Design Research and Development (5cr)
Code: 7H00FF51-3001
General information
- Enrolment period
- 01.12.2020 - 27.01.2021
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 27.01.2021 - 07.05.2021
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- RDI portion
- 2 cr
- Mode of delivery
- Online learning
- Unit
- MD in Management and Development of Wellbeing Services
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Master's Degree Programme in Management of Health Care and Social Services
Objectives (course unit)
The student
- is able to evaluate research and development needs in working life
- is able to choose and apply diverse research and development methods in projects
- is able to plan and implement working life oriented development projects and is able to apply the ideology of continuous development
Content (course unit)
- Research and Development Process, Principles of Design Research
- the design, implementation and evaluation of a development project
- channels for financing development activities
Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)
The student
- identifies challenges for the development of social and health services
- is familiar with research and development methods, as well as the basics of the application of design research and research development activities
- is able to come up with a development plan that includes a continuous development ideology, a research development approach and a funding plan
Assessment criteria, good (3-4) (course unit)
The student
- is able to analyze the challenges of the development of social and health services from different perspectives
- understands the use of research and development methods, design research and the application of research development activities
- is able to come up with a quasi-applicable development plan that includes a continuous development ideology, a research development approach and a funding plan
Assessment criteria, excellent (5) (course unit)
The student
- is able to critically analyze the challenges and needs of the development of social and health services using evidence-based information
- masters the use of research and development methods and is able to apply them in design research and research development activities
- is able to come up with a viable development plan that includes an ideology for continuous improvement, a research development approach and a financial plan
Location and time
Lähiopetus tai etäopiskelu kevään koronatilanteen mukaan
Assessment methods and criteria
Tiimitehtävä ja muu osaamisen osoittaminen opiskelutilanteissa
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Luennot, harjoitustehtävät, oppimiskeskustelut, tiimityöskentely, itsenäinen työskentely
Student workload
Lähiopetus 28 tuntia, itsenäinen työskentely 107 tuntia
27.1.2021 klo 9-16 Datasta terveyshyötyjä -seminaari
12.2. 2021 klo 12.30-16
11.3. 2021 klo 8.30-11.45
11.3. 2021 klo 12.30-16
24.3. 2021 klo 8.30-11.45
21.4. 2021 klo 8.30-11.45
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija ei ole saavuttanut tyydyttävän tason tavoitteita.
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija tunnistaa sosiaali- ja terveyspalvelujen kehittämisen haasteita.
Opiskelija tuntee tutkimus- ja kehittämismenetelmiä, sekä design-tutkimuksen ja tutkimuksellisen kehittämistoiminnan soveltamisen perusteita.
Opiskelija kykenee ideoimaan kehittämissuunnitelman, joka sisältää jatkuvan kehittämisen ideologian, tutkimuksellisen kehittämisotteen ja rahoittamissuunnitelman.
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija osaa tarkastella sosiaali- ja terveyspalvelujen kehittämisen haasteita eri näkökulmia perustellen.
Opiskelijalla on teoreettisen tason ymmärrys tutkimus- ja kehittämismenetelmien käytöstä ja selkeä käsitys design-tutkimuksen ja tutkimuksellisen kehittämistoiminnan soveltamisesta.
Opiskelija kykenee ideoimaan lähes soveltamiskelpoisen kehittämissuunnitelman, joka sisältää jatkuvan kehittämisen ideologian ja tutkimuksellisen kehittämisotteen ja rahoittamissuunnitelman.
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija osaa analysoida kriittisesti sosiaali- ja terveyspalvelujen kehittämisen haasteita ja tarpeita relevanttia näyttöön perustuvaa tietoa hyödyntäen.
Opiskelija hallitsee tutkimus- ja kehittämismenetelmien käytön ja osaa soveltaa niitä design-tutkimuksen ja tutkimuksellisen kehittämistoiminnan yhteyteen.
Opiskelija kykenee ideoimaan realistisen ja toteuttamiskelpoisen kehittämissuunnitelman, joka sisältää jatkuvan kehittämisen ideologian, tutkimuksellisen kehittämisotteen ja rahoitussuunnitelman.