Skip to main content

Nursing Administration (4 cr)

Code: 7K00BK27-3006

General information


Enrolment period
30.11.2015 - 10.01.2016
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.01.2016 - 31.05.2016
Implementation has ended.
Credits
4 cr
Local portion
4 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Nursing
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 35
Degree programmes
Degree Programme in Nursing and Health Care, Nursing
Teachers
Ulla Markkanen
Marjo Räsänen
Person in charge
Susanna Seitsamo
Course
7K00BK27

Objectives (course unit)

The student
-is able to understand the entirety of management;
-identifies the key interdisciplinary skills and knows how to act accordingly;
-is able to participate in projects in collaboration with other professionals.

Content (course unit)

strategic planning, implementation and evaluation
-quality, safety and effectiveness
-culture of work society
-projects

Exam schedules

Johtaminen: Yksilötehtävien painotus 50% ja ryhmätehtävän painotus 50%, sisältäen kummassakin vertaisarvioijana toimimisen ja seminaari-aktiivisuuden
4 h orientaatio
12 h seminaarit
18 tuntia itsenäinen työskentely ja 20 tuntia työskentely ryhmässä
Yht. 54 tuntia

Evaluation methods and criteria

Johtaminen: Opiskelija suorittaa verkkokurssilla annetut yksilötehtävät ( 2 kpl) sekä ryhmä- tai parityönä annetun tehtävän noudattaen sovittua aikatalua. Lisäksi opiskelija osallistuu kahteen seminaariin sekä omalla esityksellä yksilötyöstä ja palauttaa tekemänsä CV:n verkkokurssille. Lisäksi hän osallistuu ryhmän esitykseen ryhmätyöstä että toimii aktiivisesti seminaarissa osallistujana ja vertaisarvioijana sovituissa kohdin.

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Johtaminen: Yhteistoiminnallisella oppimisella ryhmien ja / tai parien muodostaminen sekä oppimisen arviointikriteerien täydentämien , orientoituminen verkkokurssiin (2x 2h) ja kurssin suorittaminen verkko-opetusmateriaalin avulla. Ryhmä- ja /tai parityöskentely, itsenäinen työskentely, seminaarit ( 2 kpl) vertaisarvioinnin hyväksikäyttäminen

Learning materials

Johtaminen:Ajankohtaiset lait, tutkimukset, artikkelit ja verkkokurssille koottu ja yhteistoiminnallisen oppimisen keinoin tuotettava materiaali sekä opiskelijoiden tehtävien tuotoksena syntynyt materiaali.

Student workload

Johtaminen:8.2.2016 Orientaatio, ryhmien ja/ tai parien muodostaminen ja täydentävien arviointikriteerien laatiminen,15.2.2016 Oppimisen prosessin arviointi ja orientaatio harjoittelun tehtävään ja sopiminen seminaaripäivien järjestelyistä.
18.5.2016 klo 10.15-15.45 Seminaari ( läsnäolovelvoite)
19.5.2016 klo 10.15-15.45 Seminaari ( läsnäolovelvoite)
Hanketyöskentely 2op:
2op = 54 t opiskelijan työtä. Osa ajasta menee suunnitteluun, aiheeseen perehtymiseen, neuvotteluihin, puhelinkeskusteluihin, sähköpostitteluun, matkoihin, raportin ja itsearvioinnin kirjoittamiseen ym. Hankkeessa lähityöskentelyä on 16 tuntia.

Completion alternatives

-

Practical training and working life cooperation

Oman harjoittelun kautta aiheeseen perehtyminen jakson aikana

Further information

Johtaminen:Pääoppikirja: Laaksonen, Niskanen, Ollilla (2012) : Lähijohtamisen perusteet terveydenhuollossa, ( ei sivuja 48-61 ja 255-283 )Hanketyöskentely:
Hanketyöskentelyn tavoitteet:
-Opiskelija tuntee projektityöskentelyn yleiset periaatteet ja osaa soveltaa niitä omaan hankkeeseensa.
-Opiskelija harjaantuu yhteistyö- ja viestintätaidoissa työskennellessään eri sidosryhmien kanssa.
-Opiskelija osaa toimia yhteistyössä eri palvelutuottajien kanssa.
Hankkeet toteutetaan pienryhmittäin (4-5-6 opiskelijaa). Ryhmään valitaan projektipäällikkö (pp) ja projektisihteeri (s) ja muita töitä jaetaan. Projektipäällikkö vastaa projektin etenemisestä, sopii eri tahojen kanssa aikatauluista ja sihteeri pitää muistiota sovituista asioista. Ryhmä pitää suunnittelupalavereja keskenään.
Raportti kirjoitetaan yhdessä raportointiohjeen ja kirjallisen raportoinnin ohjeen mukaan (lähteet myös tekstiin). Raportin palautetaan ohjaavalle opettajalle. Yksi raportti ryhmältä, mutta jokaiselta osallistujalta henkilökohtainen itsearviointi ja ajankäytön seurantaraportti.

Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Johtaminen: Opiskelija ei toimi ohjeiden mukaan eikä noudata sovittuja aikatauluja . Opiskelija ei hallitse k.o. teema-alueen peruskäsitteitä - ja tietoja

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Johtaminen: Opiskelija hallitsee alueen peruskäsitteet ja tiedot sekä antaa oman panoksensa ryhmässä tehtäviin tuotoksiin. Opiskelija noudattaa annettuja aikatauluja.

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Johtaminen: Opiskelija osaa analysoida ja esittää perusteltuja ja kriittisiä näkemyksiä aihealueesta ja osaa soveltaa teoriatietoa käytäntöön. Opiskelija toimii ryhmässä tuoden esiin omaa näkemystään ja kokemuksiaan asiasta ja antaa kannustavaa palautetta toimiessaan vertaisarvioijana

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Johtaminen: Opiskelija osoittaa kykyä esittää perusteluja, kriittisiä näkemyksiä ja osaa problematisoida hoitotyön johtamisen käytäntöjä omien kokemuksiensa kautta. Opiskelija kykenee soveltamaan teoriatietoja perustellusti ja osoittaa oivalluskykyä. Opiskelija tunnistaa omat kehittymistarpeensa ja osaa arvioida rakentavasti myös muiden kehittymistä ja tuotoksia k.o alueella.

Go back to top of page