Me as Superior (5cr)
Code: 3H00GL17-3007
General information
- Enrolment period
- 24.11.2025 - 04.01.2026
- Registration for introductions has not started yet.
- Timing
- 12.01.2026 - 20.02.2026
- The implementation has not yet started.
- Credits
- 5 cr
- RDI portion
- 3 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Business Administration
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 45
- Degree programmes
- Degree Programme in Business Administration
Objectives (course unit)
During the course, students delve into their own strengths and areas of development as superior and develop their own superior identity and interaction skills.
Students:
- are able to identify their own strengths and areas of development as a superior
- are able to set goals and plan for their own development
- understand the importance of interaction skills in superior work.
Content (course unit)
How can I grow and develop into a skilled foreman?
How can superior interaction skills develop?
How do I lead myself?
Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)
The student recognizes their own strengths and areas of development as a superior and understands the importance of interaction in the work community and superior work.
Assessment criteria, good (3-4) (course unit)
Students are able to lead themselves and their work community and are able to set goals for their own development.
The student is able to inspire, motivate and commit the personnel to work in accordance with the goals of the work community by utilizing group interaction.
Assessment criteria, excellent (5) (course unit)
Students are able to analyze and develop measures to develop their own leadership. Students identify issues related to their own professional identity and self-image and are able to develop them. They are able to plan and find diverse solutions for developing interaction, promoting a healthy work community. The student is able to apply leadership models and practices that are suitable for him/herself in a diverse manner. They understand the importance of self-management and self-awareness in superiorl work and are able to develop the skills in question.
Location and time
Lähitapaamiset TAMKilla lukujärjestyksen mukaan välillä 12.1. - 16.2.2026.
Exam schedules
Opintojakson arviointi:
Ennakkotehtävät - (hyväksytty/hylätty)
Ryhmätehtävä (hyväksytty/hylätty)
Kirjakolahdus (yksilö) - asteikko 0-5 (50% opintojakson arvioinnista).
Henkilökohtainen haastetehtävä (yksilö) - asteikko 0-5 (50% opintojakson arvioinnista)
Assessment methods and criteria
Opintojakson arviointi:
Ennakkotehtävät - (hyväksytty/hylätty)
Ryhmätehtävä (hyväksytty/hylätty)
Kirjakolahdus (yksilö) - asteikko 0-5 (50% opintojakson arvioinnista).
Henkilökohtainen haastetehtävä (yksilö) - asteikko 0-5 (50% opintojakson arvioinnista)
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Yksilöharjoitukset
Ryhmäharjoitukset / ryhmäkeskustelut
Kirjallisuuden lukeminen
Alustukset ja esitykset
Learning materials
Oppimateriaali ilmoitetaan ensimmäisellä tapaamiskerralla kurssin Moodlessa. Kurssilla käytetään mm. seuraavia teoksia:
Åhman, H. 2019. Keskusteluälykkyys painetilanteissa. Helsinki: Alma Talent.
Isotalus, P. 2017. Vuorovaikutus johtajan työssä. Helsinki: Alma Talent.
Ikonen O., Aro A., Heikkilä A., Holmgren E. jne.. 2023. Inhimillinen tehokkuus - Jännitteet hyötykäyttöön. Helsinki: Alma Talent.
Järvinen, P. 2020. Miten johtaa ihmistä: 102 ohjetta esimiehelle. Helsinki: Alma Talent.
Student workload
5 op = 135h opiskelijan työtä.
Content scheduling
Lähitapaamiset TAMKilla lukujärjestyksen mukaan välillä 12.1. - 16.2.2026.
Completion alternatives
Ei valinnaisia suoritustapoja.
Practical training and working life cooperation
Työelämäyhteistyö kurssilla tehtävien harjoitustöiden kautta.
International connections
Ei suunniteltuja KV-yhteyksiä.
Further information
Uusinnoissa noudatetaan liiketalouden tutkinto-ohjelman uusintakäytäntöä (ks. Tutkintosääntö 27 §). Hylätyn oppimistehtävän (raportti, essee, ryhmätyö, esitys, tms.) voi uusia opintojakson päättymisen jälkeen. Uusinnasta tulee sopia opintojakson opettajan kanssa heti hylätyn arvioinnin saamisen jälkeen tai viimeistään 3 kk opintojakson päättymisen jälkeen (=toteutussuunnitelmaan kirjattu päättymispäivä). Jos opintojakso loppuu touko-kesäkuussa, tulee opettajaan olla yhteydessä 4 kk:n kuluessa. Mikäli opiskelija ei ole annetun aikarajan puitteissa yhteydessä opettajaan tai mikäli opiskelija ei palauta tehtävää opettajan kanssa erikseen sovitun aikarajan mukaisesti, tulee opiskelijan ilmoittautua kurssille uudelleen. Jos opintojakso on jäänyt selvästi kesken tai opiskelijalta puuttuu useita oppimistehtäviä, opintojakso tulee suorittaa uudelleen.