Skip to main content

Superior’s Toolbox (10 cr)

Code: 8T00DQ62-3009

General information


Enrolment period
11.11.2024 - 31.12.2024
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.01.2025 - 24.03.2025
Implementation has ended.
Credits
10 cr
RDI portion
4 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Hospitality Management
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Hospitality Management
Teachers
Sami Salonen
Person in charge
Sami Salonen
Course
8T00DQ62

Objectives (course unit)

Students are able
- to recruit and orientate employees
- to guide employees to operate in accordance with the objectives of the work community
- to plan, analyse and develope practical HRM

Content (course unit)

WHICH instruments are needed in the superior´s toolbox?
WHY is human resource management so important for the superior?
HOW to operate as a superior according to the laws and regulations?

Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)

The student is aware of the importance of the operational human resource management (HRM) in certain business.
The student knows what the human resource management is about.
The student is aware of the HRM tools and the importance of human resource development.

Assessment criteria, good (3-4) (course unit)

The student understands the importance of the human resource management in certain business.
The student is able to implement the human resource management by using different tools.
The student understands the importance of motivation and human resource development.

Assessment criteria, excellent (5) (course unit)

The student is able to make the plan of human resource management according to the business idea.
The student is able to implement the human resource management by using different tools profitably and allowing for resources.
The student is able to regard the importance of motivation and human resource development. She/he is able to analyze the made decisions influence to the work team.

Location and time

8.1.2025 12-12.15 Moodlekurssi vautuu
9.1.2025 16.30-20.00 Aloitus Zoomissa (ETÄ)
24.1.2025 9.00-10-30 Tiedonhaku, Marja-Liisa Timperi (Huom! ennakkotehtävä)
21.1.2025 Klo 9.00-15.00 Lähitapaamis / ohjauskerta TAMKiilla (lähitapaaminen)
5.2.2025 Etäohjauskerta (vapaaehtoinen) Zoomissa klo 16.00-17.00
18.2.2025 tentti Moodlessa. klo 15-19 välillä. Ajan voi valita itse. Kesto max. 90min.
19.2.2025 19.00-19.15 Moodlekurssi sulkeutuu

Exam schedules

Tenttiajankohta Ti 18.2.2025 klo 15-19 välillä. Ajan voi valita itse. Tentin kesto max. 90min.

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Itsenäistä opiskelua, luento-opetusta. Ennakkotehtävät. Tiedonhaku ja työlainsäädäntö.
Tiedonhaku:
Ennakkotehtävä:
Kiitos, jos lisäät Moodleesi osuuteni ja ajankohdan! Tässä tht 2-vaiheen tiedot
1. Kirjaudu Moodle-kurssille: Kirjasto: TAMK Suunnitelmallinen tiedonhankinta 2024-2025 https://moodle.tuni.fi/course/view.php?id=44002
2. Valitse oma ryhmäsi
3. Ennakkotehtävät, varaa tehtävien tekemiseen noin 1 h

Työlainsäädäntö:
B) Mitkä asiat askarruttavat sinua eniten työlainsäädännössä? Listaa vähintään kolme mielessäsi olevaa tärkeintä asiaa, joihin toivot saavasi vastauksia verkkokurssi aikana. Avaa näistä kysymyksistä oma keskustelu. Voimme tarttua askarruttaviin aiheisiin aloituswebinaarissa To 9.1.2025.

Kommentoi lisäksi vähintään kahta muiden osallistujien avaamaa keskustelua ja pyri löytämään hänen nostamiin asioihin vastauksia tai muita näkökulmia. Postaa omat viestisi 9.1.2025 mennessä!

Learning materials

Moodlessa, sovitaan erikseen

Student workload

Luento-opetusta 3 + 8h Itsenäsitä työskentelyä 259h.

Completion alternatives

AHOT-erillisen ohjeen mukaisesti. Tiedonhakua 24.1.2025 klo 9.00-10.30 ei voi ahotoida.

Further information

Ennakkotehtävä:
Kiitos, jos lisäät Moodleesi osuuteni ja ajankohdan! Tässä tht 2-vaiheen tiedot
1. Kirjaudu Moodle-kurssille: Kirjasto: TAMK Suunnitelmallinen tiedonhankinta 2024-2025 https://moodle.tuni.fi/course/view.php?id=44002
2. Valitse oma ryhmäsi
3. Ennakkotehtävät, varaa tehtävien tekemiseen noin 1 h

Go back to top of page