Skip to main content

Design Research and Development (5cr)

Code: 7H00FF51-3001

General information


Enrolment period
01.12.2020 - 27.01.2021
Registration for the implementation has ended.
Timing
27.01.2021 - 07.05.2021
Implementation has ended.
Credits
5 cr
Virtual portion
5 cr
RDI portion
2 cr
Mode of delivery
Online learning
Unit
MD in Management and Development of Wellbeing Services
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Master's Degree Programme in Management of Health Care and Social Services
Teachers
Jukka-Pekka Pirhonen
Sari Himanen
Person in charge
Sari Himanen
Course
7H00FF51

Objectives (course unit)

The student
- is able to evaluate research and development needs in working life
- is able to choose and apply diverse research and development methods in projects
- is able to plan and implement working life oriented development projects and is able to apply the ideology of continuous development

Content (course unit)

- Research and Development Process, Principles of Design Research
- the design, implementation and evaluation of a development project
- channels for financing development activities

Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)

The student
- identifies challenges for the development of social and health services
- is familiar with research and development methods, as well as the basics of the application of design research and research development activities
- is able to come up with a development plan that includes a continuous development ideology, a research development approach and a funding plan

Assessment criteria, good (3-4) (course unit)

The student
- is able to analyze the challenges of the development of social and health services from different perspectives
- understands the use of research and development methods, design research and the application of research development activities
- is able to come up with a quasi-applicable development plan that includes a continuous development ideology, a research development approach and a funding plan

Assessment criteria, excellent (5) (course unit)

The student
- is able to critically analyze the challenges and needs of the development of social and health services using evidence-based information
- masters the use of research and development methods and is able to apply them in design research and research development activities
- is able to come up with a viable development plan that includes an ideology for continuous improvement, a research development approach and a financial plan

Location and time

Lähiopetus tai etäopiskelu kevään koronatilanteen mukaan

Assessment methods and criteria

Tiimitehtävä ja muu osaamisen osoittaminen opiskelutilanteissa

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Luennot, harjoitustehtävät, oppimiskeskustelut, tiimityöskentely, itsenäinen työskentely

Student workload

Lähiopetus 28 tuntia, itsenäinen työskentely 107 tuntia
27.1.2021 klo 9-16 Datasta terveyshyötyjä -seminaari
12.2. 2021 klo 12.30-16
11.3. 2021 klo 8.30-11.45
11.3. 2021 klo 12.30-16
24.3. 2021 klo 8.30-11.45
21.4. 2021 klo 8.30-11.45

Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija ei ole saavuttanut tyydyttävän tason tavoitteita.

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija tunnistaa sosiaali- ja terveyspalvelujen kehittämisen haasteita.
Opiskelija tuntee tutkimus- ja kehittämismenetelmiä, sekä design-tutkimuksen ja tutkimuksellisen kehittämistoiminnan soveltamisen perusteita.
Opiskelija kykenee ideoimaan kehittämissuunnitelman, joka sisältää jatkuvan kehittämisen ideologian, tutkimuksellisen kehittämisotteen ja rahoittamissuunnitelman.

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija osaa tarkastella sosiaali- ja terveyspalvelujen kehittämisen haasteita eri näkökulmia perustellen.
Opiskelijalla on teoreettisen tason ymmärrys tutkimus- ja kehittämismenetelmien käytöstä ja selkeä käsitys design-tutkimuksen ja tutkimuksellisen kehittämistoiminnan soveltamisesta.
Opiskelija kykenee ideoimaan lähes soveltamiskelpoisen kehittämissuunnitelman, joka sisältää jatkuvan kehittämisen ideologian ja tutkimuksellisen kehittämisotteen ja rahoittamissuunnitelman.

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija osaa analysoida kriittisesti sosiaali- ja terveyspalvelujen kehittämisen haasteita ja tarpeita relevanttia näyttöön perustuvaa tietoa hyödyntäen.
Opiskelija hallitsee tutkimus- ja kehittämismenetelmien käytön ja osaa soveltaa niitä design-tutkimuksen ja tutkimuksellisen kehittämistoiminnan yhteyteen.
Opiskelija kykenee ideoimaan realistisen ja toteuttamiskelpoisen kehittämissuunnitelman, joka sisältää jatkuvan kehittämisen ideologian, tutkimuksellisen kehittämisotteen ja rahoitussuunnitelman.

Go back to top of page