Personal Study Plan (PSP) (5 cr)
Code: 1L00FO88-3075
General information
- Enrolment period
- 01.04.2025 - 30.04.2025
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.05.2025 - 31.07.2026
- Implementation is running.
- Credits
- 5 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Online learning
- Unit
- Pedagogical Innovations and Culture
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Professional Teacher Education
Objectives (course unit)
After completing the course, the teacher student is able to
- assess their competencies as a vocational teacher and prepare a personal study plan to achieve the learning outcomes
- advance their own learning based on their goals
- demonstrate their competencies with a portfolio
- advance their own continuous learning and prepare a development plan for competencies during their career.
Content (course unit)
During the course, we will seek answers to the following questions:
- How do you grow into a teacher?
- How do you assess and document your own competencies?
- How do you develop your competencies when working as a teacher?
Assessment criteria, pass/fail (course unit)
The student passes the course if they have demonstrated competencies described in the learning outcomes. If the student has not achieved the learning outcomes or supplemented their competencies in the manner agreed on, they will fail the course. The grounds for the assessment criteria are described in the document ‘Pedagogical principles in professional teacher education’. The assessment criteria are derived from the learning outcomes presented in the implementation plan for the course.
Location and time
Henkilökohtaiset HOPS-keskusteluajat sovitaan erikseen. Hopsia päivitetään opiskelun ajan. Portfoliota täydennetään koko opiskelun ajana.
Tuutorryhmän tapaamiset verkossa (Teams):
Ti 3.6.2025 klo 16.30 - 19.00 Pedagoginen lähtölaukaus 1
Ti 19.8.2025 klo 16.30 - 19.00 Pedagoginen lähtölaukaus 2
Ti 16.9.2025 klo 16.30 - 19.00 Ammatilliseksi opettajaksi kasvu
Ti 21.10.2025 klo 16.30 - 19.00 Harjoittelu ja verkostot
Ti 18.11.2025 klo 16.30 - 19.00 Harjoittelun sparraus
Ti 16.12.2025 klo 16.30 - 19.00 Syksyn reflektio
Ti 20.1.2026 klo 16.30 - 19.00 Ammatilisen opettajan identiteetti
Ti 17.2.2026 klo 16.30 - 19.00 Hyvinvoiva opettaja osana työyhteisöä
Ti 24.3.2026 klo 16.30 - 19.00 Tarvelähtöiset teemat
Ti 21.4.2026 klo 16.30 - 19.00 Ammatillinen opettaja
Ti 5.5.2026 klo 16.30 - 19.00 Kevään reflektio
Assessment methods and criteria
Opettajatuutorin arviointi, itsearviointi ja mahdollinen vertaisarviointi
Assessment scale
Pass/Fail
Teaching methods
Yhteisiä verkossa tapahtuvia infotilaisuuksia ja ohjaustilanteita. Opetusmenetelmänä opettajatuutorin ohjaus, nevonta ja dialogi verkossa tai sovittaessa lähitapaamisessa.
Learning materials
Moodlen ohjeistukset. Opetuutorin ohjaus ja ohjeistukset
Student workload
1 op vastaa n. 27 h opiskelijan työtä. Opiskelija käyttää ajan verkko-ohjaustilanteisiin osallistumalla ja itsenäisenä työskentelynä.
Content scheduling
HOPSia ja portfoliota päivitetään koko opiskelun ajan
Further information
Opintojakson aikana etsitään vastauksia seuraaviin kysymyksiin:
Miten opettajaksi kasvu tapahtuu? Miten omaa osaamista arvioidaan ja dokumentoidaan? Miten osaamista kehitetään opettajan työssä?