Hospitality Business for the Future (5cr)
Code: 8T00GK40-3002
General information
- Enrolment period
- 24.11.2025 - 04.01.2026
- Registration for introductions has not started yet.
- Timing
- 08.01.2026 - 19.02.2026
- The implementation has not yet started.
- Credits
- 5 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Online learning
- Unit
- Hospitality Management
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Hospitality Management
Objectives (course unit)
In this course, you will put the needs-oriented, current development plans of the work community into practice with a project-like, developing and participatory approach.
Student:
- is able to compare business ideas and earnings models and specify the areas of responsible business
- is able to identify new business opportunities in the service business
- is able to take into account current phenomena and trends in responsible business planning
- is able to create and model business ideas and present a business model
- is able to apply business planning methods and tools as a member of a team
- is able to assess one's own entrepreneurial skills
Content (course unit)
WHAT do the business idea, value proposition, added value and business model mean in the service business?
WHAT are the areas of responsible business in the service business?
WHY should a student get interested about entrepreneurship and self-employment as a form of work?
HOW can future challenges and opportunities be taken into account in responsible business planning?
WHAT business calculations needs to be managed?
Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)
The student is able to search for information to support business planning.
The student is able to define concepts that are relevant to business planning.
The student is able to name current phenomena and trends in the service business.
The student is able to apply calculations, tools and methods specific to business planning under supervision.
The student is able to assess his / her own entrepreneurial skills.
The student is able to act as a team member.
The student examines and evaluates things from his or her own perspective and takes responsibility for his or her own performance.
Assessment criteria, good (3-4) (course unit)
The student seeks and utilizes diverse, up-to-date information to support business planning.
The student is able to explain concepts relevant to business planning.
The student is able to take into account customer orientation and distinctiveness in defining a business idea and pitch the business model.
The student applies calculations, tools and methods specific to business planning independently.
The student takes responsibility for the activities of the team.
The student is able to specify and analyze his/her own entrepreneurial skills.
The student cooperated responsibly, committing to the team and developing their interaction skills.
Assessment criteria, excellent (5) (course unit)
The student is able to use international source material in business planning.
The student is able to justify and critically evaluate the choices made as a team in business planning and teamwork.
The student is able to conceptualize business in a value-creating way.
The student is able to apply the calculations, tools and methods characteristic of business planning creatively and imaginatively.
The student utilizes his or her leadership in team operations.
The student critically and creatively evaluates his or her own entrepreneurial skills.
The student cooperates responsibly, flexibly and constructively, developing his or her own, team and stakeholder interaction.
Location and time
Ennakkotehtävä julkaistaan opintojakson Moodlessa 14.12.2025. Ennakkotehtävä palautetaan Moodleen 6.1.2026 mennessä.
Opintojakson yhteiset verkkotapaamiset Zoomissa, online:
To 8.01.2026 09.00 - 11.30 (vko 2)
Pe 6.02.2026 12.30 - 15.00 (vko 6)
To 19.02.2026 09.00 - 11.30 (vko 8)
Exam schedules
Opintojaksolla ei ole tenttiä.
Opintojakson arviointi
Ennakkotehtävä - hyväksytty /täydennettävä
Keskustelupajat - hyväksytty/ täydennettävä
Liiketoimintamalli-tehtävä (yksilötehtävä) - arviointi 0-5 (100%)
Opintojakson liiketoimintamalli-tehtävä oltava palautettuna arviointiin viimeistään 18.2.2026.
Assessment methods and criteria
Opintojakson arviointi
Ennakkotehtävä - hyväksytty /täydennettävä
Keskustelupajat - hyväksytty/ täydennettävä
Liiketoimintamalli-tehtävä (yksilötehtävä) - arviointi 0-5 (100%)
Opintojakson liiketoimintamalli-tehtävä oltava palautettuna arviointiin viimeistään 18.2.2026.
Assessment scale
0-5
Teaching methods
harjoitustehtävät
keskustelupajat
luennot
Learning materials
Esitellään opintojakson Moodlessa myöhemmin.
Student workload
1 op = 27h opiskelijan työtä
5 op = 135 h
Ajankäyttö muodostuu yhteisistä opetuskerroista Zoomissa, opiskelijan itsenäisestä työskentelystä (ennakkotehtävä, liiketoimintamalli-tehtävä, keskustelupajat pienryhmänä, materiaaleihin perehtyminen ja itsenäinen tiedonhaku).
Content scheduling
To 8.01.2026 09.00 - 11.30 (vko 2): ennakkotehtävä, opintojakson esittely ja tehtävän ohjeistus, keskustelupajatoteutuksen ohjeistus, benchmarking alustus
Pe 6.02.2026 12.30 - 15.00 (vko 6): BMC työkaluna, VPC työkaluna, asiakasprofiili (tarvelähtöisyys)
To 19.02.2026 09.00 - 11.30 (vko 8): Liiketoimintamallit - Tulevaisuuskyvykkään liiketoiminnan ominaispiirteet, ryhmien kiteytykset
Keskustelupaja 1: vko 4 (kesto 1-1.5h), ryhmän itseohjautuva toiminta. Kysymys annettu opettajien toimesta.
Keskustelupaja 2: vko 7 (kesto 1-1,5h), ryhmän itseohjautuva toiminta. Kysymys annettu opettajien toimesta.
Completion alternatives
Voit hakea toteutuksen hyväksilukemista aiemmin hankitun osaamisen tai opintojen perusteella ennen opintojakson alkua. Hyväksilukua haetaan eAhot-hakemuksella, joka löytyy PAKKI-opiskelijan työpöydän tehtäväpalkista. Lähetä eAhot-hakemus viimeistään 1.12.
Hyväksiluvun hakeminen osaamisella: valitse käsittelijäksi Tuija Ylä-Viteli.
Vastuuopettaja ilmoittaa eAhot-päätöksessään osaamisen osoittamistavan (näyttö) ja muut lisätiedot.
Hyväksiluvun hakeminen opintojen perusteella: valitse käsittelijäksi Sirena Rainamaa.
Englanniksi
Practical training and working life cooperation
benchmarking kohde opiskelijan valintana
Further information
Opintojakson opettajien verkkotapaamisiin ja pienryhminen keskustelupajoihin osallistuminen edistävät oppimista ja opintojakson arvioitavan yksilötehtävän tekemistä.