Education and Teaching Competence and Digital Communication (3 cr)
Code: 7K00EV73-3010
General information
- Enrolment period
- 15.09.2021 - 14.10.2021
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 26.10.2021 - 15.12.2021
- Implementation has ended.
- Credits
- 3 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Nursing
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Nursing and Health Care, Nursing
Objectives (course unit)
The student
- understands the philosophical, ethical and pedagogical bases for education and teaching
- is able to utilise client-oriented education and teaching methods appropriate to the situation considering clients of different ages and their significant others
- is able to use and plan digital teaching methods and materials
- knows how to evaluate the effectiveness of different methods.
Content (course unit)
- different education and teaching philosophies
- the education and teaching method process
- education in different situations with various methods
- education and communication utilising information and communications technology
- the assessment of nursing education and teaching
Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)
The student
- identifies evidence-based knowledge related to education and teaching and digital communication.
Assessment criteria, good (3-4) (course unit)
The student
- knows the theoretical basis of education and teaching and digital communication and is able to apply them utilizing evidence-based knowledge.
Assessment criteria, excellent (5) (course unit)
The student
- knows and is able to utilize broadly education and teaching and digital communication
- analyzes and applies evidence-based knowledge and electronic communication individual and family-oriented way.
Location and time
Orientaatiotunnilla tehdään pienryhmäjako, annetaan ohjeistus ryhmätyöhön ja kerrataan läsnäolovelvollisuutta vaativat tilaisuudet.
Exam schedules
Ei erillistä tenttiä
Assessment methods and criteria
Osa 1:
Ryhmätyö 1: Digitaalisten ohjausmateriaalien etsiminen hyväksytty/ hylätty
Ryhmätyö 2: Ohjausmateriaalin tuotos, esittäminen (50%). Ryhmäraportti (50%).
Arvosana 0-5
Vertaisarviointi:hyväksytty/hylätty
Osa2:
Kirjoitusviestinnän paja: Hyväksytty/hylätty
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Luennot, ryhmätyöskentely, harjoitukset, toiminnalliset menetelmät, seminaari.
Ainakin osa oppitunneista on etäopetuksessa (zoom - ks. lukujärjestys) ja osa lähiopetuksessa. Lukujärjestykseen on merkattu tieto tästä jokaisen oppitunnin osalta. Koronarajoituksista johtuvat muutokset voivat olla mahdollisia.
Learning materials
Vänskä, K., Lahtinen-Väänänen, S, Kettunen, T. & Mäkelä, J. 2011. Onnistuuko ohjaus? Sosiaali- ja terveysalan ohjaustyössä kehittyminen. Edita: Helsinki.
Helminen, J. (toimi.) 2017. Asiakkaan moniammatillinen ohjaus sosiaali- ja terveydenhuollossa. Edita: Helsinki. Saatavilla myös e-kirjana.
Vehviläinen, S. Ohjaustyön opas : yhteistyössä kohti toimijuutta . Helsinki: Gaudeamus, 2014. Print. Saatavilla myös e-kirjana
Erilaiset ajankohtaiset, sähköiset ohjausalustat. Terveyskylä, Mielenterveystalo, ODA-hankkeen sisällöt, Sairaanhoitajaliiton sähköisten palveluiden strategia
Muut ajankohtaiset digitaaliset ohjausalustat, materiaalit ja artikkelit aiheesta.
Student workload
Osa 1 teoria lähiopetus 18h ja 61h itsenäistä opiskelua
Osa 2 kirjoitusviestintä 2h
Content scheduling
Osa 1: Teoria ja ryhmätyöt
Toteutuksen aloitusluennolla, ryhmätöiden purkutunnilla ja loppuseminaarissa on läsnäolovelvollisuus.
Ryhmätyö 1: Digitaalisten ohjausmateriaalien etsiminen. Ohjausmateriaalien esittelytunnin poissaolo korvataan tekemällä ryhmätyö yksilösuorituksena.
Ryhmätyö 2: Digitaalisen ohjausmateriaalin suunnittelu, tekeminen, esittäminen esitysseminaarissa ja vertaisarviointi. Esitysseminaarissa läsnäolovelvollisuus. Poissaolo esitysseminaarista korvataan joko osallistumalla toisen toteutuksen esitysseminaariin tai kirjallisella vertaisarvioinnilla niiden ryhmien töistä, jotka jäi seminaarissa näkemättä. Poissaoloa kummastakin seminaariesityspäivästä ei voi korvata korvaavalla tehtävällä. Ohjaustehtävästä tehdään esseemuotoinen ryhmäraportti - tätä samaa esseetä työstetään kirjoitusviestinnän pajoissa.
Osa 2: Kirjoitusviestintä
Kirjoitusviestintä -workshop: Raportti, jonka tulee olla workhop:iin osallistuessa lähes valmiina, otetaan mukaan workshop:iin. Läsnäolovelvollisuus. Poissaolo korvataan toiseen workshopiin osallistumisella.
Further information
Toteutuksen aloitusluennolla, kirjoitusviestinnän pajassa, ryhmätöiden purkutunneilla ja loppuseminaarissa on läsnäolovelvollisuus. Tieto läsnäolovelvollisista ajankohdista löytyy lukujärjestyksestä.
Toteutuksen tiedot voivat päivittyä ennen toteutuksen alkua.