Management and Leadership of Personnel and Development of Competence (5 cr)
Code: 7H00FL07-3002
General information
- Enrolment period
- 02.12.2022 - 16.01.2023
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.01.2023 - 16.06.2023
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- Virtual portion
- 3 cr
- RDI portion
- 3 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- MD in Management and Development of Wellbeing Services
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 60
- Degree programmes
- Master's Degree Programme in Development and Management of Health Care and Social Services
- Teachers
- Päivi Mayor
- Hoitotyö Luennoitsija
- Hannele Laaksonen
- Sirpa Salin
- Shaidul Kazi
- Person in charge
- Hannele Laaksonen
- Tags
- CONTACT
- Course
- 7H00FL07
Objectives (course unit)
The student
- is able to evaluate and develop personnel processes on a large scale
- is able to evaluate and develop competence management methods in demanding supervisory work
- is able to evaluate his / her own motives, management skills and development targets in supervisory work
Content (course unit)
- key human resource management processes and practices
- renewable management
- learning and agile organisation
- competence management practices
- Reiss -motivation profile
- self-management, self-direction
Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)
Student
- is able to search for information related to the topic and use national and international sources
- is able to apply the information gathered at a descriptive level in reviewing current practices and practices;
Assessment criteria, good (3-4) (course unit)
The student
- is able to seek evidence-based knowledge from both national and international sources, and is able evaluate the sources critically
- is able to use the acquired knowledge in critical evaluation and development of current practices
Assessment criteria, excellent (5) (course unit)
The student
- is able to retrieve evidence-based information from a variety of national and international information sources, critically evaluate studies and synthesize the information gathered
- is able to evaluate current practices critically and is able to create new evidence-based practices
Location and time
Ilmoitettu kalenterissa; lähi- tai etätapaamiset, välitehtävät
Exam schedules
Ei tenttejä. Osaamisen varmistaminen yksilö- ja tiimitehtävien kautta. Uusintamahdollisuus hylätyssä osassa. Arvosanan korottaminen tarkoittaa kaikkien opintojakson tehtävien korottamista.
Assessment methods and criteria
Ennakkotehtävä ilmoitettu Moodle-alustalla (lukutehtävä)
Tiimitehtävä 1 arviointi: hyväksytty - täydennettävä
Yksilötehtävä 1: arviointi: 0-5
Yksilötehtävä 2: arviointi 0-5
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Yksilö- ja tiimitehtävät, vertaisarvioinnit, oppismispäiväkirja, opetusvideot, sähköiset verkkomateriaalit, yhteistoiminnallinen oppiminen, itsenäinen työskentely.
Learning materials
Henkilöstöjohtamisen kirjallisuutta:
Juuti P. 2013. Jaetun johtajuuden taito. PS-kustannus.
Laaksonen, Laitinen & Hiilamo (toim.)(2020). Sosiaali- ja terveydenhuollon järjestelmä, luku 8. (kirjastossa myös sähköisenä).
Laaksonen, H. & Ollila, S. 2017. Lähijohtamisen perusteet terveydenhuollossa. Helsinki: Edita. Luku 4.
Laaksonen H. & Salin, S. 2019. Iloa ja intoa johtamiseen. Helsinki: Oppian.
Laaksonen, H. (toim.) 2018. Työn ilolla! –dialogia ja yhteistoiminnallista kehittämistä. Tampere: Kirjapaino Hermes Oy. Tästä luvut I-III. http://julkaisut.tamk.fi/PDF-tiedostot-web/B/99-Tyon-ilolla.pdf
Lehto, K. 2017. Johda rohkeasti! Oivalluksia esimiestyöstä
ja johtajuudesta. Vaasan yliopiston julkaisuja. (saatavana pdf-versiona netistä)
Soback D. 2021. Valmentava johtajuus. Basam Books.
Syvänen, S., Tikkamäki, K., Loppela, K., Tappura, S., Kasvio, A., Toikka, T. 2015. Dialoginen johtaminen. Avain tuloksellisuuteen, työelämän laatuun ja innovatiivisuuteen. Tampere: Tampereen yliopistopaino Oy- Juvenes Print.
Kääriäinen, O., Törmä, A-M., Torppa, K. & Paasivaara, L. 2009. Vetovoimaisen hoitotyön malli ja sen piirteitä OYS:n Erva-alueen sairaaloissa. Pohjois-Pohjanmaan sairaanhoitopiirin julkaisuja 2/2009. Oulu: Oulun yliopistollinen sairaala, Oulun yliopisto, Terveystieteiden laitos, terveyshallintotiede. https://www.google.fi/search?q=Vetovoimaisen+hoitoty%C3%B6n+malli+ja+sen+piirteit%C3%A4&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwjD0pPY07TcAhViSZoKHUQkD-sQsAQIQQ&biw=1280&bih=587#imgrc=kzRaZTieV8mnBM:
Student workload
To16.3.2023 klo 8.30-11.30
Pe 17.3.2023 klo 12.30-15.30
Ke 22.3.2023 klo 8.30-16.00 (kv-viikon päivä, josta 4 h tälle kurssille ja 4 h Laadun ja prosessien johtamisen kurssille)
To 13.4.2023 klo 8.30-15.30
To 25.5.2023 klo 8.30-11.30
Pe 26.5.2023 klo 12.30-15.30
Content scheduling
Ilmoitetaan Moodlessa
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
-Ei kykene hakemaan tietoa kansallisista ja kansainvälisistä lähteistä
-Ei sovella ja arvioi aihealueeseen liittyvää tietoa
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
- kykenee hakemaan tietoa aihealueeseen liittyen ja käyttämään kansallisia ja kansainvälisiä lähteitä
- kykenee soveltamaan kuvailevalla tasolla keräämäänsä tietoa nykyisten käytäntöjen ja toimintatapojen tarkastelussa
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
- kykenee hakemaan näyttöön perustuvaa tietoa sekä kansallisista että kansainvälisistä tiedonlähteistä sekä arvioimaan lähteitä kriittisellä otteella
- kykenee käyttämään hankkimaansa tietoa nykyisten toimintatapojen kriittisessä arvioinnissa ja kehittämisessä
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
- kykenee hakemaan näyttöön perustuvaa tietoa useista kansallisista ja kansainvälisistä tiedonlähteistä, arvioimaan tutkimuksia kriittisellä otteella ja muodostamaan kerätystä tiedosta synteesin
- kykenee kriittisesti arvioimaan nykyisiä käytäntöjä ja luomaan uusia näyttöön perustuvia toimintatapoja