Education and Teaching Competence and Digital Communication (3 cr)
Code: 7K00EV73-3011
General information
- Enrolment period
- 10.08.2021 - 19.09.2021
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 20.09.2021 - 29.10.2021
- Implementation has ended.
- Credits
- 3 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Nursing
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Nursing and Health Care, Nursing
Objectives (course unit)
The student
- understands the philosophical, ethical and pedagogical bases for education and teaching
- is able to utilise client-oriented education and teaching methods appropriate to the situation considering clients of different ages and their significant others
- is able to use and plan digital teaching methods and materials
- knows how to evaluate the effectiveness of different methods.
Content (course unit)
- different education and teaching philosophies
- the education and teaching method process
- education in different situations with various methods
- education and communication utilising information and communications technology
- the assessment of nursing education and teaching
Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)
The student
- identifies evidence-based knowledge related to education and teaching and digital communication.
Assessment criteria, good (3-4) (course unit)
The student
- knows the theoretical basis of education and teaching and digital communication and is able to apply them utilizing evidence-based knowledge.
Assessment criteria, excellent (5) (course unit)
The student
- knows and is able to utilize broadly education and teaching and digital communication
- analyzes and applies evidence-based knowledge and electronic communication individual and family-oriented way.
Assessment methods and criteria
Työpajatyöskentely ja ennakkotehtävä:
Ryhmätyö 1: Digitaalisten ohjausmateriaalien etsiminen hyväksytty/ hylätty
Ryhmätyö 2: Valmentavan yksilöohjauksen harjoitus. hyväksytty/ hylätty
Ryhmätyö 3 : Ohjausmateriaalin tuotos, esittäminen (50%). Ryhmäraportti (50%).
Suunnitelma, valmennusharjoitus sekä opponointi voivat korottaa tai laskea numeroa (0,25+0,25+0,25)
Arvosana 0-5
Kirjoitusviestinnän itsearviointi: Hyväksytty/hylätty
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Online luennot, ryhmätyöskentely, harjoitukset, toiminnalliset menetelmät, seminaari
Learning materials
Vänskä, K., Lahtinen-Väänänen, S, Kettunen, T. & Mäkelä, J. 2011. Onnistuuko ohjaus? Sosiaali- ja terveysalan ohjaustyössä kehittyminen. Edita: Helsinki.
Helminen, J. (toimi.) 2017. Asiakkaan moniammatillinen ohjaus sosiaali- ja terveydenhuollossa. Edita: Helsinki.
Vehviläinen, S. Ohjaustyön opas : yhteistyössä kohti toimijuutta . Helsinki: Gaudeamus, 2014. Print. Saatavilla myös e-kirjana
Erilaiset ajankohtaiset, sähköiset ohjausalustat. Terveyskylä, Mielenterveystalo, ODA-hankkeen sisällöt, Sairaanhoitajaliiton sähköisten palveluiden strategia
Muut ajankohtaiset digitaaliset ohjausalustat, materiaalit ja artikkelit aiheesta.
Student workload
Osa 1 teoria lähiopetus 20h ja 59h itsenäistä opiskelua
Osa 2 kirjoitusviestintä workshop tehtävänanto 1h ja palautustunti 1h
Content scheduling
Jakso toteutuu syys-lokakuussa.
Osa 1: Teoria
Toteutuksen aloitusluennolla on läsnäolovelvollisuus.
Ryhmätyö 1: Digitaalisten ohjausmateriaalien etsiminen. Ohjausmateriaalien esittelytunnin poissaolo korvataan tekemällä ryhmätyö yksilösuorituksena.
Ryhmätyö 2: Valmentavan yksilöohjauksen harjoitus. Ennen harjoitusta luento, jolla läsnäolovelvollisuus. Poissaolo korvataan tekemällä luentotallenteista oppimispäiväkirja. Harjoituksesta palautetaan video ja reflektio.
Ryhmätyö 3: Digitaalisen ohjausmateriaalin suunnittelu, tekeminen ja esittäminen esitysseminaarissa. Esitysseminaarissa läsnäolovelvollisuus. Poissaolo esitysseminaarista korvataan osallistumalla toisen toteutuksen esitysseminaariin tai kirjallisella vertaisarvioinnilla niiden ryhmien töistä, jotka jäi seminaarissa näkemättä. Ohjaustehtävästä tehdään esseemuotoinen ryhmäraportti - tätä samaa esseetä työstetään kirjoitusviestinnän pajoissa.
Osa 2: Kirjoitusviestintä
Kirjoitusviestintä -workshop: max 20 opiskelijan ryhmä. Esseemuotoinen raportti, jonka tulee olla workhop:iin osallistuessa lähes valmiina, otetaan mukaan workshop:iin. Omat tietokoneet mukaan. Poissaolo korvataan toiseen workshopiin osallistumisella opiskelijamäärän rajoissa.
Further information
Aloitusluennolla, ohjausmateriaalin esittelytunnilla, valmentavan ohjauksen luennolla, kirjoitusviestinnän pajoissa ja seminaareissa läsnäolovelvollisuus.
Toteutussuunnitelma täsmentyy ennen toteutuksen alkua.