Operation and Management in Laboratory, Part I (3 cr)
Code: 7B00BJ06-3004
General information
- Enrolment period
- 09.01.2017 - 20.03.2017
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 06.03.2017 - 31.05.2017
- Implementation has ended.
- Credits
- 3 cr
- Local portion
- 3 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Biomedical Laboratory Science
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 32
- Degree programmes
- Degree Programme in Biomedical Laboratory Science
- Teachers
- Kirsi Mansikkamäki
- Helena Virikko
- Person in charge
- Kirsi Mansikkamäki
- Small groups
- 32 (Size: 0 . Open UAS : 0.)
- Small groups
- 32
- Course
- 7B00BJ06
Objectives (course unit)
Student is able to
- know the structure and essence of public administration
- know the Finnish health care system and its objectives and the legislation related to health care and health care professionals
- know different forms of group communication, such as meetings and negotiations, and master the tasks related to different roles (chair, secretary, negotiator, participant etc.)
- work in different group communication situations and express their own view taking into account other participants’ diverse starting points and data protection
Content (course unit)
Administration of the state and municipalities and their roles in health care
Sectors of the health care system: primary health care, special health care, and private health care and financing of health care
Laws regulating health care: Health Care Act, Act on Specialized Medical Care, Mental Health Act, Act on the Status and Rights of Patients, Personal Data Act, Act on Health Care Professionals, legislation on private health care and treatment injuries
Personal communications image, group dynamics, culture
Professional interaction
Group communication skills and communication situations in working life
Location and time
-
Exam schedules
Ryhmätentti 17.5.17
Uusintakokeesta sovitaan erikseen.
Evaluation methods and criteria
Osallistuminen verkkotyöskentelyyn. Tiimitehtävien tekeminen tabulassa.
Opintojaksoon kuuluvien tehtävien suorittaminen. Keskustelu tiimissä tabulassa.
Numeerisesti arvioitava tentti; 50% arvosanasta. Tiimin syklien (4kpl) tuotosten ja keskusteluiden numeerinen arviointi, joista muodostetaan keskiarvo joka on 50% toteutuksen kokonaisarvosanasta.
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Tuntiopetus koko ryhmälle. Verkkomateriaalit. Tiimityöskentely ja keskustelut verkossa. Itsenäinen opiskelu. Ennakkoon luettava materiaali. Tentti.
Learning materials
Esim.
Sosiaalihuollon tila ja tulevaisuus. 2014. Riitta Haverinen, Marjo Kuronen ja Tarja Pösö (toim.) Vastapaino.
Terveydenhuollon muutokset. 2015 Mikko Niemelä, Lauri Kokkinen, Jutta Pulkki, Arttu Saarinen, Liina-Kaisa Tynkkynen (toim.)
Artikkelit
Student workload
3 op - toteutuu 9 viikon aikana + tentti
3 x 27h = 81h
Content scheduling
Lukujärjestykseen on merkitty toteutukselle tunnit + tentti
- 10.3. 2h
- 20.3. 3h
- 27.3. 3h
- 7.4. 3h
- 15.5. 2h
- 17.5. tentti
Completion alternatives
-
Practical training and working life cooperation
-
International connections
-
Further information
The course includes clinical training
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Ei osallistu verkkotyöskentelyyn eikä ryhmätehtävien tekemiseen. Tuotoksissa ei ole käytetty oheismateriaalia.
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija osaa tunnistaa ja nimetä sosiaali- ja terveyspalvelujärjestelmän käsitteitä. Soveltaminen heikohkoa. Lähteitä on käytetty minimi määrän.
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija jäsentää, arvioi ja soveltaa opintojaksoon liittyviä käsitteitä ja ilmiöitä sujuvasti. Lähteiden käyttö sujuvaa ja monipuolista.
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelijan osaaminen on laaja-alaista ja edellä esitettyihin arviointikriteerien lisäksi hän osoittaa kehittävää otetta opintojakson ilmiöihin liittyen.
Aktiivinen ote verkkotyöskentelyyn ja keskusteluihin. Osaa pohtia ilmiöitä monipuolisesti. Toimii ryhmän oppimista tukevasti. Oheismateriaalia on käytetty laajasti ja analyyttisesti.