Research Skills in Seminar Work (4 cr)
Code: 7S-45-3015
General information
- Enrolment period
- 11.05.2020 - 31.07.2020
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.08.2020 - 11.12.2020
- Implementation has ended.
- Credits
- 4 cr
- Virtual portion
- 3 cr
- RDI portion
- 2 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Social Services
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Social Services
- Teachers
- Minna Putous
- Eija Lähteenmäki
- Marja-Liisa Timperi
- Course
- 7S-45
Objectives (course unit)
Students
- can do a small-scale study
- can expand their knowledge base by methodical information acquisition
Content (course unit)
- Getting acquainted with prior studies on a chosen client group, approach to work or social phenomenon
- Small-scale study on that subject
- Written report according to the guidelines of Bachelor’s thesis
- Participation in information acquisition teaching by searching for current information sources from library databases (Information Acquisition Skills)
- Students specializing in early childhood education will do a study on family work or early childhood education
Location and time
Zoom-opetus 14.5.2020
Ohjaus Teamsissa 26.5. klo 16.15-17.15 ja lähiviikon yhteydessä 2.9. klo 16.15-17.15.
Assessment methods and criteria
Valmiin seminaarityön arviointi (0-5)
Seminaarityön palautus tabulan palautuskansioon. Palautukselle kaksi vaihtoehtoa:
-palautus viimeistään 11.9. mennssä (arviointi 2.9. mennessä eli kolmen viikon sisällä viimeisestä palautuspäivästä).
- palautus viimeistään 30.10.mennessä (arviointi 20.11. mennessä elikolmen viikon sisällä viimeisestä palautuspäivästä).
Assessment scale
0-5
Teaching methods
- Seminaarityön ohjeistus 14.5. 2020 liittyen sisältöön, kieleen ja raportin ulkoasuun
- tiedonhankinnan opetus (kaksi mahdollista aikaa tarjolla: 14.5. ja 2.9., jotka näkyvät lukujärjestyksessä)
- itsenäinen työskentely
- ohjaus, johon kaikilla mahdollisuus, Teamsissa 26.5. klo 16.15-17.15 ja lähiviikon yhteydessä 2.9. klo 16.15-17.15.
Learning materials
Seminaarityön tarkemmat ohjeet opintojakson Tabulassa
Tutustuminen opinnäytetyön ohjeisiin ja arviointikriteereihin kts. intaranet opinnäytetyön raportointiohje, opinäytetyön ariviointikriteerit tai Tabula-sivu Oppinnäytyö sosiaalialalla.
Student workload
Opiskelijan työaika 4 x 27 = 108 tuntia.
Info ja ohjeistus, ohjaus 6 h
Tiedonhankinta 2h
Itsenäinen työskentely 100h
Content scheduling
14.5. 2019 klo 9.00 -11.00 Ohjeistus seminaarityöhön ja äidinkielen ja raportin kirjoittamisen ohjeistus (Minna ja äidinikielen opettaja)
-Tiedonhankintaopetus (kirjasto) M-L Timperi. On hyvä, että aihe (tai ainakin aihealue) on selvillä ennen tiedonhankintaopetukseen osallistumista. 14.5. ja 2.9.
Valmiin seminaarityön palautus Tabulaan 11.9. tai 30.10.
Seminaarityöstä ei ole suullista esitystä. Työtä hyödynnetään opinnäytetyön ideapaperin (Opinnäytetyöseminaari 1) tekemiseen.
Further information
Tutkimuksellinen seminaarityö integroidaan opinnäytetyöhön. Seminaarityö kannattaa tehdä samasta aiheesta kuin tuleva opinnäytetyö. Seminaarityön puitteissa voi paneutua aiheeseen ja selvittää lähdeaineistoa.
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
- työn sisältö liian suppea
- raportti ei ole kirjoitettu ohjeiden mukaisesti - paljon virheitä ja puutteita
- rajaus epäselvä,
- otsikointi ei vastaa luvun sisältöä
- kielelliseen ilmaiosuun liittyviä ongelmia paljon
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
- tehtävän rajaus ja tavoitteen määrittely on epäselvä
- lähdemateriaalin käyttö - vähäistä, yksipuolista
- aiheen käsittely jää yleiselle, pinnalliselle tasolla
- pohdinta kuvailevaa ja kytkentä ammatillisuuteen niukkaa
- raportoinnissa on noudatettu puutteellisesti TAMKin ohjeita. Tekstissä on ymmärrystä haittaavia
kielivirheitä.
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
- tehtävän rajaus ja tavoitteen määrittely ovat selkeitä
- lähdemateriaalin käyttö - suhteellisen monipuolista ja laadukasta
- sisältö monipuolinen ja jäsentynyt
- pohdinnassa työn keskeiset käsitteet liitetään ammatilliseen kontekstiin
- raportti on hyvää asiatekstiä ja kirjoitettu TAMKin ohjeiden mukaan
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
- tehtävän rajaus ja tavoitteen määrittely selkeä ja perusteltu
- lähdemateriaalin käyttö - monipuolista, lähteet käyvät dialogia, lähdeaineisto kattava
- sisältö perusteellinen ja tyyliltään eheä