The Basics of Public Health Nursing 1 (3cr)
Code: 7K00BV67-3004
General information
- Enrolment period
- 27.11.2017 - 07.01.2018
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 08.01.2018 - 25.02.2018
- Implementation has ended.
- Credits
- 3 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Emergency Care, Midwifery, Public Health Nursing
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Nursing and Health Care, Public Health Nursing
- Teachers
- Mari Laaksonen
- Paula Pajunen
- Irmeli Nieminen
- Person in charge
- Paula Pajunen
- Small groups
- Pienryhmä 1 (Size: 0 . Open UAS : 0.)
- Pienryhmä 2 (Size: 0 . Open UAS : 0.)
- Pienryhmä 3 (Size: 0 . Open UAS : 0.)
- Small groups
- Pienryhmä 1
- Pienryhmä 2
- Pienryhmä 3
- Course
- 7K00BV67
Objectives (course unit)
Students
- use evidence based methods and take responsibility for maintaining and developing their professional knowledge
- use appropriate working methods with individuals, families, groups and communities based on the needs, economy and social responsibility
- make independent decisions and work according to plans and prioritise their work
- work with clients by taking multiculturalism into account
Content (course unit)
- principles, values and ethics of public health nursing
- family and client orientation in public health nursing
- working methods and approaches in public health nursing
- internationality and multiculturalism in public health nursing
- professional growth process
Prerequisites (course unit)
Clinical professional studies of the degree programme and anatomy and physiology (135 cr)
Exam schedules
Tentti 31.1.2018
Assessment methods and criteria
Luennoille osallistuminen, pienryhmissä pakollinen läsnäolo, tehtävien tekeminen
Tentti numeraalinen arviointi
Pienryhmätyöskentely hyväksytty/hylätty
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Keskusteluluennot,
menetelmäharjoitukset,
tehtävät ja videointi,
portfoliotyöskentelyn aloittaminen ja
yhteisödiagnoositehtävän aloitus.
Learning materials
Tenttikirjallisuus:
Terveydenhoitajan ammatillinen osaaminen
http://www.metropolia.fi/fileadmin/user_upload/Sosiaali_ja_terveys/Terveydenhoitoty%C3%B6/Terveydenhoitajan_ammatillisen_osaamisen_kuvaus.pdf
Haarala P., Honkonen H.,Mellin O., Tervaskanto-Mäentausta T. 2014. Terveydenhoitajan osaaminen Edita
Oksanen J. 2015. Motivointi työvälineenä. PS-kustannus s. 1-191
Eriksson E., Arnkil T. 2012. Huoli puheeksi. Opas varhaisista dialogeista. https://www.julkari.fi/bitstream/handle/10024/90845/URN_ISBN_978-951-33-1792-8.pdf?sequence=1
Käypähoitosuositukset:
Lihavuus (aikuiset), liikunta, tupakkariippuvuus ja tupakasta vieroitus
Ravitsemussuositukset
Muu luennoilla osoitettu materiaali
Student workload
Laajuus on 3 x 27 tuntia eli 81 tuntia
Luentoja 20 tuntia, 61 tuntia itsenäistä työskentelyä joka sisältää tehtävien tekemisen ja pienryhmätyöskentelyn.
Content scheduling
Teoriasisältö:
th: työn arvot, periaatteet, historia,
ammatti-identiteetin rakentuminen alkaa
etiikka
th työn menetelmät
yhteisöanalyysitehtävän aloitus
Completion alternatives
ei valinnaisia suoritustapoja
Practical training and working life cooperation
-
Further information
Totetus:
Keskusteluluennot
Pienryhmätyöskentelyä 2 lähtökohtaa (referaatti/mindmap 3 tutkimuksesta, videoinnit)
Terveydenhoitajatyön menetelmien harjoittelua luokkatilanteissa
Yhteisödiagnoositehtävän aloitus
Portfoliotehtävän käynnistäminen
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Pienryhmätyöskentely. Tehtävien tekeminen ohjeiden mukaan tutkittua tietoa hyödyntäen (hyväksytty )
Arviointikriteerit Hylätty suoritus
Opiskelija ei tee sovittuja kirjallisia tehtäviä palautuspäivämääriin mennessä sovitulla tavalla.
Opiskelija ei osallistu harjoituksiin.
Opiskelija ei ole aloittanut portfoliotyöskentelyään sovitulla tavalla.
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Arviointikriteerit 1-2
Opiskelijan osoittama osaaminen on oikeaa, mutta asiat irrallisia, toteavalla tasolla ja perustelut puutteellisia.
Opiskelija tarkastelee asioita yhdestä näkökulmasta.
Opiskelijan osoittama asiakasnäkökulma puutteellista.
Opiskelija osallistuu harjoituksiin ja tekee tehtävät.
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelijan osoittama osaaminen perustuu tutkittuun tietoon, opiskelija esittää asiat johdonmukaisesti ja osaa perustella asioita. Osaamisessa näkyy ennaltaehkäisevä ja asiakasnäkökulma.
Opiskelija osallistuu aktiivisesti harjoituksiin ja tekee tehtävät huolella.
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelijan osoittama osaaminen on laaja-alaista ja perustuu tutkittuun tietoon. Osaa tarkastella asioita kokonaisvaltaisesti ja omaa laajan ennaltaehkäisevän ja asiakaslähtöisen otteen.
Opiskelija osallistuu aktiivisesti harjoituksiin ja tekee tehtävät huolella.