Skip to main content

Business Communication in Swedish (2cr)

Code: 3H00HC32-3002

General information


Enrolment period
24.11.2025 - 13.01.2026
Registration for the implementation has begun.
Timing
14.01.2026 - 18.02.2026
The implementation has not yet started.
Credits
2 cr
Virtual portion
2 cr
Mode of delivery
Online learning
Unit
TAMK Languages and Communication
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Bachelor's Degree Programme in International Business
Degree Programme in Business Administration
Teachers
Sari Hanska
Person in charge
Sari Hanska
Course
3H00HC32

Objectives (course unit)

The aim of the course is for students to develop their written communication skills in Swedish for work and business, and to be able to cope with different language situations in their field.
On completion of the course, the student will
- can communicate in writing in a variety of work and business situations
- be able to apply key vocabulary and phrases in practice
- master the structure of a written text
- be able to use different channels and communication opportunities offered by digitalisation and technology when producing texts.

Content (course unit)

The content of the section is as follows:
- email communication
- communication related to the buying and selling process (enquiry, request for quotation, offer, order, delivery, payment, complaint)
- Memos

Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)

The text produced by the student contains ambiguities and difficult-to-interpret passages that make it difficult to understand. The student's vocabulary, grammar and spelling are imprecise and essential elements may be missing from the text. The student needs further guidance and support in producing the text. The student passes the learning tasks.

Assessment criteria, good (3-4) (course unit)

The text produced by the student is largely relevant and convincing, although there may be some individual ambiguities. The student writes clearly and uses a wide range of vocabulary, but there may be grammatical, word choice and spelling errors. The student is able to use written sources to help him/her. The student performs well in learning tasks.

Assessment criteria, excellent (5) (course unit)

The text produced by the student is easy to understand, has a logical structure and contains all the necessary information. The student uses a wide and varied vocabulary, grammar and spelling are almost flawless. The student's written expression is professional. The student is able to use written sources effectively. Excellent performance in learning tasks.

Location and time

Zoom-opetus:

ke 14.1.2026 klo 08.30 - 10.45
ke 21.1.2026 klo 08.30 - 10.45
ke 28.1.2026 klo 08.30 - 10.45
ke 4.2.2026 klo 08.30 - 10.45
ke 11.2.2026 klo 08.30 - 10.45
ke 18.2.2026 klo 08.30 - 10.45

Exam schedules

Kirjallinen tentti Examissa viikoilla 8 - 11 (sisältää myös uusinnat).

Assessment methods and criteria

Exam-tentti (100 % arvosanasta), pakolliset harjoitustehtävät (S-merkintä).

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Ohjatut online-harjoitukset Zoomissa: opiskelijat tuottavat liikeviestinnän tekstejä esimerkkitilanteiden pohjalta.
Sanasto- ja fraasiharjoitukset, täydennystehtävät, monivalinnat, tekstien täydentäminen, kääntäminen. Mallitekstit ja analyysiharjoitukset: opiskelijat vertaavat omia tuotoksiaan malliteksteihin ja pohtivat rakenne-, tyyli- ja sanastovalintoja.

Learning materials

Kirja: Hanska Sari, Keränen Marit, Lehtoviita Kirsi, Pirttilä Mia: Gå med vinst! (Edita tai Sanoma Pro), vuoden 2022 painos. Kirjaa löytyy myös maksullisena digikirjana: https://tuotteet.sanomapro.fi/bu610497-ga-med-vinst-digikirja.html

Lisäksi opettajan materiaali Moodlessa.

Student workload

2 op vastaa 54 h opiskelijan työtä: Zoom-opetusta on 18 h, opiskelijan itsenäistä opiskelua 36 h.

Content scheduling

Opetusta on 3. periodilla 2026.

Completion alternatives

-

Practical training and working life cooperation

-

International connections

-

Further information

Esitiedot: lukioruotsi tai vastaavat tiedot.
---

Toteutuksen linjaus tekoälyn käytöstä opiskelussa

Mikäli opiskelija käyttää sallitusti oppimistehtävissään tekoälytyökalu(j)a apunaan, on hänen viitattava käyttämiinsä tekoälyihin ja toimitettava käyttämänsä syötteet (promptit) tehtävävastauksiensa yhteydessä. Mikäli opiskelija esittää tekoälyn tuottamat tulokset ominaan ilman viitteitä, lähteitä ja/tai syötteitä, opettaja voi olla hyväksymättä tuotosta tai vaatia sen tekemistä uudelleen. Opettajalla on oikeus kysyä opiskelijalta, onko hän mahdollisesti käyttänyt tekoälyä oppimistehtävässään.

Go back to top of page