Personal Study Plan (PSP) (5 cr)
Code: 1L00FO88-3071
General information
- Enrolment period
- 01.04.2025 - 15.05.2025
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.05.2025 - 10.06.2026
- Implementation is running.
- Credits
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Pedagogical Innovations and Culture
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Professional Teacher Education
Objectives (course unit)
After completing the course, the teacher student is able to
- assess their competencies as a vocational teacher and prepare a personal study plan to achieve the learning outcomes
- advance their own learning based on their goals
- demonstrate their competencies with a portfolio
- advance their own continuous learning and prepare a development plan for competencies during their career.
Content (course unit)
During the course, we will seek answers to the following questions:
- How do you grow into a teacher?
- How do you assess and document your own competencies?
- How do you develop your competencies when working as a teacher?
Assessment criteria, pass/fail (course unit)
The student passes the course if they have demonstrated competencies described in the learning outcomes. If the student has not achieved the learning outcomes or supplemented their competencies in the manner agreed on, they will fail the course. The grounds for the assessment criteria are described in the document ‘Pedagogical principles in professional teacher education’. The assessment criteria are derived from the learning outcomes presented in the implementation plan for the course.
Location and time
Opintojakso alkaa opettajaopintojen aloituspäivissä:
20.5.2025 klo 12-18 Seinäjoella
21.5.2025 klo 12-13.30 zoomissa ja 16-17 AHOT-info zoomissa (vapaaehtoinen).
Orientaatiopäivillä on
* opetusta, tietoiskuja ja opiskelun digitaalisista työvälineistä tietoa sekä
* opetajatuutorin tapaaminen ja opintojen käynnistys sekä pienryhmien käynnistys ja ryhmäytyminen.
Opetukset ja ohjaukset opintojen aikana
* opettajatuutorin ohjaus, nevonta ja dialogi lähitapaamisissa ja sovittaessa verkossa.
* TAOKin yhteisiä verkossa tapahtuvia infotilaisuuksia ja ohjaustilanteita.
Exam schedules
ei tenttejä
Assessment methods and criteria
Opettajatuutorin arviointi, itsearviointi ja mahdollinen vertaisarviointi.
Assessment scale
Pass/Fail
Teaching methods
Opettajatuutorin kanssa henkilökohtaiset HOPS-keskustelut käydään opintojen alussa.
Henkilökohtaiset HOPS-keskusteluajat sovitaan erikseen. Hopsia päivitetään tarvittaessa.
Opetusmenetelmänä opettajatuutorin ohjaus, neuvonta ja dialogi lähitapaamisissa ja verkossa.
Portfoliota täydennetään koko opiskelun ajan sekä siihen liittyvä henkilökohtainen käyttötieto liitetään mukaan portfolioon.
Learning materials
Moodlen ohjeistukset. Opettajatuutorin ohjaus ja ohjeistukset.
Student workload
1 op vastaa n. 27 h opiskelijan työtä.
Opiskelija käyttää ajan tuutortapaamisiin, HOPS-suunnitteluun ja siitä käytävään ohjauskeskusteluun sekä portfolion kirjoittamiseen.
Content scheduling
HOPSia ja portfoliota päivitetään koko opiskelun ajan.
Completion alternatives
ei ole
Further information
Sisältö:
Opintojakson aikana etsitään vastauksia seuraaviin kysymyksiin:
- Miten opettajaksi kasvu tapahtuu?
- Miten omaa osaamista arvioidaan ja dokumentoidaan?
- Miten osaamista kehitetään opettajan työssä?
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Mikäli opettajaopiskelija ei ole saavuttanut osaamistavoitteita eikä ole täydentänyt osaamistaan sovitulla tavalla, opintojakso arvioidaan hylätyksi.
Assessment criteria - pass/fail (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Osaamistavoitteet:
Opintojakson suoritettuaan opettajaopiskelija osaa
- arvioida ammatillisen opettajan osaamistaan ja laatia henkilökohtaisen opintosuunnitelman osaamistavoitteiden saavuttamiseksi
- edistää omaa oppimistaan tavoitteiden mukaisesti
- osoittaa osaamistaan portfolion avulla
- edistää omaa jatkuvaa oppimistaan ja laatia uranaikaisen osaamisen kehittämissuunnitelman.
Opintojakson arviointi on hyväksytty, kun opettajaopiskelija on osoittanut osaamistavoitteissa kuvatun osaamisen.
Osaaminen osoitetaan tekemällä hyväksytyt tuotokset: ennakkotehtävä, oma HOPS ja portfolio.