Future Research, Foresight and Innovation (5 cr)
Code: NY00CV39-3003
General information
- Enrolment period
- 01.11.2017 - 22.01.2018
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 26.01.2018 - 30.04.2018
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- Local portion
- 4 cr
- Virtual portion
- 1 cr
- RDI portion
- 1 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Educations
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 15 - 35
- Teachers
- Ulla-Maija Koivula
- Mika Boedeker
- Rami Lehtinen
- Person in charge
- Merja Sinkkonen
- Course
- NY00CV39
Objectives (course unit)
Student
Knows the social service system and its changing functional environment and recognizes their development needs
Knows the core legal basis and management principals of social work and sevices
Has abilities for critical analysis of societal and global changes and their social impacts
Is able to apply forecasting information and methods in planning fo r evolving social and health services
Content (course unit)
Global and local challenges for social policy and social services
Functional environment and legislative basis of social services
Production models and management principals of social services
Structural reforml and regional development of services
Forecasting and future research in planning social and heath services
Exam schedules
Ei tenttejä. Suoritusvaatimuksena aktiivinen osallistuminen ja annettujen tehtävien tekeminen.
Evaluation methods and criteria
Aktiivinen osallistuminen lähikerroille
Väli- ja lopputehtävien arviointi kukin asteikolla 1-5. Aktiivisuus lähiopetuksessa otetaan huomioon yhteisarvosanassa.
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Lectures, small group works and individual assignments
Learning materials
Oppimateriaalilistaus ja linkkejä Tabulassa
Tulevaisuudentutkimuksen oppimateriaali verkossa
https://tulevaisuus.fi/
Student workload
Lähiopetus 20 h
Etätehtävät 65 h
Kirjallisuus 45 h
Content scheduling
1. Lähikerta 26.1. 12.30 - 15.30 : Tulevaisuusajattelu ja tulevaisuustutkimuksen ja ennakoinnin perusteet, trendien tarkastelua (Um. Koivula)
Välitehtävä: Peste-analyysi valitusta teemasta pienryhmissä - Tabulaan viimeistään 18.2.
2. Lähikerta 23.2. 8.30 - 15.30 : Luovaa ajattelua ja innovointia. (Rami Lehtinen)
Pesteestä skenaarioihin. Tulevaisuustaulukko ja skenaarioharjoitus (Mika Boedeker)
Välitehtävä: Skenaarioiden laadinta pienryhmissä (Pesteen ja trendianalyysin pohjalta) - Tabulaan viimeistään 18.3
3. Lähikerta 24.3. 8.30 - 15.30 : Skenaarioiden arviointia (Rami Lehtinen)
So what? Kohti strategioita. (Um. Koivula) - Tabulassa oppimispäiväkirjatehtävä. Palautettava Tabulaan viimeistään 15.4
Completion alternatives
Ei ole
Practical training and working life cooperation
Tehtävät suoritetaan pienryhmissä - sovellus työelämäkontekstiin.
Further information
1. Lähikerta 26.1. 12.30 - 15.30 : Tulevaisuusajattelu ja tulevaisuustutkimuksen ja ennakoinnin perusteet, trendien tarkastelua
2. Lähikerta 23.2. 8.30 - 15.30 : Luovaa ajattelua ja innovointia.
Pesteestä skenaarioihin. Tulevaisuustaulukko ja skenaarioharjoitus
3. Lähikerta 24.3. 8.30 - 15.30 Skenaarioiden esittelyt ja arviointia.
Miten tulevaisuustutkimuksen tuloksia voi hyödyntää käytännössä.
Osallistuminen lähikerroille pakollista.
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Arvioinnin perusteet:
Tyydyttävä: Osoittaa tietävänsä tulevaisuuden ennakointiprosessin perusteet ja osaa soveltaa erilaisia luovan ajattelun ja kehittämisen menetelmiä
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Hyvä: Edellisen lisäksi kyky soveltaa monipuolisesti ja analyyttisesti arvioiden tulevaisuustutkimuksen ja ennakointiprosessin menetelmiä
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Kiitettävä: Edellisten lisäksi osoittaa luovuutta ja innovatiivisuutta tehtävissään ja osaa pohtia teemaa myös kriittisesti.