Professional English for the service industry (5 cr)
Code: 8T00BV76-3019
General information
- Enrolment period
- 02.07.2018 - 24.08.2018
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.08.2018 - 31.12.2018
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- Local portion
- 4 cr
- Virtual portion
- 1 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Hospitality Management
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Hospitality Management
Objectives (course unit)
After completing the course the students will
1 be able to communicate about themselves, their education, work experience and tasks as well as use the industry-related special terminology.
2 be able to use the English language in both spoken and written forms to carry out work-related tasks in
a multicultural context.
3 be able to communicate in a customer-oriented way in various networks, negotiation and councelling situations.
4 be able to adapt their communication style according to the communication partner in various
contexts.
5 be able to seek and apply professionally essential, industry-related information in a critical and analytical manner.
6 be able to follow the development in their field of study and participate in it via various channels (e.g. media, conferences, literature).
Content (course unit)
What are the students able to communicate about their professional skills, working environment and tasks in the target language?
What will the students need in order to successfully use the target language in a multicultural customer-oriented context?
How will the students develop their meta-skills and how will they find information related to their field of study?
Location and time
1. periodissa tapaamme torstaisin (B6-25)
2. periodissa tapaamme keskiviikkoisin
Exam schedules
Opintojakson aikana on arvioitavia suullisia ja kirjallisia näyttöjä/tuotoksia, jotka uusitaan opettajan kanssa erikseen sopien.
Evaluation methods and criteria
Opintojaksolla on suullisia ja kirjallisia näyttöjä/tuotoksia, jotka arvioidaan hyväksytty/hylätty tai asteikolla 0-5.
Teaching methods
Lähiopetusta sekä ohjattua itsenäistä työskentelyä tabula-oppimisympäristössä
Learning materials
Oppimateriaali julkaistaan tabulassa tai jaetaan tunneilla.
Student workload
Lähituntien lisäksi 1-2 tuntia itsenäistä työskentelyä viikoittain.
Content scheduling
1. PERIODI
-Esittäytymisvideo (itsestä, koulutuksesta, työkokemuksesta ja urasuunnitelmista kertominen) arvioidaan 0-5, 20% painoarvo.
-Yritysesittely (oman alan yrityksen lyhyt esittely suullisesti ja kirjallisesti) arvioidaan hyväksytty/hylätty, 10% painoarvo.
-Työympäristön esittely/opastus (oman alan työympäristön ja työvälineiden esittely pareittain) suullisesti kuvamateriaalia ja laadittua sanastoa apuna käyttäen arvioidaan 0-5, 20% painoarvo.
2. PERIODI
-Ruokalajien esittely simuloidussa messutapahtumassa parityöskentelynä (ruokamessut) arvioidaan hyväksytty/hylätty, 20% painoarvo.
PS. Messutapahtumaa edeltää eri ruokakulttuurien ja palvelukulttuurien opiskelu sekä tuotetietouden opiskelu.
-Tarjouskirje (oman alan tuotteista ja palveluista) arvioidaan hyväksytty/hylätty, 10% painoarvo
-Reklamaatio-video (simuloitu reklamaatiotilanne työntekijän ja asiakkaan välillä ja sen käsittely) arvioidaan 0-5, painoarvo 20%
Practical training and working life cooperation
Opiskelijoilla on tiivis ja jatkuva työelämäyhteistyö.
International connections
Opiskelijoilla on tiivis ja säännöllinen KV-yhteys erilaisten kansainvälisten vaihtojen ja konferenssien kautta.
Further information
Riitta Raimovaaran (riitta.raimovaara@tamk.fi) työpiste on B5-21. Tapaaminen kannattaa sopia etukäteen s-postitse.
Assessment criteria - pass/fail (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Kaikki arvioitavat suulliset ja kirjalliset näytöt/tuotokset tulee suorittaa vähintään hyväksytysti.