Business Communication in Finnish (2 cr)
Code: 3B00DW81-3010
General information
Enrolment period
02.12.2024 - 07.01.2025
Timing
01.01.2025 - 31.07.2025
Credits
2 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
International Business
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
- Finnish
Degree programmes
- Bachelor's Degree Programme in International Business
Teachers
- Marita Mäki
Person in charge
Mari Touronen
Groups
-
23IBInternational Business, syksy 2023, kaikki
-
22IB
Objectives (course unit)
Kurssi on tarkoitettu IB:n suomenkielisille opiskelijoille. Kurssilla perehdytään asiatyylisen viestinnän periaatteisiin ja harjoitellaan kirjoittamaan työ- ja liike-elämän kirjallisia viestejä, kuten liikekirjeitä ja muistioita. Kurssilla kerrataan ja harjoitellaan myös suomen kielen oikeinkirjoitusta.
Kurssin suoritettuaan, opiskelija:
Osoittaa perehtyneisyyttä asiatyylisen viestinnän periaatteisiin.
Osaa käyttää ja soveltaa asiakirjastandardia alansa tyypillisissä kirjoitteissa.
Osaa viestiä asiatyylisesti ja vakuuttavasti ottaen huomioon vastaanottajan, tilanteen ja alan käytänteet.
Ymmärtää oikeakielisyyden merkityksen osana viestinnällistä ammattitaitoaan ja yrityksen imagoa.
Osaa arvioida ja kehittää viestintäosaamistaan.
Content (course unit)
Mitkä ovat asiatyylisen viestinnän periaatteet?
Millainen on asiakirjastandardin rakenne ja mitä hyötyä sen hallitsemisesta on?
Miten laaditaan työ- ja liike-elämän yleisimmät kirjoitteet?
Mikä on kielenhuollon merkitys työelämässä?
Prerequisites (course unit)
-
Further information (course unit)
-
Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)
The student can write business documents and messages according to given instructions and examples. He/she communicates understandably in different situations of his/her own field. The student is able to make good use of the means of communication.
Assessment criteria, good (3-4) (course unit)
The student communicates fluently, understandably and interestingly in different situations of business life. He/she takes the receiver and situation into account in his/her communication. The student can interpret receiver’s action and respond to it by building collaboration e.g. in customer service situations.
Assessment criteria, excellent (5) (course unit)
The student communicates in different situations of business life creatively and with great expertise. He/she is able to use the means of communication in many different ways and is able to influence by using language. The student can adjust his/her communication according to the receiver, situation, circumstances (e.g. online communication) and feedback. He/she takes his/her organisation’s values and visions into account in his/her communication.
Assessment scale
0-5