Customers as Service Developers (5cr)
Code: 7L00CS85-3002
General information
- Enrolment period
- 26.11.2018 - 23.01.2019
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 24.01.2019 - 14.03.2019
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- Virtual portion
- 2 cr
- RDI portion
- 4 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- MD in Clinical Expertise and Development
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Master's Degree Programme in Clinical Expertise and Development
Objectives (course unit)
Students
• can as experts develop service processes of companies
• understand the importance of customers and interest groups in service development
Content (course unit)
What is service development process like?
Why are services developed in cooperation with customers and interest groups?
How to integrate customers and other interest groups into the service development process?
Location and time
24.1.2019 klo 8.30-16.00
14.2.2019 8.30-11.45
14.3.2019 klo 8.30-16.00
vko 10 4.3 tai 5.3 tiimin kanssa sovittu skype-ohjaus (20 min/tiimi) Ajankohta sovitaan 14.2 kontaktituntien yhteydessä.
Assessment scale
0-5
Teaching methods
luennot, harjoitukset, tiimitehtävä
Learning materials
Tuulaniemi, Juha. 2011. Palvelumuotoillu (tai uudempi painos) , käsikirjatyyppinen perusteos
Muu palvelumuotoiluun liityvä kirjallisuus ja digitaalinen aineisto
Student workload
Lähiopetus 21 tuntia, itsenäinen työskentely ja tiimityö 114 tuntia
24.1. klo 8.30-16
14.2. klo 8.30-11.45
4.3. klo 16.30-18 tai 5.3. klo 8-16 skype 20 minuuttia
14.3. klo 8.30-16
Content scheduling
24.1. klo 8.30-16
8.30-10 sote-muutos, brändin muodostuminen / SH
10.15-11.45 asiakaskokemus, käyttäjälähtöisyys / TY-V
12.45-13.30 palvelumuotoiluprosessi /TY-V
13.30-14 tiimitehtävänanto / S+T
14-14.30 tiimit kahville
14.30-14.45 kysymykset
14.45-15.45 tiimityö asiakaslasit
-
14.2. klo 8.30-11.45
8.30-10 tiimien esitykset prosessikuvauksista
10.45-11.45 asiakasprofiili, suunnitteluajuri / TY-V
4.3. klo 16.30-18 tai 5.3. klo 8-16
Kysymysklinikka skypessä 20 minuuttia/tiimi
14.3. klo 8.30-16
8.30-10 tiimit varaavat itse tilan, johon rakentavat oman protyypin/esittelyn
10-14 tiimien esitykset
14.40-15 Arviointi-teema / TY-V
15-15.30 Lopetuspaneeli /SH
Sari Himanen ja Tuija Ylä-Viteli
Further information
Opettaja Tuija Ylä-Viteli
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija ei ole suorittanut annettuja tehtäviä.
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija tunnistaa toimialan palvelujen kehittämistarpeita ja kykenee määrittelemään käyttäjälähtöisiä menetelmiä ja co-design lähestymistavan palvelujen kehittämisessä.
Opiskelijalla on pyrkimystä palvelun kehittämiseen yrityksissä ja toimintaa asiakkaiden ja sidosryhmien sitouttamiseen kehittämiseen.
Opiskelija tunnistaa vuorovaikutustaitonsa ja ottaa vastuun omasta suoriutumisestaan.
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija jäsentää toimialan palvelujen kehittämistarpeita ja kykenee vertailemaan erilaisia käyttäjälähtöisiä menetelmiä ja perustelemaan co-design lähestymisen hyötyjä palveluprosessien kehittämiseen.
Opiskelija osaa ratkaista palvelun ongelmia yrityksissä ja sitouttaa asiakkaita ja sidosryhmiä kehitystoimintaan.
Opiskelija osaa toimia yhteistyössä vastuullisesti ja on valmis kehittämään vuorovaikutustaitojaan
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija ymmärtää laaja-alaisesti toimialan palvelujen kehittämistarpeen ja kykenee analysoimaan käyttäjälähtöisten menetelmien ja co-design lähestymisen hyötyjä palveluprosessien kehittämiseen.
Opiskelija ideoi ja luo uusia palvelun toimintamalleja yritykseen ja sitouttaa asiakkaat ja sidosryhmät kehitystoimintaan.
Opiskelija osaa toimia yhteistyössä vastuullisesti, joustavasti ja rakentavasti. Kehittää sekä omaa että ryhmän vuorovaikutusta.