Integrating Different Uses of Forests (10 cr)
Code: 6M00BH61-3005
General information
- Enrolment period
- 19.03.2019 - 01.09.2019
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 02.09.2019 - 20.12.2019
- Implementation has ended.
- Credits
- 10 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- School of Industrial Engineering
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Forestry
- Teachers
- Petri Keto-Tokoi
- Eeva Sundström
- Eveliina Asikainen
- Person in charge
- Petri Keto-Tokoi
- Course
- 6M00BH61
Objectives (course unit)
The student
- knows the methods enabling the defining the objectives for the sustainable use of forest and their integration
-is able to use these methods to solve issues that arise when forests are used in multiple ways
Content (course unit)
Ecosystem services and ecosystems approach. The gain from forest and evaluating different tyoes of gain. Defining the objectives in the planning process. Public participation. Spatial data analysis in the planning of forest use.Adaptive planning. Multipurpose forest palnning. Landscaping and visualizing. Grants, recompensation and agreements as a means of integration. Voluntary forest conservation. Main international forest certification schemes and their significance in guiding forest management.
Prerequisites (course unit)
Opintojaksolle pääsy edellyttää, että opiskelijalla on opintojakson alkaessa vähintään 150 opintopistettä suoritettuna perus- ja ammattiopintoja ja vapaasti valittavia opintoja. Harjoittelun opintopisteitä ei oteta huomioon.
Exam schedules
Ei tenttejä
Assessment methods and criteria
Arvioitavat suoritukset: kirjallisuuskatsaus (30 %), hoito- ja käyttösuunnitelman tekeminen (40 %), monitavoitteisen metsänhoidon kirjallinen etätehtävä (30 %).
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Työpajat, vierailijaluennot ja retkeilyt, luennot ja harjoitukset, paikkatietoharjoitus, kirjallisuuskatsaus ja sen esittäminen
Learning materials
Kangas, J & Kokko, A. 2001. MEtsän eri käyttömuotojen arvottaminen ja yhteensovittaminen. Metsäntutkimuslaitoksen tiedonantoja 800.
Muu materiaali osoitetaan Tabulassa.
Student workload
Retkeilyt 32 h, vierailijaluennot 3 h, monitavoitteisen metsänhoidon ja metsäsuunnittelun teoriaopetus (Petri) 25 h, kirjallisuskatsaukseen liittyvä lähiopetus (Eve) 10 h, itsenäinen työskentely 70 h, Osallistamiseen liittyvä lähiopetus (Eve) 20 h Paikkatietolähiopetus (Eeva) 24 h, itsenäinen työskentely 30 h, alku- ja lopputyöpaja 8 h
Practical training and working life cooperation
Vierailuja ja vierailijaluentoja (metsähallitus, Ylöjärven kaupunki, Ramboll), Ylöjärven kaupungin luonnonsuojelualueen hoidon ja käytön suunnitteluun liittyvä harjoitus.
International connections
Ei kv yhteyksiä
Further information
• Vierailijaluennot ja retkeilyt
* Kirjallisuuskatsaus 2 op (n. 10 sivua) ja sen tärkeimmät asiat esittelevästä lyhyestä esityksestä, jokainen myös lukee yhden kirjallisuuskatsauksen ja valmistautuu esittämään kysymyksiä, kun ko. katsauksesta pidetään esitys (Eveliina)
Kirjallisuuskatsauksen suunnitelma palautetaan Tabulaan viimeistään
Kirjallisuuskatsauksen lopullinen versio palautetaan Tabulaan viimeistään
• Hoito- ja käyttösuunnitelman tekeminen 3 op (Eeva)
*Kaupunkimetsien hallinta ja yhteensovittaminen, osallistamissuunnitelma 2 op (Eveliina)
• Monitavoitteinen metsien käytön suunnittelu ja metsänhoito 3 op (Petri)
• Alku- ja lopputyöpaja. Näihin osallistuminen on pakollista (kaikki)
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija ei hahmota metsän eri käyttömuotojen yhteensovittamisen problematiikkaa, eikä hallitse opintojaksolla opiskeltuja yhteensovittamisen välineitä.
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija suorittaa annetut tehtävät mekaanisesti tai tarvitsee niistä suoritumisessa paljon apua. Kirjallisuuskatsaus on sirpaleinen, teoreettinen tieto ei kytkeydy esimerkkeihin.
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija soveltaa oppimiaan käyttömuotojen yhteensovittamisen ja osallistamisen välineitä asianmukaisesti, mutta jossain määrin kaavamaisesti. Kirjallisuuskatsaus muodostaa kokonaisuuden, jossa teoria ja esimerkit kytkeytyvät toisiinsa.
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija soveltaa ja yhdistelee oppimiaan käyttömuotojen yhteensovittamisen ja osallistamisen välineitä luovasti, kriittisesti ja tilanteeseen sopivasti. Kirjallisuuskatsaus muodostaa yhtenäisen, perustellusti rajautuvan kokonaisuuden.