Research and Development Project (10 cr)
Code: 3H-311-3009
General information
- Enrolment period
- 30.11.2015 - 10.01.2016
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.01.2016 - 20.05.2016
- Implementation has ended.
- Credits
- 10 cr
- Local portion
- 8 cr
- Virtual portion
- 2 cr
- RDI portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Business Administration
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Business Administration
- Teachers
- Tuula Andersson
- Jarmo Koivuniemi
- Jarmo Pösö
- Mika Boedeker
- Petteri Vilén
- Person in charge
- Mika Boedeker
- Small groups
- Ryhmä A (Size: 0 . Open UAS : 0.)
- Ryhmä B (Size: 0 . Open UAS : 0.)
- Small groups
- Ryhmä A
- Ryhmä B
- Course
- 3H-311
Objectives (course unit)
Students learn the basics of working life oriented research and development projects and research methods.
After completing the course students will be able to
- carry out practical research projects
- apply project management methods also in other projects
PROJECT MANAGEMENT
Students will be able to
- make project plans
- plan the schedule, resources and budget for projects
- apply the basics of Microsoft Project software
- carry out, manage and update projects
- prepare final project reports
RESEARCH BASICS
Students will be able to
- set research problems
- search for basic information for research
- make research plans
- select a suitable type of research
- select a suitable data collection method
- form adequate questions and other measures needed
- apply research evaluation criteria
- apply ethical and juridical criteria in the research process
QUALITATIVE RESEARCH
Students will
- be able to analyse qualitative textual data
- know the principles of case and action research
QUANTITATIVE RESEARCH
Students will
- know the principles of quantitative data collection
- be able to prepare data matrixes on quantitative data
- be able to describe distributions and study differences between groups and relations between variables
- be able to interpret statistical results and describe the principles of statistical reasoning
- be able to make use of statistical software
Content (course unit)
What is considered as research?
What is a project?
How is research carried out as a project?
Prerequisites (course unit)
1. year studies or similar skills and knowledge.
Exam schedules
Ilmoitetaan erikseen kunkin osan opetuksen yhteydessä. Uusintatentit Liiketoiminta ja palvelut -yksikön yleisinä tenttipäivinä.
Evaluation methods and criteria
Päiväkirja, tentti, ryhmätentti, harjoitukset, harjoitustyö.
Osien painotettu keskiarvo; kaikki osat suoritettava hyväksyttävästi.
Teaching methods
Lähiopetus
Harjoitukset
Päiväkirjatyöskentely (esim. oppimispäiväkirja, projektipäiväkirja)
Tentti
Ryhmätentti
Projektityöskentely
Harjoitustyö
Learning materials
Tutkimustyön perusteet: Mäntyneva, Heinonen & Wrange - Markkinointitutkimus.
Projektinhallinta: Pelin - Projektinhallinnan käsikirja (soveltuvin osin, useita painoksia).
Määrällinen tutkimus: Heikkilä - Tilastollinen tutkimus.
Laadullinen tutkimus: Tuomi & Sarajärvi - Laadullinen tutkimus ja sisällönanalyysi (valitut osat).
Kussakin osassa muu ilmoitettava tai jaettava materiaali.
Student workload
Lähiopetus ja -ohjaus n. 100 h. Opiskelijan itsenäinen työ n. 167 h.
Content scheduling
Toteutus kestää 2 periodia (16 viikkoa).
Tutkimustyön perusteet: vkot 2-6.
Projektinhallinta: vkot 3-11.
Määrällinen tutkimus: vkot 2-11.
Laadullinen tutkimus: vkot 7-10.
Käytännön tutkimusprojekti: vkot 2-18.
Completion alternatives
Sovittava erikseen.
Practical training and working life cooperation
Tutkimusaiheet työelämän toimeksiantoja.
Further information
Osien painotettu keskiarvo; kaikki osat suoritettava hyväksyttävästi.
Arviointi ja osien painot:
Tutkimustyön perusteet: hylätty/suoritettu.
Projektinhallinta: 0-5; paino 0,3.
Määrällinen tutkimus: 0-5; paino 0,3.
Laadullinen tutkimus: hylätty/suoritettu.
Käytännön tutkimusprojekti: 0-5; paino 0,4.
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija ei tunnista eikä osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ei läpäise tenttiä ja/tai ei toimita vaadittuja muita suorituksia vähintään tyydyttävällä tasolla. Opiskelija ei kykene toteuttamaan käytännön tutkimusprojektia.
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja siten, että hän kykenee ohjatusti toteuttamaan käytännön tutkimusprojektin.
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelija osaa pääasiassa itsenäisesti toteuttaa käytännön tutkimusprojektin.
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti. Opiskelijalla on erittäin hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa ja opiskelija osaa itsenäisesti toteuttaa käytännön tutkimusprojektin.