Collaborative Identity in Music Instruction (5 cr)
Code: 2X00CG27-3006
General information
- Enrolment period
- 01.06.2020 - 02.09.2020
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 03.09.2020 - 22.10.2020
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Online learning
- Unit
- Music
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 6 - 50
- Degree programmes
- Degree Programme in Culture and Arts, Music
Objectives (course unit)
Students:
- position their instruction duties in the unity of the curriculum
- make connections between the work as a music pedagogue and the sociological and cultural empowerment duties
- describe the needs of the society and working life and consider them in the work as a music pedagogue in various societies
- recognize persons in danger of falling in isolation and contribute to equality
- makes a rough scketch for a wellbeing plan at an school institute
Content (course unit)
Core questions to be answered
- what is national empowerment and what role does a music pedagogue have in it?
- how do values guide the actions of people and societies?
- what is the purpose and meaning of a curriculum in teacher´s work?
- what is a hidden curriculum and how does it guide teacher´s work?
- what does it mean that a teacher is a representant of the educational values?
- what is the societal duties of education?
- how can a music pedagogue and a community of teachers support pupils´commitment with the studies and playing as a hobby?
Location and time
Aikavälillä 3.9.-22.10.2020 (ei to 15.10.2020) eli torstaisin klo 9.00-12.30.
Lisäksi ylimääräinen ns. rästipäivä to 29.10.2020.
Verkko-opetuksena (tämän hetkisen tiedon mukaan) sekä lisäksi tarvittaessa erikseen kontaktiopetuksena pienryhmissä.
Mahdolliset muutokset ilmoitetaan Moodle-alustalla.
Exam schedules
Tenttimismahdollisuutta tarkastellaan syksyllä opintojakson alussa ensimmäisellä tapaamiskerralla.
Evaluation methods and criteria
Opintojaksolla käytetään myös itse- ja vertaisarviointia. Painotetaan osallistavaa, dialogista arviointia.
TAMKin opettajankoulutuksen opetussuunnitelman arviointitaulukkoa soveltuvin osin.
Arviointi perustuu opettajan ydinosaamisiin: arviointiosaaminen, kulttuuriosaaminen, ohjaamisosaaminen, kumppanuusosaaminen, hyvinvointiosaaminen.
Jos poissaoloja verkkokontaktipäivistä on 4 tai yli, opintojakso pitää pääsääntöisesti käydä uudestaan.
Assessment scale
Pass/Fail
Teaching methods
Luentoja, itsenäistä opiskelua, yksilöllisiä tehtäviä, ryhmätehtäviä, kirjallisia tehtäviä (esseet), esityksiä, jne.
Lisäksi myös verkko-opetukseen sovellettavia menetelmiä.
Learning materials
Ajankohtaisia opintojakson tavoitteisiin liittyviä julkaisuja.
Perusteos liittyen kasvatustieteeseen:
Antikainen, Koski & Rinne. 2010. Kasvatussosiologia. 3.-5.painos. Helsinki: Sanoma Pro.
Student workload
Opintojakson laajuus on 5 op eli noin 135 tuntia opiskelijan työtä. Lähiopetusta/-ohjausta on 36 tuntia, itsenäisen ja pienryhmätyöskentelyn osuus noin 100 tuntia.
Content scheduling
Opintojakson sisältö:
Keskeisenä asiana opintojakson opinnoissa on osallistava pedagogiikka ja opiskelijan identiteettityön tukeminen. Opintojaksolla tarkastellaan kasvatussosiologian perusteita sekä koulutuksellisen tasa-arvon ja yhdenvertaisuuden periaatteita. Tarkastelunäkökulmina opintojaksolla on opettajan vaikutusmahdollisuudet yhteiskuntaan, työyhteisöön ja oppilaitosten toimintakulttuureihin. Tähän liittyy myös mediakasvatuksen merkityksen ymmärtäminen. Identiteettityötä tukemaan opiskelija tekee oman opettajuuden käsikirjansa, joka sisältää päivitetyn käyttötiedon.
Opettajuuden käsikirjaan sisältyy kuvaus ja arviointi oman opettajuuden kehittymisestä.
Sisällön ajoitus tarkemmin Moodle-pohjalla.
Completion alternatives
Opintojen hyväksiluku: Opiskelija voi hakea opintojen hyväksilukua aiemmin suoritettujen korkeakoulutasoisten opintojen perusteella, jos ne vastaavat opintojakson osaamistavoitteita. Opintojen hyväksilukua tulee hakea hyvissä ajoin ennen opintojakson alkua.
Osaamisen hyväksiluvun mahdollisuus: Tunnustettavan osaamisen tulee olla opintojaksojen tavoitteiden mukaista. Osaamisen perusteella voi suunnitella myös mahdollisuuksien mukaan vaihtoehtoisia opiskelumuotoja. Aloitteen osaamisen hyväksiluvusta tekee opiskelija arvioiden, onko hänellä osaamistavoitteiden mukaista osaamista ja haluaako hän niiden perusteella aloittaa opettajan kanssa osaamisen näyttöprosessin. Jotta osaaminen voidaan hyväksilukea, opettajaopiskelijan on näytettävä osaaminen hyväksytysti opettajan kanssa sovitulla tavalla.
Further information
Jos poissaoloja verkkokontaktipäivistä on 4 tai yli, opintojakso pitää pääsääntöisesti käydä uudestaan.
Jokainen poissaolokerta korvataan kirjallisella tehtävällä (arvioidaan hyväksytty/täydennettävä/hylätty).
Kaikki opintojakson tehtävät on myös tehtävä hyväksytysti.
Assessment criteria - pass/fail (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Hyväksytty:
Opiskelija osallistunut aktiivisesti opetukseen ja suorittanut annetut tehtävät tasokkaasti sekä osallistunut loppukeskusteluun. Palauttanut opettajuuden käsikirjan, missä on reflektoinut omaa oppimistaan näyttämällä osaamisen kehittymisen sekä tarkastellut arviointiosaamiskriteereihin tarkasteltuna omaa opettajuuttaan ja päivittänyt käyttötietonsa osaksi opettajuuden käsikirjaa. Lisäksi tehnyt kaikki poissaolotehtävät hyväksytysti. Opiskelija osaa
- yhdistää kasvatussosiologian perusteita yhteiskunnassa ja työyhteisössä toimimiseen
- tunnistaa koulutuksellisen tasa-arvon ja yhdenvertaisuuden periaatteita
- toimia erilaisten yhteisöjen jäsenenä ja ymmärtää toimintakulttuurin merkityksen
- ymmärtää mediakasvatuksen merkityksen.
Arviointi perustuu opettajan ydinosaamisiin: arviointiosaaminen, kulttuuriosaaminen, ohjaamisosaaminen, kumppanuusosaaminen, hyvinvointiosaaminen.
Hylätty:
Opiskelija ei ole suorittanut vaadittavia osuuksia opintojaksosta eikä ole saavuttanut osaamistavoitteita.