Bachelor of Social Services as a Professional and a Lifewide Learner (3 cr)
Code: 7S00EL28-3011
General information
- Enrolment period
- 02.12.2024 - 27.03.2025
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 09.01.2025 - 29.04.2025
- Implementation has ended.
- Credits
- 3 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Social Services
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Social Services
Objectives (course unit)
Student
- is able to analyze himself and his professional identity as a developer, an influencer, a collaborator and a lifelong learner
- is able to critically reflect on his / her views and activities as well as social phenomena and ethics at various levels and to actively develop them
- can analyze their professional growth process as a whole, as well as their vision, knowledge and challenges as a social worker now and in the future.
Content (course unit)
- Developmental approach, autonomy, flexibility, responsibility, multidisciplinary and professional, lifelong and lifelong learning and learning
- Critical and emancipatory reflection, professional vision, courage and attitude, promotion of ethical values in the social field and courageous prevention of harm, client advocacy
- Presenting a summary of the process of professional growth at the end of 3rd or 4th year of all studies and final discussion with your tutor
Assessment criteria, pass/fail (course unit)
Abandoned: The student examines his / her own knowledge and growth with regard to the contents of the course and the whole process of professional growth on a descriptive and general level
Admitted: Students reflect on their growth, knowledge and professional identity with regard to the contents of the course and the whole process of professional growth, substantiating and theorising
Assessment methods and criteria
Lähikerroille osallistuminen pakollista suoritusmerkinnän saamiseksi/korvaavat tehtävät vaaditaan.
Ammatillisen kasvun yhteenvedon esittely ja kirjallisen osuuden palautus huhti/toukokuussa 2022 hyväksytysti.
Vaikuttamistehtävä purku kevät 2023
Loppukeskustelu oman tuutoropettajan kanssa ennen valmistumista
Assessment scale
Pass/Fail
Teaching methods
Pienryhmäopiskelu
Yhteistoiminnallinen opiskelu
Portfoliotyöskentely
Learning materials
Ammatillisen kasvun prosessikuvio
Sosionomi kompetenssit
Sosiaalipedagoginen ammatillisuus -Madsenin kukasta tominnan tulppaaniksi
Muu ammatillisuutta tukeva kirjallisuus
Student workload
Kokonaisuus 81 h = 3 op
Lähikerrat 2 x 4 h + 1 x 2-8 h + kevät juhla 2 h = 11 h =
Itsenäinen työskentely: vaikuttamistehtävä, ammatillisen kasvun yhteenveto/portfolio eli loppukeskustelu = 70h
Content scheduling
09.01.2025 08.30 - 11.45 H0-27 Totsun käsittely, Vaikuttamistehtävän anto, Yhteisöllinen asiantuntijuus työyhteisössä - menestyvä ja kriisiytynyt työyhteisö, Kevään suunnittelu
29.04.2025 08.30 - 15.45 H0-27 klo 9 Talentia-info, klo 10.15 Jenni Verno, Vaikuttamistehtävä reflektio, Ammatillisen kasvun ryhmäprosessin päättäminen
Loppukeskustelu oman tutor opettajan kanssa valmistumisen kynnyksellä ja oman ammatillisen kasvun loppuyhteenvedon esittäminen..
Completion alternatives
Suoritetaan pääasiallisesti oman ryhmän mukana - yhteys omaan ryhmän opettajaan muissa tapauksissa.
Practical training and working life cooperation
3. vuoden prosessissa ollaan yhteydessä työelämään ja ympäröivään yhteiskuntaan mm. "kehittämisen, vaikuttamisen ja yhteistyön" teemojen kautta.
Ed. teemoja integroidaan mahdollisuuksien mukaan muihin opintoihin..
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Tehtäviä ei ole esitelty.
Assessment criteria - pass/fail (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Osallistuminen lähikerroille.
Ammatillisen kasvun yhteenvedon tekeminen ammatillista reflektointia osoittavalla tasolla ja sen esittely.
Vaikuttamistehtävän esittely