Skip to main content

Operation and Management in Laboratory, Part I (3 cr)

Code: 7B00BJ06-3004

General information


Enrolment period
09.01.2017 - 20.03.2017
Registration for the implementation has ended.
Timing
06.03.2017 - 31.05.2017
Implementation has ended.
Credits
3 cr
Local portion
3 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Biomedical Laboratory Science
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 32
Degree programmes
Degree Programme in Biomedical Laboratory Science
Teachers
Kirsi Mansikkamäki
Helena Virikko
Person in charge
Kirsi Mansikkamäki
Small groups
32 (Size: 0 . Open UAS : 0.)
Small groups
32
Course
7B00BJ06

Objectives (course unit)

Student is able to
- know the structure and essence of public administration
- know the Finnish health care system and its objectives and the legislation related to health care and health care professionals
- know different forms of group communication, such as meetings and negotiations, and master the tasks related to different roles (chair, secretary, negotiator, participant etc.)
- work in different group communication situations and express their own view taking into account other participants’ diverse starting points and data protection

Content (course unit)

Administration of the state and municipalities and their roles in health care
Sectors of the health care system: primary health care, special health care, and private health care and financing of health care
Laws regulating health care: Health Care Act, Act on Specialized Medical Care, Mental Health Act, Act on the Status and Rights of Patients, Personal Data Act, Act on Health Care Professionals, legislation on private health care and treatment injuries
Personal communications image, group dynamics, culture
Professional interaction
Group communication skills and communication situations in working life

Location and time

-

Exam schedules

Ryhmätentti 17.5.17
Uusintakokeesta sovitaan erikseen.

Evaluation methods and criteria

Osallistuminen verkkotyöskentelyyn. Tiimitehtävien tekeminen tabulassa.
Opintojaksoon kuuluvien tehtävien suorittaminen. Keskustelu tiimissä tabulassa.
Numeerisesti arvioitava tentti; 50% arvosanasta. Tiimin syklien (4kpl) tuotosten ja keskusteluiden numeerinen arviointi, joista muodostetaan keskiarvo joka on 50% toteutuksen kokonaisarvosanasta.

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Tuntiopetus koko ryhmälle. Verkkomateriaalit. Tiimityöskentely ja keskustelut verkossa. Itsenäinen opiskelu. Ennakkoon luettava materiaali. Tentti.

Learning materials

Esim.
Sosiaalihuollon tila ja tulevaisuus. 2014. Riitta Haverinen, Marjo Kuronen ja Tarja Pösö (toim.) Vastapaino.
Terveydenhuollon muutokset. 2015 Mikko Niemelä, Lauri Kokkinen, Jutta Pulkki, Arttu Saarinen, Liina-Kaisa Tynkkynen (toim.)
Artikkelit

Student workload

3 op - toteutuu 9 viikon aikana + tentti
3 x 27h = 81h

Content scheduling

Lukujärjestykseen on merkitty toteutukselle tunnit + tentti

- 10.3. 2h
- 20.3. 3h
- 27.3. 3h
- 7.4. 3h
- 15.5. 2h
- 17.5. tentti

Completion alternatives

-

Practical training and working life cooperation

-

International connections

-

Further information

The course includes clinical training

Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Ei osallistu verkkotyöskentelyyn eikä ryhmätehtävien tekemiseen. Tuotoksissa ei ole käytetty oheismateriaalia.

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija osaa tunnistaa ja nimetä sosiaali- ja terveyspalvelujärjestelmän käsitteitä. Soveltaminen heikohkoa. Lähteitä on käytetty minimi määrän.

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija jäsentää, arvioi ja soveltaa opintojaksoon liittyviä käsitteitä ja ilmiöitä sujuvasti. Lähteiden käyttö sujuvaa ja monipuolista.

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelijan osaaminen on laaja-alaista ja edellä esitettyihin arviointikriteerien lisäksi hän osoittaa kehittävää otetta opintojakson ilmiöihin liittyen.
Aktiivinen ote verkkotyöskentelyyn ja keskusteluihin. Osaa pohtia ilmiöitä monipuolisesti. Toimii ryhmän oppimista tukevasti. Oheismateriaalia on käytetty laajasti ja analyyttisesti.

Go back to top of page