HR and Supervisory Work (5cr)
Code: 3H00GL19-3015
General information
- Enrolment period
- 24.11.2025 - 08.01.2026
- Registration for introductions has not started yet.
- Timing
- 12.01.2026 - 29.05.2026
- The implementation has not yet started.
- Credits
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Business Administration
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Business Administration
Objectives (course unit)
The aim of the course is to familiarise students with the basics of HR and pre-employment work and the regulation of employment relations. The course will give the student an overview of what is involved in HR and chaperone work and what are the main responsibilities of the employer and the employee.
Students:
- Can deal with the most important situations in HR and chaperone work and understand their importance in the company's operations
- Can work as part of an organisation.
- knows how the main terms and conditions of employment are determined
- understands the basic obligations of the employer-employee relationship and the possible consequences of a breach of these obligations.
Content (course unit)
What is HR and pre-personal work?
How is induction and recruitment done in practice?
How are organisational competences developed, including through career development interviews?
What do performance and change management mean?
Why is communication an important part of chaperone work?
What are the key norms of the employment relationship?
What are the key rights and obligations of the employer and the employee and what are the consequences of breaching them?
Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)
The student will identify the most important situations in HR and pre-personal work and understand the importance of communication in these jobs. The student will be able to perform the main tasks related to HR and chaperone work. Understand the basic concepts and responsibilities of the employment relationship.
Assessment criteria, good (3-4) (course unit)
Students will understand the role of HR and pre-employment work in the company as a whole and will be able to work as part of the organisation. He/she will be able to implement appropriate communication in these tasks. The student knows the basic concepts, key regulations and obligations related to the employment relationship. He/she will be able to solve practical issues related to the subject area and work constructively in a team.
Assessment criteria, excellent (5) (course unit)
The student understands different situations of HR and supervisory work. They are able to plan work tasks and find solutions to different work situations. The student is able to apply a wide range of communication in HR and supervisory work. The student masters the basic concepts related to the employment relationship and the importance of regulations in determining the terms of employment and the obligations of the parties. He/she is able to make reasoning suggestions for solutions to practical questions. The student is motivated and commits to the work of the team in different situations.
Location and time
Lähiopetus:
15.1.2026
19.3.2026
12.5.2026
Lähiopetuskertojen välissä ennakkotehtäviä ja verkossa tapahtuvaa työskentelyä itsenäisesti ja pienryhmissä.
Exam schedules
EXAM-tentti ajalla x.x.-x.x.2026.
EXAM-tentin uusinnassa noudatetaan Tamk:n tutkintosäännön ja liiketalouden tutkinto-ohjelman mukaisia tenttien uusintaa koskevia periaatteita.
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Toteutussuunnitelma täsmentyy loppuvuoden -25 aikana!
Monimuotototeutus, joka sisältää kaksi erillistä osiota: HR-johtaminen ja työoikeuden perusteet. Sisältää lähiopetusta 15.1.2026, 19.3.2026 ja 12.5.2026.
Itsenäisesti verkossa suoritettavat oppimistehtävät (x kpl) ja osioiden yhteinen EXAM-tentti ajalla x.x.-x.x.2026.
Tehtävien suorittaminen hyväksytysti on edellytyksenä EXAM-tenttiin osallistumiselle.
Learning materials
Hyttinen, M. & Korte, A. (2022). Työoikeuden perusteet -oppikirja. BoD - Books on Demand. (soveltuvin osin). Saatavissa e-kirjana.
Nieminen, K. (2024). Työpaikan lait ja työsuhdeopas 2025. Alma Insights. (soveltuvin osin). Saatavissa e-kirjana.
Student workload
Osallistuminen lähiopetukseen, tehtävien tekeminen, itsenäinen tiedonhaku ja kirjallisuuteen perehtyminen sekä tenttiin valmistautuminen ja osallistuminen yhteensä noin 130 h.
Content scheduling
Opintojakso alkaa 12.1.2026, jolloin opintojakson Moodlepohja avataan ja osallistujille lähetetään alotusviesti.
Opintojakso koostuu kahdesta erillisestä osiosta, joissa molemmissa on erillisiä tehtäviä. Tehtävien suorittaminen hyväksytysti on edellytyksenä EXAM-tenttiin osallistumiselle. Kokonaisarvosana muodostuu EXAM-tentin pistemäärän perusteella.
Työoikeuden osio:
Tehtävä 1. Palautus viimeistään x.x.2026
Tehtävä 2. Palautus viimeistään x.x.2026
Completion alternatives
Kaikki poikkeavat suoritustavat tapahtuvat EXAM-tenttinä (korotus, osaamisen näyttö ym.) ja näistä on sovittava etukäteen opettajien kanssa vähintään kuukautta ennen aiottua suoritusta.
Practical training and working life cooperation
Työelämäyhteydet huomioitu tehtävissä.
International connections
.
Further information
Uusinnoissa noudatetaan liiketalouden tutkinto-ohjelman uusintakäytäntöä (ks. Tutkintosääntö 27 §). Hylätyn oppimistehtävän (raportti, essee, ryhmätyö, esitys, tms.) voi uusia opintojakson päättymisen jälkeen. Uusinnasta tulee sopia opintojakson opettajan kanssa heti hylätyn arvioinnin saamisen jälkeen tai viimeistään 3 kk opintojakson päättymisen jälkeen (=toteutussuunnitelmaan kirjattu päättymispäivä). Jos opintojakso loppuu touko-kesäkuussa, tulee opettajaan olla yhteydessä 4 kk:n kuluessa. Mikäli opiskelija ei ole annetun aikarajan puitteissa yhteydessä opettajaan tai mikäli opiskelija ei palauta tehtävää opettajan kanssa erikseen sovitun aikarajan mukaisesti, tulee opiskelijan ilmoittautua kurssille uudelleen. Jos opintojakso on jäänyt selvästi kesken tai opiskelijalta puuttuu useita oppimistehtäviä, opintojakso tulee suorittaa uudelleen.