Business Communication in Swedish (2cr)
Code: 3H00HC32-3002
General information
- Enrolment period
- 24.11.2025 - 13.01.2026
- Registration for the implementation has begun.
- Timing
- 14.01.2026 - 18.02.2026
- The implementation has not yet started.
- Credits
- 2 cr
- Virtual portion
- 2 cr
- Mode of delivery
- Online learning
- Unit
- TAMK Languages and Communication
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Bachelor's Degree Programme in International Business
- Degree Programme in Business Administration
Objectives (course unit)
The aim of the course is for students to develop their written communication skills in Swedish for work and business, and to be able to cope with different language situations in their field.
On completion of the course, the student will
- can communicate in writing in a variety of work and business situations
- be able to apply key vocabulary and phrases in practice
- master the structure of a written text
- be able to use different channels and communication opportunities offered by digitalisation and technology when producing texts.
Content (course unit)
The content of the section is as follows:
- email communication
- communication related to the buying and selling process (enquiry, request for quotation, offer, order, delivery, payment, complaint)
- Memos
Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)
The text produced by the student contains ambiguities and difficult-to-interpret passages that make it difficult to understand. The student's vocabulary, grammar and spelling are imprecise and essential elements may be missing from the text. The student needs further guidance and support in producing the text. The student passes the learning tasks.
Assessment criteria, good (3-4) (course unit)
The text produced by the student is largely relevant and convincing, although there may be some individual ambiguities. The student writes clearly and uses a wide range of vocabulary, but there may be grammatical, word choice and spelling errors. The student is able to use written sources to help him/her. The student performs well in learning tasks.
Assessment criteria, excellent (5) (course unit)
The text produced by the student is easy to understand, has a logical structure and contains all the necessary information. The student uses a wide and varied vocabulary, grammar and spelling are almost flawless. The student's written expression is professional. The student is able to use written sources effectively. Excellent performance in learning tasks.
Location and time
Zoom-opetus:
ke 14.1.2026 klo 08.30 - 10.45
ke 21.1.2026 klo 08.30 - 10.45
ke 28.1.2026 klo 08.30 - 10.45
ke 4.2.2026 klo 08.30 - 10.45
ke 11.2.2026 klo 08.30 - 10.45
ke 18.2.2026 klo 08.30 - 10.45
Exam schedules
Kirjallinen tentti Examissa viikoilla 8 - 11 (sisältää myös uusinnat).
Assessment methods and criteria
Exam-tentti (100 % arvosanasta), pakolliset harjoitustehtävät (S-merkintä).
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Ohjatut online-harjoitukset Zoomissa: opiskelijat tuottavat liikeviestinnän tekstejä esimerkkitilanteiden pohjalta.
Sanasto- ja fraasiharjoitukset, täydennystehtävät, monivalinnat, tekstien täydentäminen, kääntäminen. Mallitekstit ja analyysiharjoitukset: opiskelijat vertaavat omia tuotoksiaan malliteksteihin ja pohtivat rakenne-, tyyli- ja sanastovalintoja.
Learning materials
Kirja: Hanska Sari, Keränen Marit, Lehtoviita Kirsi, Pirttilä Mia: Gå med vinst! (Edita tai Sanoma Pro), vuoden 2022 painos. Kirjaa löytyy myös maksullisena digikirjana: https://tuotteet.sanomapro.fi/bu610497-ga-med-vinst-digikirja.html
Lisäksi opettajan materiaali Moodlessa.
Student workload
2 op vastaa 54 h opiskelijan työtä: Zoom-opetusta on 18 h, opiskelijan itsenäistä opiskelua 36 h.
Content scheduling
Opetusta on 3. periodilla 2026.
Completion alternatives
-
Practical training and working life cooperation
-
International connections
-
Further information
Esitiedot: lukioruotsi tai vastaavat tiedot.
---
Toteutuksen linjaus tekoälyn käytöstä opiskelussa
Mikäli opiskelija käyttää sallitusti oppimistehtävissään tekoälytyökalu(j)a apunaan, on hänen viitattava käyttämiinsä tekoälyihin ja toimitettava käyttämänsä syötteet (promptit) tehtävävastauksiensa yhteydessä. Mikäli opiskelija esittää tekoälyn tuottamat tulokset ominaan ilman viitteitä, lähteitä ja/tai syötteitä, opettaja voi olla hyväksymättä tuotosta tai vaatia sen tekemistä uudelleen. Opettajalla on oikeus kysyä opiskelijalta, onko hän mahdollisesti käyttänyt tekoälyä oppimistehtävässään.