Skip to main content

Pedagogical Approaches (4cr)

Code: 1L00BQ56-3033

General information


Enrolment period
02.07.2015 - 31.12.2016
Registration for the implementation has ended.
Timing
07.01.2016 - 12.05.2016
Implementation has ended.
Credits
4 cr
Virtual portion
2 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Professional Teacher Education
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Professional Teacher Education
Teachers
Leena Mäkelä
Person in charge
Leena Mäkelä
Course
1L00BQ56

Objectives (course unit)

Opettajaopiskelija

- antaa esimerkkejä erilaisten pedagogisten ratkaisujen sekä opetuksen, ohjaamisen ja arvioinnin menetelmien käytöstä ja toimivuudesta
- nimeää ja kuvailee erilaisia opetus- ja oppimisjärjestelyjä sekä arvioi ja vertailee niiden tarkoituksenmukaisuutta
- kuvaa keskeisiä oppimiseen ja ohjaamiseen liittyviä teoreettisia lähestymistapoja ja käyttää niiden peruskäsitteitä
- arvioi ja perustelee, minkälaisille pedagogisille ratkaisuille oma toiminta perustuu.

Content (course unit)

Ydinkysymyksiä

- Mitä ovat keskeiset pedagogiset ratkaisut omalla koulutusalalla ja miten niitä tulisi kehittää?
- Miten pedagoginen ratkaisu ja opiskelijoiden monenlaisuus vaikuttaa tavoitteiden asetteluun, menetelmien ja sisältöjen valintaan ja arviointiin?
- Miten oma opetusalue liittyy opetussuunnitelman kokonaisuuteen?
- Minkälaisia mahdollisuuksia tieto- ja viestintäteknologia ja sosiaalinen media tarjoavat opettajan työhön?

Assessment methods and criteria

Arviointikriteerit OK2 arviointikriteerit TAOK OPS 2015 s.35
Keskeiset arviointitavat: formatiivinen arviointi, itsearviointi ja vertaisarviointi.

Assessment scale

Pass/Fail

Teaching methods

Itsenäistä ja pienryhmissä tapahtuvaa työskentelyä ja esityksiä lähipäivinä, muissa pienryhmätapaamisissa ja verkkotyöskentelyssä (Tabula, blogi, FB ja muut verkkotyökalut).

Learning materials

- OK2 Kirjallisuus ja muu kirjallisuus blogissa
- Luentomateriaali
- Omavalintainen kirjallisuus
- Tabulan linkit (työkalut, tekijänoikeudet)

Student workload

OJ laajuus 4 op.

Content scheduling

- Opintojakso aloitetaan ja tehtävä esitellään 13/1 lähipäivässä.
- Pienryhmissä toteutetut ankkuritehtävät esitellään 20/4.
- Opintojaksoon sisältyy ryhmänohjaajan ja opiskelijoiden esityksiä pedagogisista lähestymistavoista. Ohjelma Tabulassa.

Completion alternatives

Työnjako sovitaan pienryhmässä.

Further information

Liitetään myös ankkurikysymykseen: Millaista on ohjaava opettaminen ja miten opettajuus rakentuu nyt ja tulevaisuudessa? Ankkuritehtävän tekemistä ohjaa opintokokonaisuuden 2 arviointitaulukko (s. 35), jonka valossa kysytään: miten tämä tehtävä tulisi muotoilla ja toteuttaa, jotta osallistujien osaaminen kehittyisi integroituneen osaamisen suunta

Go back to top of page