Skip to main content

Education and Teaching Competence and Digital Communication (3 cr)

Code: 7K00EV73-3011

General information


Enrolment period
10.08.2021 - 19.09.2021
Registration for the implementation has ended.
Timing
20.09.2021 - 29.10.2021
Implementation has ended.
Credits
3 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Nursing
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Nursing and Health Care, Nursing
Teachers
Marita Mäki
Sirkku Haaranen
Person in charge
Sirkku Haaranen
Course
7K00EV73

Objectives (course unit)

The student
- understands the philosophical, ethical and pedagogical bases for education and teaching
- is able to utilise client-oriented education and teaching methods appropriate to the situation considering clients of different ages and their significant others
- is able to use and plan digital teaching methods and materials
- knows how to evaluate the effectiveness of different methods.

Content (course unit)

- different education and teaching philosophies
- the education and teaching method process
- education in different situations with various methods
- education and communication utilising information and communications technology
- the assessment of nursing education and teaching

Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)

The student
- identifies evidence-based knowledge related to education and teaching and digital communication.

Assessment criteria, good (3-4) (course unit)

The student
- knows the theoretical basis of education and teaching and digital communication and is able to apply them utilizing evidence-based knowledge.

Assessment criteria, excellent (5) (course unit)

The student
- knows and is able to utilize broadly education and teaching and digital communication
- analyzes and applies evidence-based knowledge and electronic communication individual and family-oriented way.

Assessment methods and criteria

Työpajatyöskentely ja ennakkotehtävä:
Ryhmätyö 1: Digitaalisten ohjausmateriaalien etsiminen hyväksytty/ hylätty
Ryhmätyö 2: Valmentavan yksilöohjauksen harjoitus. hyväksytty/ hylätty
Ryhmätyö 3 : Ohjausmateriaalin tuotos, esittäminen (50%). Ryhmäraportti (50%).
Suunnitelma, valmennusharjoitus sekä opponointi voivat korottaa tai laskea numeroa (0,25+0,25+0,25)
Arvosana 0-5
Kirjoitusviestinnän itsearviointi: Hyväksytty/hylätty

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Online luennot, ryhmätyöskentely, harjoitukset, toiminnalliset menetelmät, seminaari

Learning materials

Vänskä, K., Lahtinen-Väänänen, S, Kettunen, T. & Mäkelä, J. 2011. Onnistuuko ohjaus? Sosiaali- ja terveysalan ohjaustyössä kehittyminen. Edita: Helsinki.
Helminen, J. (toimi.) 2017. Asiakkaan moniammatillinen ohjaus sosiaali- ja terveydenhuollossa. Edita: Helsinki.
Vehviläinen, S. Ohjaustyön opas : yhteistyössä kohti toimijuutta . Helsinki: Gaudeamus, 2014. Print. Saatavilla myös e-kirjana
Erilaiset ajankohtaiset, sähköiset ohjausalustat. Terveyskylä, Mielenterveystalo, ODA-hankkeen sisällöt, Sairaanhoitajaliiton sähköisten palveluiden strategia
Muut ajankohtaiset digitaaliset ohjausalustat, materiaalit ja artikkelit aiheesta.

Student workload

Osa 1 teoria lähiopetus 20h ja 59h itsenäistä opiskelua
Osa 2 kirjoitusviestintä workshop tehtävänanto 1h ja palautustunti 1h

Content scheduling

Jakso toteutuu syys-lokakuussa.

Osa 1: Teoria
Toteutuksen aloitusluennolla on läsnäolovelvollisuus.
Ryhmätyö 1: Digitaalisten ohjausmateriaalien etsiminen. Ohjausmateriaalien esittelytunnin poissaolo korvataan tekemällä ryhmätyö yksilösuorituksena.
Ryhmätyö 2: Valmentavan yksilöohjauksen harjoitus. Ennen harjoitusta luento, jolla läsnäolovelvollisuus. Poissaolo korvataan tekemällä luentotallenteista oppimispäiväkirja. Harjoituksesta palautetaan video ja reflektio.
Ryhmätyö 3: Digitaalisen ohjausmateriaalin suunnittelu, tekeminen ja esittäminen esitysseminaarissa. Esitysseminaarissa läsnäolovelvollisuus. Poissaolo esitysseminaarista korvataan osallistumalla toisen toteutuksen esitysseminaariin tai kirjallisella vertaisarvioinnilla niiden ryhmien töistä, jotka jäi seminaarissa näkemättä. Ohjaustehtävästä tehdään esseemuotoinen ryhmäraportti - tätä samaa esseetä työstetään kirjoitusviestinnän pajoissa.

Osa 2: Kirjoitusviestintä
Kirjoitusviestintä -workshop: max 20 opiskelijan ryhmä. Esseemuotoinen raportti, jonka tulee olla workhop:iin osallistuessa lähes valmiina, otetaan mukaan workshop:iin. Omat tietokoneet mukaan. Poissaolo korvataan toiseen workshopiin osallistumisella opiskelijamäärän rajoissa.

Further information

Aloitusluennolla, ohjausmateriaalin esittelytunnilla, valmentavan ohjauksen luennolla, kirjoitusviestinnän pajoissa ja seminaareissa läsnäolovelvollisuus.

Toteutussuunnitelma täsmentyy ennen toteutuksen alkua.

Go back to top of page