Skip to main content

Customers as Service Developers (5cr)

Code: 7L00CS85-3002

General information


Enrolment period
26.11.2018 - 23.01.2019
Registration for the implementation has ended.
Timing
24.01.2019 - 14.03.2019
Implementation has ended.
Credits
5 cr
Virtual portion
2 cr
RDI portion
4 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
MD in Clinical Expertise and Development
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Master's Degree Programme in Clinical Expertise and Development
Teachers
Tuija Ylä-Viteli
Sari Himanen
Person in charge
Sari Himanen
Course
7L00CS85

Objectives (course unit)

Students
• can as experts develop service processes of companies
• understand the importance of customers and interest groups in service development

Content (course unit)

What is service development process like?
Why are services developed in cooperation with customers and interest groups?
How to integrate customers and other interest groups into the service development process?

Location and time

24.1.2019 klo 8.30-16.00
14.2.2019 8.30-11.45
14.3.2019 klo 8.30-16.00
vko 10 4.3 tai 5.3 tiimin kanssa sovittu skype-ohjaus (20 min/tiimi) Ajankohta sovitaan 14.2 kontaktituntien yhteydessä.

Assessment scale

0-5

Teaching methods

luennot, harjoitukset, tiimitehtävä

Learning materials

Tuulaniemi, Juha. 2011. Palvelumuotoillu (tai uudempi painos) , käsikirjatyyppinen perusteos
Muu palvelumuotoiluun liityvä kirjallisuus ja digitaalinen aineisto

Student workload

Lähiopetus 21 tuntia, itsenäinen työskentely ja tiimityö 114 tuntia
24.1. klo 8.30-16
14.2. klo 8.30-11.45
4.3. klo 16.30-18 tai 5.3. klo 8-16 skype 20 minuuttia
14.3. klo 8.30-16

Content scheduling

24.1. klo 8.30-16
8.30-10 sote-muutos, brändin muodostuminen / SH
10.15-11.45 asiakaskokemus, käyttäjälähtöisyys / TY-V
12.45-13.30 palvelumuotoiluprosessi /TY-V
13.30-14 tiimitehtävänanto / S+T
14-14.30 tiimit kahville
14.30-14.45 kysymykset
14.45-15.45 tiimityö asiakaslasit
-
14.2. klo 8.30-11.45
8.30-10 tiimien esitykset prosessikuvauksista
10.45-11.45 asiakasprofiili, suunnitteluajuri / TY-V

4.3. klo 16.30-18 tai 5.3. klo 8-16
Kysymysklinikka skypessä 20 minuuttia/tiimi

14.3. klo 8.30-16
8.30-10 tiimit varaavat itse tilan, johon rakentavat oman protyypin/esittelyn
10-14 tiimien esitykset
14.40-15 Arviointi-teema / TY-V
15-15.30 Lopetuspaneeli /SH

Sari Himanen ja Tuija Ylä-Viteli

Further information

Opettaja Tuija Ylä-Viteli

Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija ei ole suorittanut annettuja tehtäviä.

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija tunnistaa toimialan palvelujen kehittämistarpeita ja kykenee määrittelemään käyttäjälähtöisiä menetelmiä ja co-design lähestymistavan palvelujen kehittämisessä.
Opiskelijalla on pyrkimystä palvelun kehittämiseen yrityksissä ja toimintaa asiakkaiden ja sidosryhmien sitouttamiseen kehittämiseen.
Opiskelija tunnistaa vuorovaikutustaitonsa ja ottaa vastuun omasta suoriutumisestaan.

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija jäsentää toimialan palvelujen kehittämistarpeita ja kykenee vertailemaan erilaisia käyttäjälähtöisiä menetelmiä ja perustelemaan co-design lähestymisen hyötyjä palveluprosessien kehittämiseen.
Opiskelija osaa ratkaista palvelun ongelmia yrityksissä ja sitouttaa asiakkaita ja sidosryhmiä kehitystoimintaan.
Opiskelija osaa toimia yhteistyössä vastuullisesti ja on valmis kehittämään vuorovaikutustaitojaan

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija ymmärtää laaja-alaisesti toimialan palvelujen kehittämistarpeen ja kykenee analysoimaan käyttäjälähtöisten menetelmien ja co-design lähestymisen hyötyjä palveluprosessien kehittämiseen.
Opiskelija ideoi ja luo uusia palvelun toimintamalleja yritykseen ja sitouttaa asiakkaat ja sidosryhmät kehitystoimintaan.
Opiskelija osaa toimia yhteistyössä vastuullisesti, joustavasti ja rakentavasti. Kehittää sekä omaa että ryhmän vuorovaikutusta.

Go back to top of page