Skip to main content

Personal Study Plan (PSP) (5 cr)

Code: 1L00FO88-3071

General information


Enrolment period
01.04.2025 - 15.05.2025
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.05.2025 - 10.06.2026
Implementation is running.
Credits
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Pedagogical Innovations and Culture
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Professional Teacher Education
Teachers
Katariina Hakala
Person in charge
Katariina Hakala
Tags
CONTACT
Course
1L00FO88

Objectives (course unit)

After completing the course, the teacher student is able to
- assess their competencies as a vocational teacher and prepare a personal study plan to achieve the learning outcomes
- advance their own learning based on their goals
- demonstrate their competencies with a portfolio
- advance their own continuous learning and prepare a development plan for competencies during their career.

Content (course unit)

During the course, we will seek answers to the following questions:
- How do you grow into a teacher?
- How do you assess and document your own competencies?
- How do you develop your competencies when working as a teacher?

Assessment criteria, pass/fail (course unit)

The student passes the course if they have demonstrated competencies described in the learning outcomes. If the student has not achieved the learning outcomes or supplemented their competencies in the manner agreed on, they will fail the course. The grounds for the assessment criteria are described in the document ‘Pedagogical principles in professional teacher education’. The assessment criteria are derived from the learning outcomes presented in the implementation plan for the course.

Location and time

Opintojakso alkaa opettajaopintojen aloituspäivissä:
20.5.2025 klo 12-18 Seinäjoella
21.5.2025 klo 12-13.30 zoomissa ja 16-17 AHOT-info zoomissa (vapaaehtoinen).

Orientaatiopäivillä on
* opetusta, tietoiskuja ja opiskelun digitaalisista työvälineistä tietoa sekä
* opetajatuutorin tapaaminen ja opintojen käynnistys sekä pienryhmien käynnistys ja ryhmäytyminen.

Opetukset ja ohjaukset opintojen aikana
* opettajatuutorin ohjaus, nevonta ja dialogi lähitapaamisissa ja sovittaessa verkossa.
* TAOKin yhteisiä verkossa tapahtuvia infotilaisuuksia ja ohjaustilanteita.

Exam schedules

ei tenttejä

Assessment methods and criteria

Opettajatuutorin arviointi, itsearviointi ja mahdollinen vertaisarviointi.

Assessment scale

Pass/Fail

Teaching methods

Opettajatuutorin kanssa henkilökohtaiset HOPS-keskustelut käydään opintojen alussa.
Henkilökohtaiset HOPS-keskusteluajat sovitaan erikseen. Hopsia päivitetään tarvittaessa.
Opetusmenetelmänä opettajatuutorin ohjaus, neuvonta ja dialogi lähitapaamisissa ja verkossa.

Portfoliota täydennetään koko opiskelun ajan sekä siihen liittyvä henkilökohtainen käyttötieto liitetään mukaan portfolioon.

Learning materials

Moodlen ohjeistukset. Opettajatuutorin ohjaus ja ohjeistukset.

Student workload

1 op vastaa n. 27 h opiskelijan työtä.
Opiskelija käyttää ajan tuutortapaamisiin, HOPS-suunnitteluun ja siitä käytävään ohjauskeskusteluun sekä portfolion kirjoittamiseen.

Content scheduling

HOPSia ja portfoliota päivitetään koko opiskelun ajan.

Completion alternatives

ei ole

Further information

Sisältö:​
Opintojakson aikana etsitään vastauksia seuraaviin kysymyksiin:​
- Miten opettajaksi kasvu tapahtuu?
- Miten omaa osaamista arvioidaan ja dokumentoidaan?
- Miten osaamista kehitetään opettajan työssä? ​

Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Mikäli opettajaopiskelija ei ole saavuttanut osaamistavoitteita eikä ole täydentänyt osaamistaan sovitulla tavalla, opintojakso arvioidaan hylätyksi.

Assessment criteria - pass/fail (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Osaamistavoitteet:​
Opintojakson suoritettuaan opettajaopiskelija osaa​
- arvioida ammatillisen opettajan osaamistaan ja laatia henkilökohtaisen opintosuunnitelman osaamistavoitteiden saavuttamiseksi​
- edistää omaa oppimistaan tavoitteiden mukaisesti​
- osoittaa osaamistaan portfolion avulla​
- edistää omaa jatkuvaa oppimistaan ja laatia uranaikaisen osaamisen kehittämissuunnitelman.​

Opintojakson arviointi on hyväksytty, kun opettajaopiskelija on osoittanut osaamistavoitteissa kuvatun osaamisen. 
Osaaminen osoitetaan tekemällä hyväksytyt tuotokset: ennakkotehtävä, oma HOPS ja portfolio.

Go back to top of page