Skip to main content

Future Research, Foresight and Innovation (5 cr)

Code: NY00CV39-3003

General information


Enrolment period
01.11.2017 - 22.01.2018
Registration for the implementation has ended.
Timing
26.01.2018 - 30.04.2018
Implementation has ended.
Credits
5 cr
Local portion
4 cr
Virtual portion
1 cr
RDI portion
1 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Educations
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
15 - 35
Teachers
Ulla-Maija Koivula
Mika Boedeker
Rami Lehtinen
Person in charge
Merja Sinkkonen
Course
NY00CV39

Objectives (course unit)

Student
Knows the social service system and its changing functional environment and recognizes their development needs
Knows the core legal basis and management principals of social work and sevices
Has abilities for critical analysis of societal and global changes and their social impacts
Is able to apply forecasting information and methods in planning fo r evolving social and health services

Content (course unit)

Global and local challenges for social policy and social services
Functional environment and legislative basis of social services
Production models and management principals of social services
Structural reforml and regional development of services
Forecasting and future research in planning social and heath services

Exam schedules

Ei tenttejä. Suoritusvaatimuksena aktiivinen osallistuminen ja annettujen tehtävien tekeminen.

Evaluation methods and criteria

Aktiivinen osallistuminen lähikerroille
Väli- ja lopputehtävien arviointi kukin asteikolla 1-5. Aktiivisuus lähiopetuksessa otetaan huomioon yhteisarvosanassa.

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Lectures, small group works and individual assignments

Learning materials

Oppimateriaalilistaus ja linkkejä Tabulassa
Tulevaisuudentutkimuksen oppimateriaali verkossa
https://tulevaisuus.fi/

Student workload

Lähiopetus 20 h
Etätehtävät 65 h
Kirjallisuus 45 h

Content scheduling

1. Lähikerta 26.1. 12.30 - 15.30 : Tulevaisuusajattelu ja tulevaisuustutkimuksen ja ennakoinnin perusteet, trendien tarkastelua (Um. Koivula)
Välitehtävä: Peste-analyysi valitusta teemasta pienryhmissä - Tabulaan viimeistään 18.2.
2. Lähikerta 23.2. 8.30 - 15.30 : Luovaa ajattelua ja innovointia. (Rami Lehtinen)
Pesteestä skenaarioihin. Tulevaisuustaulukko ja skenaarioharjoitus (Mika Boedeker)
Välitehtävä: Skenaarioiden laadinta pienryhmissä (Pesteen ja trendianalyysin pohjalta) - Tabulaan viimeistään 18.3
3. Lähikerta 24.3. 8.30 - 15.30 : Skenaarioiden arviointia (Rami Lehtinen)
So what? Kohti strategioita. (Um. Koivula) - Tabulassa oppimispäiväkirjatehtävä. Palautettava Tabulaan viimeistään 15.4

Completion alternatives

Ei ole

Practical training and working life cooperation

Tehtävät suoritetaan pienryhmissä - sovellus työelämäkontekstiin.

Further information

1. Lähikerta 26.1. 12.30 - 15.30 : Tulevaisuusajattelu ja tulevaisuustutkimuksen ja ennakoinnin perusteet, trendien tarkastelua
2. Lähikerta 23.2. 8.30 - 15.30 : Luovaa ajattelua ja innovointia.
Pesteestä skenaarioihin. Tulevaisuustaulukko ja skenaarioharjoitus
3. Lähikerta 24.3. 8.30 - 15.30 Skenaarioiden esittelyt ja arviointia.
Miten tulevaisuustutkimuksen tuloksia voi hyödyntää käytännössä.
Osallistuminen lähikerroille pakollista.

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Arvioinnin perusteet:
Tyydyttävä: Osoittaa tietävänsä tulevaisuuden ennakointiprosessin perusteet ja osaa soveltaa erilaisia luovan ajattelun ja kehittämisen menetelmiä

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Hyvä: Edellisen lisäksi kyky soveltaa monipuolisesti ja analyyttisesti arvioiden tulevaisuustutkimuksen ja ennakointiprosessin menetelmiä

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Kiitettävä: Edellisten lisäksi osoittaa luovuutta ja innovatiivisuutta tehtävissään ja osaa pohtia teemaa myös kriittisesti.

Go back to top of page