Development of Teaching 1 (3cr)
Code: X111A7-10-3003
General information
- Enrolment period
- 02.07.2015 - 10.09.2015
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.10.2015 - 28.01.2016
- Implementation has ended.
- Credits
- 3 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Music
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 6 - 30
- Degree programmes
- Degree Programme in Music, students who began in 2013 or earlier
Content (course unit)
Type of course
Compulsory
Level of course
Professional studies
Objective of course
Students have accrued knowledge and skills through research on teaching. They understand scientific information as part of their professional skills and have a positive attitude to research; they have the ability to read studies and understand the findings of research. Students are informed on the ethical demands on research and take these into account. They summarise their earlier learning process into a development report. They understand the ethical questions concerning teaching and are able to assess the development of their own education philosophy during their studies.
Course contents
- introduction to research-oriented working method, foundations of research
- introduction to philosophical thinking
- ethics of the teacher
- special learning needs and the challenges of a multi-cultures environment
- equality and unrestrictedness of learning
Teaching methods
Contact teaching, individual and group assignments, written assignments, independent work and possible excursions, lectures, discussion and demonstrations.
Assessment methods
Self-evaluation, peer review and assessment by teacher. Participation, portfolios.
Prerequisites
X111A5-8 Teaching of music 1
Recommended / Required reading
Will be defined during the course
Name of lecturer
Senior lecturer Mirja Kopra
Year of study
4
Semester
Autumn - spring
Language of instruction
Finnish
Exam schedules
Viimeisenä lähipäivänä koohti ja arviointi
Assessment methods and criteria
Itse-ja vertaisarviointi sekä opettajan arviointi arvosanalla hyväksytty/hylätty
Osallistujamerkinnät, työskentely lähijaksoilla (7 kertaa), työskentely Tabulassa ja ennakkotehtävien/muiden sovittujen oppimistehtävien tekeminen.
Assessment scale
Pass/Fail
Teaching methods
Lähiopetus, yksilö- ja ryhmätyöt, kirjalliset tehtävät ja mahdolliset tutustumiskäynnit, itsenäinen työskentely, luennot, keskustelut ja demonstraatiot
Learning materials
Pedagogiikkaa käsittelevä kirjallisuus sekä opintojakson tavoitteita tukeva kirjallisuus ja tutkimusartikkelit
Student workload
Opintojakso sisältää sekä yhteisen että itsenäisen työskentelyn (3 op)
Content scheduling
Seitsemän lähiopetuskertaa (à 4x45 min) syyskuun 2014 ja tammikuun 2015 aikana. Muutoin itsenäistä työskentelyä hyödyntäen teoreettista tietoa sekä omista opetustunneista/havainnoinneista ja niiden reflektoinneista saatavaa kokemuksellista tietoa
Completion alternatives
Neuvotellaan opettajan kanssa
Practical training and working life cooperation
Työelämän toiminta- ja oppimisympäristöissä saadut kokemukset voivat toimia virikkeinä sisältöjen suuntaamisessa. Aitojen työelämäongelmien pohtiminen ja ratkaisujen etsiminen lähijaksoilla. Näin opintojaksolla on kiinteä yhteys opintojaksoon Ohjattu havainnointi ja portfolio 4.
International connections
Mahdollinen opiskelijavaihto