Skip to main content

Customer-Oriented Development of Social and Health Services (5cr)

Code: 7K00GH57-3020

General information


Enrolment period
01.12.2025 - 05.01.2026
Registration for introductions has not started yet.
Timing
01.01.2026 - 29.05.2026
The implementation has not yet started.
Credits
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Nursing
Teaching languages
Finnish
English
Seats
0 - 200
Degree programmes
Degree Programme in Nursing and Health Care, Nursing
Teachers
Sanna-Mari Kämäräinen
Sairaanhoitaja,hoitotyö Virtuaalihenkilö
Person in charge
Sanna-Mari Kämäräinen
Course
7K00GH57

Objectives (course unit)

During the cource, you familiarize yourself with the social and health care service system, digital health and safety services. You get to know basics of information security and importance of customer information. You will also get to know service design and its importance in the development of social and healthcare services.

After completing the course, the student
• Knows the service system, the general principles of legislation and the context of social and health services and identification of one's own profession as part of the whole.
• Recognizes the importance of customer digital inclusion in evolving social and health services and is able to assess the suitability of digital solutions and e-services from the customer's perspective.
• Recognizes the importance of multidisciplinary cooperation and development in social and health services.
• Recognizes service design and innovation methods as a tool for multi-professional development and develops skills for customer-oriented development as part of their work.
• Understands the importance of data security and data protection in data production and reporting in social services.

Content (course unit)

• Service system and evolving environment in the social and health care sector
• Customer-oriented digital health and social services
• Service design in the development of social services
• Production of client information in social and health services, data security and data protection

Assessment criteria, pass/fail (course unit)

Pass:

The student
• Can describe the structures of the social and health service system.
• Understands the importance of multidisciplinary cooperation in the development of client-oriented services.
• Can describe development methods and his/her role in development processes.
• Passes the course assignments and actively participates in group work.
• Can apply the principles of data protection and information security and know the principles of information production.

Fail:

The student
• Does not know how to describe the structures of the social and health service system.
• Does not understand the importance of multi-professional cooperation in the development of client-oriented services.
• Does not know how to describe development methods and his/her role in development processes.
• Does not pass the coursework and does not actively participate in group work.
• Does not know how to apply the principles of data protection and data security and does not know the principles of information production.

Location and time

Opintojakson kesto: viikot 2-22

Läsnäolovelvollinen orientaatio (etäopetus)

Läsnäolovelvollinen oman pienryhmän kokoontuminen oman pienryhmän opettajan aikataulun mukaisesti (etäopetus)

Kaksi tiimitehtävän ohjauskertaa (etäopetus)

Läsnäolovelvollinen Sote Virtual Lab vierailu oman pienryhmän kanssa (lähiopetus)

Läsnäolovelvollinen loppuseminaari oman pienryhmän opettajan aikataulun mukaisesti (etäopetus)

Exam schedules

Opintojaksolla ei ole tenttiä. Hyväksyttyyn suoritukseen sisältyy opintojakson yksilö -ja tiimitehtävien suorittaminen hyväksytysti.

Assessment methods and criteria

Opintojakson yksilö- ja tiimitehtävien suorittaminen annettujen ohjeiden ja aikataulun mukaisesti.

Pakollisissa opetustilanteisa paikalla oleminen ja aktiivinen osallistuminen.

Assessment scale

Pass/Fail

Teaching methods

Verkkotyöskentely itsenäisesti

Verkkotyöskentely tiimeissä

Lähityöskentely tiimeissä

Learning materials

Opetusmateriaali löytyy opintojakson moodlealustalta.

Student workload

5 op x 27 h = 135 h opiskelijan työtä

Orientaatio 1 x 45min

Oman pienryhmän kokoontuminen 2 x 45min

Kaksi tiimitehtävän ohjauskertaa 2 x 45min + 2 x 45min

Sote Virtual Lab vierailu 2 x 45min

Loppuseminaari 3 x 45min

Verkkotyöskentely itsenäisesti ja tiimissä 125h

Content scheduling

Opintojakson osat:

Opintojakson info

1. Sosiaali- ja terveydenhuollon palvelujärjestelmä ja kehittyvä toimintaympäristö
2. Asiakastiedon tuottaminen sosiaali- ja terveyspalveluissa, tietoturva ja tietosuoja
3. Asiakaslähtöiset digitaaliset sosiaali- ja terveyspalvelut
4. Palvelumuotoilu sosiaali- ja terveysalan kehittämisessä

Opintojakson tiimitehtävä

Completion alternatives

Ei ole

Practical training and working life cooperation

Ei ole

Further information

Aikataulutetut tapaamiset ovat pakollisia poislukien vapaaehtoiset tiimityön ohjaustapaamiset.

Orientaatioon ja pienryhmän tapaamiseen osallistuminen on pakollista. Jos opiskelija ei voi osallistua orientaatioon ja pienryhmä tapaamiseen, ei hän voi osallistua opintojaksolle. Jos opiskelijalla on poissaoloon pakottava syy, tulee hänen olla yhteydessä vastuuopettajaan ennen orientaatiota.

Jos opiskelija on pois Sote Virtual Lab vierailulta, vierailun voi tulla korvaamaan toisen ryhmän mukana. Korvaaminen sovitaan itse toisen pienryhmän opettajan kanssa.

Jos opiskelija on pois loppuseminaarista, korvaa hän poissaolonsa esittämällä oman ryhmänsä posterin seuraavan toteutuksen loppuseminaarissa.

Jos opiskelija ei osallistu opintojaksolle edellä mainittujen ohjeiden mukaisesti, voi opiskelija suorittaa opintojakson uudelleen seuraavalla lukukaudella.

Toteutussuunnitelma voi päivittyä ennen opintojakson orientaatiota.

Go back to top of page