Skip to main content

Learning Environments and Teaching Development Project (5 cr)

Code: 2X00CG32-3001

General information


Enrolment period
02.07.2017 - 30.09.2017
Registration for the implementation has ended.
Timing
21.09.2017 - 14.12.2017
Implementation has ended.
Credits
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Music
Teaching languages
Finnish
Seats
6 - 30
Degree programmes
Degree Programme in Culture and Arts, Music
Teachers
Annikki Torikka
Person in charge
Päivi Lehtonen
Course
2X00CG32

Objectives (course unit)

The Frame to all Ambitions is the Core know-how in working as MusicPedagogy. Those Ambitoins are:
Evaluation, Culture, Instruction, Companionship and Well-Being.

Students are able to use:
- the Baisc Methods of Educational Survey
- piggyback Educational Surveys in their own Studies
- investigative and developing Working Measure to deepen own Knowledge, for example in Projects
- discripe their pedagogical Development and finish the Teacher´s Handbook

Content (course unit)

The main Subject in these Studies is involving Pedagogue and to support the Identity work with the Students.

Main Questios:
- What is Educational Survey and how I can use it in my work?
- What kind of Music Pedagogical Knowledge you have?
- How you can descripe your own Study Process in it´s different periods?
- Hoe your own Working Identity and Knowledge as Music Pedagogy has improved?
- What kind of Development Ambitions you are going to set for yourself?
- What are the Knowledge of Evaluation, Culture, Instruction, Partnership and Well-Being in the Work of Music Pedagogue?

Location and time

Torstaisin klo 9.00-12.15
Ajanjaksolla 21.9.2017 - 14.12.2017
Lukujärjestyksessä on tilatiedot.
Mahdolliset muutokset merkitään lukujärjestykseen (esim. tiloissa).

Exam schedules

Ei tenttejä.

Evaluation methods and criteria

Opiskelija saa palautetta toiminnastaan kurssin aikana.
Opintojaksolla käytetään myös itse- ja vertaisarviointia.
TAMKin opettajankoulutuksen Opetussuunnitelman 2016 arviointitaulukkoa soveltuvin osin. Arviointi perustuu opettajan ydinosaamisiin: arviointiosaaminen, kulttuuriosaaminen, ohjaamisosaaminen, kumppanuusosaaminen, hyvinvointosaaminen.
Jos poissaoloja kontaktipäivistä yli puolet, opintojakso pitää pääsääntöisesti käydä uudestaan.

Teaching methods

Työskentelyä pienryhmissä, luentoja, itsenäistä opiskelua, yksilöllisiä tehtäviä, ryhmätehtäviä, kirjallisia tehtäviä (esseet), esityksiä, jne.

Student workload

Opintojakson laajuus on 5 op eli noin 135 tuntia opiskelijan työtä. Lähiopetusta/-ohjausta on 30 tuntia, itsenäisen ja pienryhmätyöskentelyn osuus noin 100 tuntia.

Content scheduling

Päivä Tila
21.9. 13-16.15
28.9. 13-16.15
5.10. 13-16.15
26.10. 13-16.15
2.11. 13-16.15
9.11. 13-16.15
23.11. 13-16.15
30.11. 13-16.15
14.12. 13-16.15

Completion alternatives

Opintojen tai osaamisen hyväksiluku.

Further information

Jos poissaoloja kontaktipäivistä yli puolet, opintojakso pitää pääsääntöisesti käydä uudestaan.
Jokainen poissaolokerta korvataan kirjallisella tehtävällä. Tietenkin kaikki muut tehtävät on myös tehtävä hyväksytysti.

Assessment criteria - pass/fail (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Hyväksytty: Opiskelija osallistunut aktiivisesti opetukseen, suorittanut annetut tehtävät tasokkaasti arviointiosaamiskriteereihin tarkasteltuna, refletoinut omaa oppimistaan näyttämällä osaamisen kehittymisen sekä osallistunut loppukeskusteluun.
Hylätty: Opiskelija ei ole suorittanut vaadittavia osuuksia opintojaksosta.

Go back to top of page