Pedagogical Approaches (4cr)
Code: 1L00BQ56-3033
General information
- Enrolment period
- 02.07.2015 - 31.12.2016
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 07.01.2016 - 12.05.2016
- Implementation has ended.
- Credits
- 4 cr
- Virtual portion
- 2 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Professional Teacher Education
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Professional Teacher Education
Objectives (course unit)
Opettajaopiskelija
- antaa esimerkkejä erilaisten pedagogisten ratkaisujen sekä opetuksen, ohjaamisen ja arvioinnin menetelmien käytöstä ja toimivuudesta
- nimeää ja kuvailee erilaisia opetus- ja oppimisjärjestelyjä sekä arvioi ja vertailee niiden tarkoituksenmukaisuutta
- kuvaa keskeisiä oppimiseen ja ohjaamiseen liittyviä teoreettisia lähestymistapoja ja käyttää niiden peruskäsitteitä
- arvioi ja perustelee, minkälaisille pedagogisille ratkaisuille oma toiminta perustuu.
Content (course unit)
Ydinkysymyksiä
- Mitä ovat keskeiset pedagogiset ratkaisut omalla koulutusalalla ja miten niitä tulisi kehittää?
- Miten pedagoginen ratkaisu ja opiskelijoiden monenlaisuus vaikuttaa tavoitteiden asetteluun, menetelmien ja sisältöjen valintaan ja arviointiin?
- Miten oma opetusalue liittyy opetussuunnitelman kokonaisuuteen?
- Minkälaisia mahdollisuuksia tieto- ja viestintäteknologia ja sosiaalinen media tarjoavat opettajan työhön?
Assessment methods and criteria
Arviointikriteerit OK2 arviointikriteerit TAOK OPS 2015 s.35
Keskeiset arviointitavat: formatiivinen arviointi, itsearviointi ja vertaisarviointi.
Assessment scale
Pass/Fail
Teaching methods
Itsenäistä ja pienryhmissä tapahtuvaa työskentelyä ja esityksiä lähipäivinä, muissa pienryhmätapaamisissa ja verkkotyöskentelyssä (Tabula, blogi, FB ja muut verkkotyökalut).
Learning materials
- OK2 Kirjallisuus ja muu kirjallisuus blogissa
- Luentomateriaali
- Omavalintainen kirjallisuus
- Tabulan linkit (työkalut, tekijänoikeudet)
Student workload
OJ laajuus 4 op.
Content scheduling
- Opintojakso aloitetaan ja tehtävä esitellään 13/1 lähipäivässä.
- Pienryhmissä toteutetut ankkuritehtävät esitellään 20/4.
- Opintojaksoon sisältyy ryhmänohjaajan ja opiskelijoiden esityksiä pedagogisista lähestymistavoista. Ohjelma Tabulassa.
Completion alternatives
Työnjako sovitaan pienryhmässä.
Further information
Liitetään myös ankkurikysymykseen: Millaista on ohjaava opettaminen ja miten opettajuus rakentuu nyt ja tulevaisuudessa? Ankkuritehtävän tekemistä ohjaa opintokokonaisuuden 2 arviointitaulukko (s. 35), jonka valossa kysytään: miten tämä tehtävä tulisi muotoilla ja toteuttaa, jotta osallistujien osaaminen kehittyisi integroituneen osaamisen suunta