

Code: 1L00FO92-3002

General information


Enrolment period
20.04.2021 - 31.08.2021
Registration for the implementation has ended.
Timing
20.05.2021 - 31.12.2022
Implementation has ended.
Credits
5 cr
RDI portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Pedagogical Innovations and Culture
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Teachers
Päivi Lehtonen
Katariina Hakala
Person in charge
Päivi Lehtonen
Groups
21OPKOU
Ammatillinen opettajankoulutus
Course
1L00FO92

Objectives (course unit)

In the Development Work the teacher student works in a goal-oriented manner to develop pedagogical actions, learning environments or practices of an educational institution or in a development project in educational context. Development project can be carried out individually or as a pair work.
Learning objectives
The teacher student
• uses and develops his/her professional competences in the development work
• describes and evaluates the outcomes and conclusions of the development work in a written report.
• assesses the development process and his/her competences and learning in research and development

Content (course unit)

• Pedagoginen kehittämistoiminta oppilaitoksessa tai organisaatiossa
• Kehittämisen suunnittelu, toteutus, raportointi ja arviointi ohjatusti

Assessment criteria, pass/fail (course unit)

The teacher student
• combines theoretical knowledge with his/her own experiences and observation of development
• plans, implements and report a development project in an educational environment
• Reflects his/her actions and evealuates and analyses the results of the development wor and his/her own learning.

Location and time

Syyslukukausi 2021 - kevätlukukausi 2022
Tapaamiset järjestetään verkossa.
Kehittämistyön ideaseminaari tiistaina 31.8.2021 klo 15.30-17. Jokaiselle nimetään vertaisarvioija tämän seminaarin yhteydessä.
Tiistaina 5.10. 2021 klo 16-17.30 väliseminaari/tsekkauspiste
Maanantaina 25.10.2021 klo 15.30-17 seminaari, jossa voi esitellä oman työn alustavan idean, tilannekatsauksen tai mahdollisesti jo valmiin työn.
Keskiviikkona 1.12.2021 klo 16-18 seminaari, jossa voi esitellä oman työn alustavan idean, tilannekatsauksen tai mahdollisesti jo valmiin työn.
Maanantaina 24.1.2022 klo 15.30-17.00 seminaari, jossa voi esitellä oman työn alustavan idean, tilannekatsauksen tai mahdollisesti jo valmiin työn.
Maanantaina 21.3.2022 klo 15.30-17 ja maanantaina 28.3.2022 klo 15.30-17 kehittämistyöseminaarit, joissa esitellään valmiit työt 30 min./esitys.
Maanantaina 28.3.2022, joissa esitellään valmiit työt 30 min./esitys.
Tiistaina 26.4.2022, , joissa esitellään valmiit työt 30 min./esitys.
Muut mahdolliset yhteiset ohjaus- ja seminaariajat sovitaan ryhmän kanssa.

Exam schedules

ei tenttejä

Assessment methods and criteria

Arviointi kohdistuu prosessiin ja työn esittämiseen. Työtä arvioivat opettaja, opiskelija itse sekä vertainen.

Assessment scale

Pass/Fail

Teaching methods

Kehittämistyötä ohjaavat alustukset
Teoriatietoon tutustuminen, pedagoginen kehittämistyö, raportointi ja esittäminen, vertaisarviointi

Learning materials

Sovitaan seminaari tapaamisissa, myös mahdollisesti Moodlessa sekä omaa aihetta tukeva teoreettinen kirjallisuus.

Student workload

Yksi opintopiste on n. 27 h opiskelijan työtä.
Kehittämistyö tehdään pääasiassa itsenäisenä tai parin/pienryhmän kanssa tehtävänä työskentelynä.
Lähi-/etäopetus koostuu kurssin aloituksesta, ohjaustilanteista ja esityksistä, yhteensä n. 10 h.

Content scheduling

Syyslukukausi 2021 - kevätlukukausi 2022
Tapaamiset järjestetään verkossa.
Kehittämistyön ideaseminaari tiistaina 31.8.2021 klo 15.30-17. Jokaiselle nimetään vertaisarvioija tämän seminaarin yhteydessä.
Tiistaina 5.10. 2021 klo 16-17.30 väliseminaari/tsekkauspiste
Maanantaina 25.10.2021 klo 15.30-17 seminaari, jossa voi esitellä oman työn tilannekatsauksen tai mahdollisesti jo valmiin työn.
Maanantaina 21.3.2022 klo 15.30-17 ja maanantaina 28.3.2022 klo 15.30-17 kehittämistyöseminaarit, joissa esitellään valmiit työt 30min./esitys.
Muut mahdolliset yhteiset ohjaus- ja seminaariajat sovitaan ryhmän kanssa.

Completion alternatives

Aiemmin tai muulla tavalla hankittu osaaminen osoitetaan:
Opettajaopiskelija osoittaa, että on tehnyt vastaavan kehittämistyön, jossa hän on täyttänyt opintojakson osaamistavoitteet. Hän esittää siitä tehdyt dokumentit ja pyytää organisaatiosta lausunnon kehittämistyön toteutuksesta tai osoittaa muulla tavoin kehittämistyön merkityksen organisaatiolle.

Practical training and working life cooperation

Kehittämistyön voi integroida harjoitteluun, omalla työpaikalla tehtävään kehittämiseen tai TAMKin hankkeessa tehtävään kehittämiseen.

International connections

Opiskelijan aiheen mukaan. Kehittämistyö voidaan esim. tehdä TAMKin kansainvälisessä hankkeessa

Further information

Eveliina Asikainen

Assessment criteria - pass/fail (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opettajaopiskelija
• yhdistää teoreettista tietoa omiin kokemuksiinsa ja havaintoihinsa kehittämisestä
• suunnittelee, toteuttaa ja raportoi pedagogisen kehittämisprojektin
• reflektoi omaa toimintaansa sekä arvioi ja analysoi kehittämisprojektin onnistumista ja omaa oppimistaan.
Arvionnissa sovelletaan TAMKin opinnäytetöiden arviointikriteereitä kuitekin huomioiden, että työn laajuus on vain 5 op
https://content-webapi.tuni.fi/proxy/public/2021-05/intra_opinnaytetyoamk_arviointikriteerit_100521.docx

Go back to top of page