Applied Exercises 2 (4cr)
Code: 2X00BU36-3002
General information
- Enrolment period
- 13.06.2016 - 07.09.2016
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 08.09.2016 - 22.12.2016
- Implementation has ended.
- Credits
- 4 cr
- RDI portion
- 3 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Music
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 3 - 50
- Degree programmes
- Degree Programme in Music, students who began in 2013 or earlier
- Teachers
- Anne Nietosvaara
- Course
- 2X00BU36
Objectives (course unit)
Students have strengthened their skills to implement various types of community services.
Students have learning and work community and ethical skills.
Content (course unit)
- planning and implementation of various types of services as a cantor, organist, liturgist, member of the choir, lead singer etc.
- making and implementing small-scale compositions and arrangements as a cantor and the conducting them ( motets, psalms, response hymns, organ or other instrument music)
- musical services
- live-mass at a congregation
- improvisation of works of larger scale
- accompaniments with various styles
- using databases
- reading and researching professional literature
Students are able to
- assess and improve their skills and learning skills
- take a critical approach to information acquisition and the retrival of it
- take responsibility of the group's learning and its sharing the knowledge
- take responsibility of their own actions and the consequences of them
- follow the principles of work ethics in the field
- work as a member of a work community and contribute to its wellbeing
- communicate fluently and efficiently in the interaction situations of work life
- utilize IT technology in the work duties in the own field
Prerequisites (course unit)
Applied Exercises 1
Exam schedules
Sovitaan erikseen
Assessment methods and criteria
Arvioidaan seuraavat valmistetut suoritukset, joissa opiskelija toimii messumusiikin valmistelijana, kanttorina ja/tai urkurina sekä kuoronjohtajana:
messu+kuoro
musiikkimessu
live-messu
Assessment scale
0-5
Teaching methods
lähiopetus, harjoitukset kuoron kanssa, sävellykset ja sovitukset messuihin
Learning materials
messun liturginen musiikkimateriaali, virret sekä muu kirkon toimituksiin soveltuva musiikki
Student workload
Itsenäinen työskentely 60tuntia, 48 kontaktituntia
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija ei selviydy näytemessujen toteuttamisesta jollakin osa-alueilla (laulu, urkujensoitto, musiikinjohto)siten, että tilaisuus jatkuisi keskeytyksettä ja että muut messun toteuttajat voisivat hoitaa oman osuutensa ilman suuria ongelmia. Tehtävien valmistaminen tai messun toteutus jää kesken tai katkeilee.
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija osoittaa vain hyvin heikkoa osaamista messun eri osa-alueilla(laulu, urkujensoitto, kuoronjohto), jotka ovat työelämässä kanttorin vastuulla. Selviytyminen soveltavien harjoitusten näytemessuista on hyvin epävarmaa.
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Oppilas pystyy soveltamaan messun kulussa hyvin oppimaansa. Hän työskentelee oma-aloitteisesti ja palauttaa valmistettavat tehtävät ajoissa sekä suhtautuu aktiivisesti messun valmistamiseen liittyviin harjoituksiin, teosvalintoihin yms. Opiskelija osoittaa hyvää teknistä ja musiikillista soolo-, säestys- ja musiikinjohtotehtävien hallintaa.
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija on saavuttanut erinomaisesti messumusiikin vaatimat taidot ja soveltaa niitä rikkaasti ja luovasti käytännön messun vetämisessä. Hän valmistaa innolla ja taidokkaasti, improvisaatioita, sovituksia ja/tai omia sävellyksiä, sooloja sekä mahdollisesti erityismessuja niiden erityisluonteen huomioonottaen. Toimii sosiaalisesti ryhmien kanssa. Seurakunnan virsilaulun johtaminen eri tavoin on erinomaista.