Skip to main content

Management and Leadership of Personnel and Development of Competence (5 cr)

Code: 7H00FL07-3002

General information


Enrolment period
02.12.2022 - 16.01.2023
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.01.2023 - 16.06.2023
Implementation has ended.
Credits
5 cr
Virtual portion
3 cr
RDI portion
3 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
MD in Management and Development of Wellbeing Services
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 60
Degree programmes
Master's Degree Programme in Development and Management of Health Care and Social Services
Teachers
Päivi Mayor
Hoitotyö Luennoitsija
Hannele Laaksonen
Sirpa Salin
Shaidul Kazi
Person in charge
Hannele Laaksonen
Tags
CONTACT
Course
7H00FL07

Objectives (course unit)

The student

- is able to evaluate and develop personnel processes on a large scale
- is able to evaluate and develop competence management methods in demanding supervisory work
- is able to evaluate his / her own motives, management skills and development targets in supervisory work

Content (course unit)

- key human resource management processes and practices
- renewable management
- learning and agile organisation
- competence management practices
- Reiss -motivation profile
- self-management, self-direction

Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)

Student
- is able to search for information related to the topic and use national and international sources
- is able to apply the information gathered at a descriptive level in reviewing current practices and practices;

Assessment criteria, good (3-4) (course unit)

The student
- is able to seek evidence-based knowledge from both national and international sources, and is able evaluate the sources critically
- is able to use the acquired knowledge in critical evaluation and development of current practices

Assessment criteria, excellent (5) (course unit)

The student
- is able to retrieve evidence-based information from a variety of national and international information sources, critically evaluate studies and synthesize the information gathered
- is able to evaluate current practices critically and is able to create new evidence-based practices

Location and time

Ilmoitettu kalenterissa; lähi- tai etätapaamiset, välitehtävät

Exam schedules

Ei tenttejä. Osaamisen varmistaminen yksilö- ja tiimitehtävien kautta. Uusintamahdollisuus hylätyssä osassa. Arvosanan korottaminen tarkoittaa kaikkien opintojakson tehtävien korottamista.

Assessment methods and criteria

Ennakkotehtävä ilmoitettu Moodle-alustalla (lukutehtävä)

Tiimitehtävä 1 arviointi: hyväksytty - täydennettävä

Yksilötehtävä 1: arviointi: 0-5

Yksilötehtävä 2: arviointi 0-5

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Yksilö- ja tiimitehtävät, vertaisarvioinnit, oppismispäiväkirja, opetusvideot, sähköiset verkkomateriaalit, yhteistoiminnallinen oppiminen, itsenäinen työskentely.

Learning materials

Henkilöstöjohtamisen kirjallisuutta:
Juuti P. 2013. Jaetun johtajuuden taito. PS-kustannus.
Laaksonen, Laitinen & Hiilamo (toim.)(2020). Sosiaali- ja terveydenhuollon järjestelmä, luku 8. (kirjastossa myös sähköisenä).
Laaksonen, H. & Ollila, S. 2017. Lähijohtamisen perusteet terveydenhuollossa. Helsinki: Edita. Luku 4.
Laaksonen H. & Salin, S. 2019. Iloa ja intoa johtamiseen. Helsinki: Oppian.
Laaksonen, H. (toim.) 2018. Työn ilolla! –dialogia ja yhteistoiminnallista kehittämistä. Tampere: Kirjapaino Hermes Oy. Tästä luvut I-III. http://julkaisut.tamk.fi/PDF-tiedostot-web/B/99-Tyon-ilolla.pdf
Lehto, K. 2017. Johda rohkeasti! Oivalluksia esimiestyöstä
ja johtajuudesta. Vaasan yliopiston julkaisuja. (saatavana pdf-versiona netistä)
Soback D. 2021. Valmentava johtajuus. Basam Books.
Syvänen, S., Tikkamäki, K., Loppela, K., Tappura, S., Kasvio, A., Toikka, T. 2015. Dialoginen johtaminen. Avain tuloksellisuuteen, työelämän laatuun ja innovatiivisuuteen. Tampere: Tampereen yliopistopaino Oy- Juvenes Print.

Kääriäinen, O., Törmä, A-M., Torppa, K. & Paasivaara, L. 2009. Vetovoimaisen hoitotyön malli ja sen piirteitä OYS:n Erva-alueen sairaaloissa. Pohjois-Pohjanmaan sairaanhoitopiirin julkaisuja 2/2009. Oulu: Oulun yliopistollinen sairaala, Oulun yliopisto, Terveystieteiden laitos, terveyshallintotiede. https://www.google.fi/search?q=Vetovoimaisen+hoitoty%C3%B6n+malli+ja+sen+piirteit%C3%A4&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwjD0pPY07TcAhViSZoKHUQkD-sQsAQIQQ&biw=1280&bih=587#imgrc=kzRaZTieV8mnBM:

Student workload

To16.3.2023 klo 8.30-11.30
Pe 17.3.2023 klo 12.30-15.30
Ke 22.3.2023 klo 8.30-16.00 (kv-viikon päivä, josta 4 h tälle kurssille ja 4 h Laadun ja prosessien johtamisen kurssille)
To 13.4.2023 klo 8.30-15.30
To 25.5.2023 klo 8.30-11.30
Pe 26.5.2023 klo 12.30-15.30

Content scheduling

Ilmoitetaan Moodlessa

Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

-Ei kykene hakemaan tietoa kansallisista ja kansainvälisistä lähteistä
-Ei sovella ja arvioi aihealueeseen liittyvää tietoa

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

- kykenee hakemaan tietoa aihealueeseen liittyen ja käyttämään kansallisia ja kansainvälisiä lähteitä
- kykenee soveltamaan kuvailevalla tasolla keräämäänsä tietoa nykyisten käytäntöjen ja toimintatapojen tarkastelussa

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

- kykenee hakemaan näyttöön perustuvaa tietoa sekä kansallisista että kansainvälisistä tiedonlähteistä sekä arvioimaan lähteitä kriittisellä otteella
- kykenee käyttämään hankkimaansa tietoa nykyisten toimintatapojen kriittisessä arvioinnissa ja kehittämisessä

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

- kykenee hakemaan näyttöön perustuvaa tietoa useista kansallisista ja kansainvälisistä tiedonlähteistä, arvioimaan tutkimuksia kriittisellä otteella ja muodostamaan kerätystä tiedosta synteesin
- kykenee kriittisesti arvioimaan nykyisiä käytäntöjä ja luomaan uusia näyttöön perustuvia toimintatapoja

Go back to top of page