Collaborative Identity in Music Instruction (5 cr)
Code: 2X00CG27-3002
General information
- Enrolment period
- 13.06.2017 - 19.09.2017
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 07.09.2017 - 23.11.2017
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- Local portion
- 4 cr
- Virtual portion
- 1 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Music
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 6 - 30
- Degree programmes
- Degree Programme in Culture and Arts, Music
Objectives (course unit)
Students:
- position their instruction duties in the unity of the curriculum
- make connections between the work as a music pedagogue and the sociological and cultural empowerment duties
- describe the needs of the society and working life and consider them in the work as a music pedagogue in various societies
- recognize persons in danger of falling in isolation and contribute to equality
- makes a rough scketch for a wellbeing plan at an school institute
Content (course unit)
Core questions to be answered
- what is national empowerment and what role does a music pedagogue have in it?
- how do values guide the actions of people and societies?
- what is the purpose and meaning of a curriculum in teacher´s work?
- what is a hidden curriculum and how does it guide teacher´s work?
- what does it mean that a teacher is a representant of the educational values?
- what is the societal duties of education?
- how can a music pedagogue and a community of teachers support pupils´commitment with the studies and playing as a hobby?
Location and time
Torstaisin klo 9.00-12.15
Ajanjaksolla 7.9.2017 - 9.11.2017
Lukujärjestyksessä on tilatiedot.
Mahdolliset muutokset merkitään lukujärjestykseen (esim. tiloissa).
Exam schedules
Ei tenttejä.
Evaluation methods and criteria
Opiskelija saa palautetta toiminnastaan kurssin aikana.
Opintojaksolla käytetään myös itse- ja vertaisarviointia.
TAMKin opettajankoulutuksen Opetussuunnitelman 2016 arviointitaulukkoa soveltuvin osin. Arviointi perustuu opettajan ydinosaamisiin: arviointiosaaminen, kulttuuriosaaminen, ohjaamisosaaminen, kumppanuusosaaminen, hyvinvointosaaminen.
Jos poissaoloja kontaktipäivistä yli puolet, opintojakso pitää pääsääntöisesti käydä uudestaan.
Assessment scale
Pass/Fail
Teaching methods
Pääosin yhteisöllisiä ryhmätyömenetelmiä - yhteisöllistä oppimista.
Luentoja, itsenäistä opiskelua, yksilöllisiä tehtäviä, ryhmätehtäviä, kirjallisia tehtäviä (esseet), esityksiä, jne.
Learning materials
Opettajan ja opiskelijoiden yhdessä valitsemia ajankohtaisia opintojakson tavoitteisiin liittyviä julkaisuja.
Perusteos:
Antikainen, Koski ja Rinne. 2010. Kasvatussosiologia. 3. - 5. painos. Helsinki: Sanoma Pro.
Student workload
Opintojakson laajuus on 5 op eli noin 135 tuntia opiskelijan työtä. Lähiopetusta/-ohjausta on 36 tuntia, itsenäisen ja pienryhmätyöskentelyn osuus noin 100 tuntia.
Content scheduling
7.9.2017 Opintojakson sisältö ja tavoitteet. Tabula-pohja ja orientoituminen opintojakson sisältöön. Opetuksen aloitus.
14.9.2017 Sisältö informoidaan opintojen aloituksessa tarkemmin.
21.9.2017 Sisältö informoidaan opintojen aloituksessa tarkemmin.
28.9.2017 Sisältö informoidaan opintojen aloituksessa tarkemmin.
5.10.2017 Sisältö informoidaan opintojen aloituksessa tarkemmin.
12.10.2017 Sisältö informoidaan opintojen aloituksessa tarkemmin.
26.10.2017 Sisältö informoidaan opintojen aloituksessa tarkemmin.
2.11.2017 Sisältö informoidaan opintojen aloituksessa tarkemmin. Kaikki tehtävät pitää olla tehtynä.
9.11.2017 Lisäohjausta/-tuke opiskelijoille ja rästiin jääneiden suoritusten tekemistä (rästitunnit) - pakollinen niille, jotka eivät ole tehneet kaikkia suorituksia hyväksytysti 2.11.2017 mennessä.
Completion alternatives
Opintojen tai osaamisen hyväksiluku.
Further information
Jos poissaoloja kontaktipäivistä yli puolet, opintojakso pitää pääsääntöisesti käydä uudestaan.
Jokainen poissaolokerta korvataan kirjallisella tehtävällä. Tietenkin kaikki muut tehtävät on myös tehtävä hyväksytysti.
Assessment criteria - pass/fail (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Hyväksytty: Opiskelija osallistunut aktiivisesti opetukseen, suorittanut annetut tehtävät tasokkaasti arviointiosaamiskriteereihin tarkasteltuna, refletoinut omaa oppimistaan näyttämällä osaamisen kehittymisen sekä osallistunut loppukeskusteluun.
Hylätty: Opiskelija ei ole suorittanut vaadittavia osuuksia opintojaksosta.